MartinF Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Wow, fan club Haha! Iver, sorry, men that´s not how i roll... politkovskaja: Kommer fra Stjørdal. Endret 15. februar 2009 av MartinF Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Wow, fan club Haha! Iver, sorry, men that´s not how i roll... politkovskaja: Kommer fra Stjørdal. Haha, ta NSB 1 time, så kommer du til den fagreste staden på jord, der jeg er fra. Endret 16. februar 2009 av politkovskaja Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Martin.Id do you asl, cam, msn, osv etc osv Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Haha, ser at videoblogging har blitt det store nå ! Men det er faktisk mye enklere å videoblogge, så jeg regner med å vblogge hver dag nå Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Skal uten tvil videoblogge gjennom mitt hele år. I tillegg til mange fotos. Slikt styrker bloggen. Lenke til kommentar
frexz Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, jeg bli da sendt til Las Vegas til sommeren Jeg har bare spørsmål når det gjelder valg av fag, siden det er så utrolig forvirrende og rådgiver er aldri inne. Så jeg spør nå folk av erfaring. Hvis man skal gå videre på realfag på VG3 Hva vil da være "rikitg" valg av fag der borte for å kunne få fortsette på realfagen? Noen som har gjort dette og har lyst til å dele hvilke fag dere har valgt? Takk Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, jeg bli da sendt til Las Vegas til sommeren Jeg har bare spørsmål når det gjelder valg av fag, siden det er så utrolig forvirrende og rådgiver er aldri inne. Så jeg spør nå folk av erfaring. Hvis man skal gå videre på realfag på VG3 Hva vil da være "rikitg" valg av fag der borte for å kunne få fortsette på realfagen? Noen som har gjort dette og har lyst til å dele hvilke fag dere har valgt? Takk spørs hvilke realfag du har, generelt hva folk jeg kjenner "erstatter" real fagene i norge med er; Realfagsmatte - Pre Calc Fysikk - AP Physics Kjemi - AP Chemistry (vanlig Chemistry holder IKKE) IT - AP Computer Biologi - AP Biology hvis skolen din tilbyr, etter det jeg forstår kan det holde med vanlig Biology kommer ikke på fler realfag nå, men får å få det godkjent med skolen din i norge er veldig forskjellig fra skole til skole, tror sikkert du kunne tatt normal physics (ikke AP) og fortsatt fått det godkjent, men tror du vil slite i 3. klasse da Lenke til kommentar
frexz Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Ja, jeg bli da sendt til Las Vegas til sommeren Jeg har bare spørsmål når det gjelder valg av fag, siden det er så utrolig forvirrende og rådgiver er aldri inne. Så jeg spør nå folk av erfaring. Hvis man skal gå videre på realfag på VG3 Hva vil da være "rikitg" valg av fag der borte for å kunne få fortsette på realfagen? Noen som har gjort dette og har lyst til å dele hvilke fag dere har valgt? Takk spørs hvilke realfag du har, generelt hva folk jeg kjenner "erstatter" real fagene i norge med er; Realfagsmatte - Pre Calc Fysikk - AP Physics Kjemi - AP Chemistry (vanlig Chemistry holder IKKE) IT - AP Computer Biologi - AP Biology hvis skolen din tilbyr, etter det jeg forstår kan det holde med vanlig Biology kommer ikke på fler realfag nå, men får å få det godkjent med skolen din i norge er veldig forskjellig fra skole til skole, tror sikkert du kunne tatt normal physics (ikke AP) og fortsatt fått det godkjent, men tror du vil slite i 3. klasse da Hjertelig! Er ikke helt sikker på nøyaktig hvor mange fag jeg må ha, ettersom det er noe tull med realfagsmatten. Men hadde tenkt å kjøre realfagsmatte, fysikk og IT. Eventuelt et fag til hvis det er nødvendig. Endret 16. februar 2009 av frexz Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 spørs hvilke realfag du har, generelt hva folk jeg kjenner "erstatter" real fagene i norge med er; Realfagsmatte - Pre Calc Fysikk - AP Physics Kjemi - AP Chemistry (vanlig Chemistry holder IKKE) IT - AP Computer Biologi - AP Biology hvis skolen din tilbyr, etter det jeg forstår kan det holde med vanlig Biology kommer ikke på fler realfag nå, men får å få det godkjent med skolen din i norge er veldig forskjellig fra skole til skole, tror sikkert du kunne tatt normal physics (ikke AP) og fortsatt fått det godkjent, men tror du vil slite i 3. klasse da Tusen takk dette har eg òg lurt på veldig lenge, men aldri fått konkret svar... Kanskje dette skulle komme i første-posten, sammen med samfunnsfagene viss noen veit kva dei tilsvarer i USA Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Berre 7 mnd til eg drar no, eg gledar meg :-) Kor mykje pengar må ein reikna med å bruke på eitt år i utlandet i lommepengar? Eg skal bu i England, som jo ikkje er særleg mykje rimeligare enn Noreg. Lenke til kommentar
