Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Om den eineste grunnen til at du vil dra til USA er at dei surfar der, bør du tenke deg om :thumbup:

som sagt så er dette absolutt ikke den grunnen til at jeg er keen på å dra, jeg ser mer på som en liten bonus :)

jeg har ikke planer om statsgaranti, er ikke noen big deal om jeg ikke havner der. ta det som det kommer og være litt åpen når det gjelder hvilken stat/by du havnet i er nok viktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om den eineste grunnen til at du vil dra til USA er at dei surfar der, bør du tenke deg om :thumbup:

som sagt så er dette absolutt ikke den grunnen til at jeg er keen på å dra, jeg ser mer på som en liten bonus :)

jeg har ikke planer om statsgaranti, er ikke noen big deal om jeg ikke havner der. ta det som det kommer og være litt åpen når det gjelder hvilken stat/by du havnet i er nok viktig

 

Hva du får gjøre på fritiden, antar jeg kommer ann på vertsafamilien og din områderepresentant.

Lenke til kommentar

Hvis du vil være ganske sikker på å få surfe, kite osv kan du jo dra til Australia.. Jeg har 7 byer jeg kan komme til i Queensland, og måtte sette første og andre valg. Av disse stedene er det bra surfeforhold på 4 steder, kjempe bra for kiting på to andre, og det siste ligger litt mer inne i regskogen så der får du friluftslivet.

 

Men selvfølgelig, hvis det er USA du vil til, så burde du ikke la dette med liten sjanse for surfing og kiting stoppe deg, det er absolutt viktigst at man trives med vertsfamilie og venner der nede.

 

 

Den siden hørtes utrolig bra ut Martin! :D

Lenke til kommentar

Jeg har jo som sagt fått vertsfamilie. Det eneste som er litt rart, er at jeg ikke fikk beskjed av Explorius, men av familien. Det er jo greit nok det, men jeg har ikke hørt noe som helst fra Explorius. Og skulle jeg ikke ha fått beskjed hvem min områderepresentant er? jeg vet at det enda er lenge til jeg skal dra, men jeg bare stusser litt :)

Edit: skriveleif

Endret av Gryly
Lenke til kommentar

Oij. Det kan hende at Explorius i norge ikke fikk beskjed med en gang. Valgte du område, eller ICES? I hvertfall jeg har ICES og jeg fikk sånn skriv på e-post av kathrine om at jeg var plasert, og info om familien osv. Men siden du har fått familie tar det ikke lang tid før du får info a explorius tror jeg. Men var litt rart da:P

Lenke til kommentar

Hei og hopp!!

Gjett hva, jeg har fått tilbud om vertfamilie!!! :D :D

 

Det blir i Beloit, Wisconsin. 37 000 innbyggere, ligger ganske nærme Chicago. Da blir skolen mest sannsynlig denne.

 

Familien vil ha meg og en annen fra tyskland, de hadde også to i fjor. Jeg må bestemme meg innen imorgen, var en liten komplikasjon, som jeg gjerne vil snakke med andre om! Er bare å legge til msn adressen min:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lenke til kommentar
Men jeg tror det blir ganske annerledes å være i Vegas når man går på skole og har andre på sin alder, enn hvis man er med familien på ferie eller no og er under 21. såe!

Heisann!

Jeg kom nett tilbake fra Hawaii, og da snakket jeg med en nederlandsk gutt som bor i Vegas dette året!

Han storkoser seg og syns det er helt knas, kjekke folk, kjekt på skolen og en helt utrolig vertsfamilie!

De har mer enn nok å gjøre på, sett bort ifra downtown vegas med alle gamblingstedene og alt er Vegas akkurat som en vanlig storby sier han, og de gjør akkurat hva andre tenåringer ville gjort!

 

Poenget mitt er! GLED DEG! Og drit i hva negativt andre sier, du kommer til å få et storartet år i en kanonkjekk by.

Det vil bli helt annerledes når du har venner på din egen alder i samme situasjon som deg!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på noe, det er en del folk som får sånne månedlige oppdateringer, eller brev om du vil, av organisasjonen sin. Hva står det i dem? er det noe viktig liksom? I Explorius får man ikke det, og nysgjerrig som jeg er må jeg jo bare spørre :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk ett lite hefte før jul, og det var kjempebra, nå husker jeg ikke alt som stod der, men husker at jeg hadde stor utbytte av det, vet ikke om Aspect sender forskjellige brev til forskjellige land da, så hvis de gjør det så aner jeg jo ikke hva det står til de som skal til USA ;/

 

Men i det jeg fikk, stod det litt om når man kunne forvente å bli plassert, om stipend, visum, godkjenning av året, litt regler, eventuelle turer man vil dra på i landet og sånn generell informasjon. Det meste som stod, har jeg nok også funnet ut på egenhånd etterhvert, så dersom jeg hadde fått det nå, ville det vel ikke vært til stort utbytte egentlig :p men i starten av desember kom denne informasjonen svært godt med :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...