Shocktrooper Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Okey, da har jeg fått vite hvor jeg skal dra, jeg skal til New Ulm, Minnesota. Noen som tilfeldigvis har vært der? Er visst en "tysk" by som nybyggerne bygde Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Etter å ha snakket med kusinen min ( var i USA et år) og sett på forskjellige sider som speak og aspect, lest litt blogger fra folk som har vært i USA et år, og ikke minst etter å ha lest i denne tråden, får jeg virkelig lyst til å ta 2. året i USA. Begynner på videregående til høsten, så det blir fortsatt lenge til. Men er veldig fristet : ) Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Du bør begynne tidlig, siden det er endel skjemaer osv å fylle ut Lykke til Og da drar jeg til Oslo for å fikse visum... Håper, hååper det går i boks. Hvis ikke setter jeg meg ned og griner og trygler meg til skoleplass i Norge Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det går nok i orden skal du se.. Bare du ikke har vært i klammeri med polisen. Siden du har et seriøst firma som skal sende deg i ryggen, og ambassaden godtar sikkert flere utvekslingstudenter om dagen. Jeg fikk selv mitt tilbake etter en uke. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Okey, da har jeg fått vite hvor jeg skal dra, jeg skal til New Ulm, Minnesota.Noen som tilfeldigvis har vært der? Er visst en "tysk" by som nybyggerne bygde 9084710[/snapback] Jeg har ikke vært der, men det er ikke så veldig langt unna Minneapolis. Toppen 2 timer vil jeg tippe. Tenker meg du kommer til å dra dit mange ganger. Kjekt å bo så nærme en millionby. Du kommer til å ha det flott. Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Kan man ikke bare kjøpe en strømadapter i Norge? PC'n krever vel samme spenning inn, selv om veggspenningen er annerledes. 9074997[/snapback] I USA har de 110 V, mens i Norge har vi 210 V. Kobler du pcen inn uten å ha et adapter, vil den enkelt og greit sprenge. 9076549[/snapback] men hvis jeg kjøper en bærebar der borte, må jeg bruke strømadapter i USA da? eller er det når jeg kommer hjem til Norge jeg må ha det? Og hvis jeg kjøper en bærebar her i Norge som jeg skal bruke der borte! må jeg kjøpe en strømadapter da? Også lurte jeg på hvis jeg f.eks kjøper en rettetang i usa, kan jeg da bruke den her hjemme i Norge? eller må jeg ha strømadapter da å? Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg har ikke vært der, men det er ikke så veldig langt unna Minneapolis. Toppen 2 timer vil jeg tippe. Tenker meg du kommer til å dra dit mange ganger. Kjekt å bo så nærme en millionby. Du kommer til å ha det flott. 9086443[/snapback] Jepp, sjekka på nettet, du har helt rett, 2 timer til Minneapolis, ett stykke fra der du var da. HUsker ikke helt hvor langt det var.. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 men hvis jeg kjøper en bærebar der borte, må jeg bruke strømadapter i USA da? eller er det når jeg kommer hjem til Norge jeg må ha det? Og hvis jeg kjøper en bærebar her i Norge som jeg skal bruke der borte! må jeg kjøpe en strømadapter da? Også lurte jeg på hvis jeg f.eks kjøper en rettetang i usa, kan jeg da bruke den her hjemme i Norge? eller må jeg ha strømadapter da å? 9090229[/snapback] Alt elektronisk du kjøper der borte må du bruke adapter for å lade opp der borte. Kjøper du bærbar her i Norge er det eneste du trenger noe som konverterer den europeiske utpluggen til den amerikanske, rett å slett fordi de har mindre strøm der borte som ikke vil være til noen skade på ditt elektroniske utstyr. Noe slikt vil du finne på f.eks Best Buy, Radioshack eller noe lignende. Veldig enkelt å finne. Jepp, sjekka på nettet, du har helt rett, 2 timer til Minneapolis, ett stykke fra der du var da.HUsker ikke helt hvor langt det var.. 9090265[/snapback] Jeg bodde 7 timer unna Minneapolis, men jeg var der et par ganger. Artig by! Tror du spesielt kommer til å like Mall of America og Vally Fair, pluss at du kommer til å kjenne deg igjen i noen Arnold "The Governator" filmer. Lenke til kommentar
r0lf Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg skal reise til USA nå i august med EF. Har desverre ikke fått familie enda, men jeg har begynt å tenke mye på hvordan jeg skal få mye ut av året i USA. Jeg er ganske sporty og liker å holde på med trening. Trener endel på SATS, sykla Birkebenerrittet. Jeg har ikke spesilisert meg noe spesielt i en idrett, men jeg liker bare generelt å føle meg fit og holde kroppen i form. Spørsmålet mitt er da hva slags idrett jeg kan starte på i USA. Hvordan er egentlig soccer nivået f. eks? Jeg liker ikke basket og svømming, men er åpen for det meste annet av idrett. Hva slags idrett er det utvekslingsstudenter begynner med i USA? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Rolf, liker du å holde deg i form begynn med Cross Country om høsten, Wrestling om vinteren, og Track and Field om våren. Lenke til kommentar
r0lf Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Rolf, liker du å holde deg i form begynn med Cross Country om høsten, Wrestling om vinteren, og Track and Field om våren. 9091019[/snapback] Hva er Track and Field egentlig? Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Angra på at jeg ikke dro Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Rolf, liker du å holde deg i form begynn med Cross Country om høsten, Wrestling om vinteren, og Track and Field om våren. 9091019[/snapback] Hva er Track and Field egentlig? 9091048[/snapback] Er ikke helt sikker, men om jeg ikke tar feil er det vel løping, friidrett og sånt? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Det vi kaller friidrett. Hundre meter, hekkeløp, osv. Evt. for oss som begynner å få grå hår, assosiasjoner til å sitte og riste en joystick i fillebiter på C64. Endret 17. juli 2007 av Bitex Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Visum gikk veldig bra, fikk til og med skryt av de sure damene i skranken, hehe Da mangler man bare familie Lenke til kommentar
theydestroyedme Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 er det fortsatt mulig å søke om studie i utlandet??/usa?? jeg er ferdig med vgs og kom ikke inn på NTNU. Jeg vil ut av landet. Lenke til kommentar
iStian Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Du kan jo prøve å søke på et college i USA? Lenke til kommentar
theydestroyedme Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 college er det ikke det samme som vgS? Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Nei..college går man etter vidregående. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 High School = Vidregående College =Høyskole/Universitet Er det slikt det er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå