Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Lurte på om man kunne være utvekslingsstudent i USA uansett år? Altså om du velger i VG1, VG2 eller VG3?

Har tenkt på å bli utvekslingsstudent en god stund. Leser nå noen blogger nå, og blir mer og mer interessent her :)

Lurte på om noen har noen tanker om Texas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel VG2 ein generelt reisar...

Årsaka trur eg er at det er så mange fellesfag på VG1 slik at det er enklare å få året godkjend på VG2. Når det gjeld VG3 trur eg ikkje det er lurt å dra da, då det er så mange fag som er avsluttande, ein går òg glipp av russetida...

Eg veit ikkje noko anna, nokon fleire som gjer?

Lenke til kommentar

For å få året godkjent og få stipend av lånekassen du reise VG2. Det er i hvert fall Veldig vanskelig/umulig å få det VG1 og VG3.

 

Men du kan ta reisen som eit friår, og ta året på nytt når du kjem heim. Trur MartinF i denne tråden gjorde det...

 

Edit: Martin var før meg :p

Endret av IceWolf
Lenke til kommentar

Jeg var på intervju i dag hos EF, søkte utvekslingsstudent i USA i forrige uke, så det er ikke for sent!

Var veldig fornøyd med intervjuet, følte at jeg ga et godt inntrykk av meg selv :)

Først søkte jeg UWC, men jeg kom ikke med så jeg bestemte meg for å søke utvekslingsstudent i siste liten :)

Lenke til kommentar
Ahh...løpet litt kjørt der ja. Har fortsatt 3VGS i tankene. Russetiden er litt dumt å gå glipp av ja, men tror det blir nok fest i statene ;)

 

Du går jo ikkje akkurat glipp av russetiden... Alle andre er berre eit år yngre ;) (Du må gå året opp igjen viss du reiser i VG3)

 

BTW, viss du blir tatt for drikking der borte blir du sendt heim igjen da det er 21 års aldersgrense på alkohol...

Lenke til kommentar
Ahh...løpet litt kjørt der ja. Har fortsatt 3VGS i tankene. Russetiden er litt dumt å gå glipp av ja, men tror det blir nok fest i statene ;)

 

Du går jo ikkje akkurat glipp av russetiden... Alle andre er berre eit år yngre ;) (Du må gå året opp igjen viss du reiser i VG3)

 

BTW, viss du blir tatt for drikking der borte blir du sendt heim igjen da det er 21 års aldersgrense på alkohol...

Du blir ikke sendt hjem, men får masse kjeft og kan risikere å bli sendt hjem hvis du blir tatt flere ganger. Hvis du blir tatt med rusmidler, gjør noen gravid eller noe annet alvorlig blir du sendt hjem.

 

Hvis du ønsker å ha året som tellende må man ta to AP-fag og ta de fagene du trenger for å få et amerikansk diplom. Da har du kvalifikasjoner til å kunne søke på norske universiteter.

Lenke til kommentar
Du blir ikke sendt hjem, men får masse kjeft og kan risikere å bli sendt hjem hvis du blir tatt flere ganger. Hvis du blir tatt med rusmidler, gjør noen gravid eller noe annet alvorlig blir du sendt hjem.

 

Avhenger fra områderepresentant til områderepresentant, og fra organisasjon til organisasjon. Regelen til de fleste organisasjoner er enkel; blir du tatt med alkohol, blir du sendt rett hjem.

 

MarfinF: Går du tredje året der borte?

 

Nei. Eller er mitt tredje år på VGS, men året blir ikke godkjent, så skal gå VG3 når jeg kommer hjem.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Du blir ikke sendt hjem, men får masse kjeft og kan risikere å bli sendt hjem hvis du blir tatt flere ganger. Hvis du blir tatt med rusmidler, gjør noen gravid eller noe annet alvorlig blir du sendt hjem.

 

Avhenger fra områderepresentant til områderepresentant, og fra organisasjon til organisasjon. Regelen til de fleste organisasjoner er enkel; blir du tatt med alkohol, blir du sendt rett hjem.

Forskjellig fra hva de sier til hva de gjør. Å sende noen hjem er ikke noe de har lyst til å gjøre helt uten videre, og dermed hvis de tar deg med en øl vil de ikke sende deg hjem. Hvis du blir helt slått ut og skaper masse trøbbel kan du risikere å bli sendt hjem, eller hvis du blir tatt flere ganger.

 

Vertsforeldrene mine var områderepresentanter, og de godtok at jeg tok noe å drikke på et sted hvor de ga bort gratis champange. Faktisk, jeg spurte aldri om det. De sa at jeg kunne. Ergo, reglen om at de sender deg hjem hvis de tar deg i å drikke alkohol er nok ikke noe de utfører i praksis.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Jo, som sagt, det avhenger av hvilke personer de er. Jeg kjenner tre stykk som har blitt sendt hjem fra USA pga. alkohol. I tillegg så vet jeg om et par til som også ble sendt hjem, men de kjenner jeg ikke personlig. Så jo, regelen er enkelt og greit at du skal hjem om man drikker alkohol (og at det blir oppdaget da).

 

Mente om du gikk med med tredje klassingene der borte?

 

Les innlegget mitt en gang til :)

Lenke til kommentar

Her tror jeg nok der er litt delte erfaringer, Camlon.

Etter hva jeg leste både her og i en blogg, så var det en person som ble sendt hjem for ikke så veldig lenge siden (2 år siden vel?).

Og der var det ikke noe snakk om grøftesoving helt møkkings, men vært borti alkohol på en fest.

 

Mer husker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...