Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
High school er 8-12. klasse.

9105073[/snapback]

Nope, det er ikke riktig.

9 = Freshman

10 = Sophomore

11 = Junior

12 = Senior

I tillegg så er det ikke alle High School hvor de har Freshman. Det blir lagt til på Middle Schools, selv om det "igrunn" er med i High School.

8 klasse er og blir i Middle School.

Lenke til kommentar
High school er 8-12. klasse.

9105073[/snapback]

Nope, det er ikke riktig.

9 = Freshman

10 = Sophomore

11 = Junior

12 = Senior

I tillegg så er det ikke alle High School hvor de har Freshman. Det blir lagt til på Middle Schools, selv om det "igrunn" er med i High School.

8 klasse er og blir i Middle School.

9105110[/snapback]

Selvfølgelig, tenkte ikke. 5 år ble litt mye.

Lenke til kommentar

Sitter her med søknadspapirene for stipend og lurer på om noen som har gjordt det kunne svart på noen spørsmål?

*Jeg skal krysse av for "Søker du om støtte til videregående opplæring i utlandet", right?

* I punkt 4 skal man krysse av om man bor sammen med foreldrene sine det året. Siden jeg ikke kommer til å gjøre det, må jeg skrive adresse, noe jeg ikke har fått fra USA siden jeg ikke har vertsfamilie ennå - Hva gjør jeg?

*Hva gjør jeg med delen som skal fylles ut av skolen? Har eget ark med godkjennelse fra rådgiver med stempel osv.

Lenke til kommentar

Skolen din skal ikke fylle ut noe, siden du ikke skal gå der neste år

Hm, så vidt jeg husker så krev organisasjonen et brev hvor de sa at jeg deltok som utvekslingselev + at jeg ikke har fått familie. Det de da skrev var hvor jeg skulle (stat/område) og at det var nok. Søknaden min er til behandling, noe det har vært i 1 mnd, så jeg tror at det jeg gjorde var rett :)

Men hvis du lurer så ring og spør lånekassen. Hvis du gjør noe feil (noe jeg gjorde 1. gangen jeg sendte inn :whistle: ) så blir du forsinket med 2-3 uker, siden lånekassen er drittreige med å sende brev osv. *sukk*

edit: legg med det brevet! Veldig viktig. Du har vel også fått brev fra organisasjonen med at du er deltager, og hvor du skal, og hvor mye det koster? :)

Endret av pinnsvin
Lenke til kommentar
Glad jeg allerede har familie i LA, så slipper å punge i dyre dommer for å være i USA over lengre perioder.

9108618[/snapback]

Hei!

Tre raske spørsmål daviddh...

1. Hvordan kom du deg til LA?

2. Hvilken organsisasjon organiserer turen for deg?

3. Hvor i LA er du blitt plassert?

Lenke til kommentar

Har fått speak søknads papirer i posten nå, og gleder meg som en liten unge til å dra over atlanteren til neste år!

Har snakket mye med speak representanter og fått beskjed o at jeg nærmest kan besteme hvor i california jeg vil dra! Min drøm er seff downtown LA. Digg med strand og herlig klima;) Og til dere calif skeptiske... Jeg ønsker definitivt ikke å dra til la pga.. alle celebsene og eller at jeg har sett hvordan det er der på film.

Hvor skal dere?

Lenke til kommentar

Har fått speak søknads papirer i posten nå, og gleder meg som en liten unge til å dra over atlanteren til neste år!

Har snakket mye med speak representanter og fått beskjed o at jeg nærmest kan besteme hvor i california jeg vil dra! Min drøm er seff downtown LA. Digg med strand og herlig klima;) Og til dere calif skeptiske... Jeg ønsker definitivt ikke å dra til la pga.. alle celebsene og eller at jeg har sett hvordan det er der på film.

Hvor skal dere?

PS: Vet dere om noen internasjonale forumer som har et oppegående exchange student tråd?

Lenke til kommentar

Hei, Jeg starter sterkt å tenke på et år i utlandet neste år.

Jeg lurer på om EF eller AFS anbefales?

Jeg har hørt noe dårlig og noe godt om EF,

men ikke så mye om AFS.

Noen som har hatt noe erfaring med AFS?

Endret av Noobish_Geek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...