Tobias_usa Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Har valgt så og si alle økonomi-samfunnsfaga + real-matten. noen som har en liste på disse også? Og forskjellen på S-matten og T-matten i USA? er det forskjellige fag? Endret 16. februar 2009 av Tobias_usa Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har valgt så og si alle økonomi-samfunnsfaga + real-matten. noen som har en liste på disse også? Og forskjellen på S-matten og T-matten i USA? er det forskjellige fag? Gjort som deg, men dropppa real-matten. HAr ikke så mye for seg å ta den om en ikke skal bli ingeniør e.l sa lærerene;) Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, jeg bli da sendt til Las Vegas til sommeren Jeg har bare spørsmål når det gjelder valg av fag, siden det er så utrolig forvirrende og rådgiver er aldri inne. Så jeg spør nå folk av erfaring. Hvis man skal gå videre på realfag på VG3 Hva vil da være "rikitg" valg av fag der borte for å kunne få fortsette på realfagen? Noen som har gjort dette og har lyst til å dele hvilke fag dere har valgt? Takk spørs hvilke realfag du har, generelt hva folk jeg kjenner "erstatter" real fagene i norge med er; Realfagsmatte - Pre Calc Fysikk - AP Physics Kjemi - AP Chemistry (vanlig Chemistry holder IKKE) IT - AP Computer Biologi - AP Biology hvis skolen din tilbyr, etter det jeg forstår kan det holde med vanlig Biology kommer ikke på fler realfag nå, men får å få det godkjent med skolen din i norge er veldig forskjellig fra skole til skole, tror sikkert du kunne tatt normal physics (ikke AP) og fortsatt fått det godkjent, men tror du vil slite i 3. klasse da Hjertelig! Er ikke helt sikker på nøyaktig hvor mange fag jeg må ha, ettersom det er noe tull med realfagsmatten. Men hadde tenkt å kjøre realfagsmatte, fysikk og IT. Eventuelt et fag til hvis det er nødvendig. Da ville jeg tatt Pre-Calc, AP Physics og AP Computer (hvis dette tilbys, noen skoler har forskjellige computer classes, men de fleste har en form for dem uansett.) men husk å hør med skolen din så du er sikker på å få det godkjent. spørs hvilke realfag du har, generelt hva folk jeg kjenner "erstatter" real fagene i norge med er; Realfagsmatte - Pre Calc Fysikk - AP Physics Kjemi - AP Chemistry (vanlig Chemistry holder IKKE) IT - AP Computer Biologi - AP Biology hvis skolen din tilbyr, etter det jeg forstår kan det holde med vanlig Biology kommer ikke på fler realfag nå, men får å få det godkjent med skolen din i norge er veldig forskjellig fra skole til skole, tror sikkert du kunne tatt normal physics (ikke AP) og fortsatt fått det godkjent, men tror du vil slite i 3. klasse da Tusen takk dette har eg òg lurt på veldig lenge, men aldri fått konkret svar... Kanskje dette skulle komme i første-posten, sammen med samfunnsfagene viss noen veit kva dei tilsvarer i USA npp men fortsatt, jeg har Chemistry og kunne fått dette som "gyldig" for å fortsette med kjemi i 3. klasse i Norge, men da tror jeg hadde slitt, siden vi startet ut med å forklare hva elektroner og protoner er, men så plutselig opp til mer heavy stuff jeg aldri hadde hatt i Norge.. så jeg ville anbefalt AP chemistry så du kanskje til og med har en liten "edge" når du kommer hjem til Norge.. Har valgt så og si alle økonomi-samfunnsfaga + real-matten. noen som har en liste på disse også? Og forskjellen på S-matten og T-matten i USA? er det forskjellige fag? Igjen må jeg svare på grunnlag av mine erfaringer med skolen min og de jeg har snakket med; Jeg vil si 1T/2T/R1 er som pre-calc, grunnen til at jeg bruker en slash mellom disse er at på skolen min ihvertfall så vil jeg si pre-calc går igjen de pensumene, så hvis man hadde 1T i 1. klasse og skulle hatt R1 i 2. klasse så ville jeg absolutt ha tatt Pre-Calc, selv om dette kommer til å bli vanskelig siden neste steg under Pre-Calc blir Algebra II, og det er for lett (etter min oppfattning), når du nevner S-Matten så hadde ikke jeg valget om å ta det på skolen min i Norge, men etter hva jeg har hørt er det med samfunnsøkonomi rettet (?), og da har man fag på skolen min som Business Math, Personal Finance og Economics, sistnevnte er senior class som er ganske vanskelig, men her går man igjennom aksjer osv, så ville kanskje sammenlignet det mer med Markedsføring og ledelse? jeg tok selv personal finance, men dette var for lett, men allikevel får jeg det godkjent som "markedsføring og ledelse", så starter 2M&L i 3. klasse. kort sammendrag hvis det ble mye rot; er ikke direkte S matte og T matte, men pre-calc er den vanskeligste matten, får å få noe lignende S matte må du kanskje mixe litt Lenke til kommentar
Gryly Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det var bra forklart, Fredrik. Har lurt på det en stund nå Lenke til kommentar
frexz Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hadde også vært litt interessant å se hvilke fag folk som har vært i USA allerede hadde når de var der over, så hvis noen er interessert i å dele så hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Splius Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Er det noen andre enn meg som syns hele bloggtrenden bare er BS? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hva mener du? Det er jo greit å oppdatere de hjemme litt. Lenke til kommentar
Splius Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 jeg mener det er oppskrytt og hypa og en trend. Jeg mener at jeg kan da snakke personlig til dem det angår hvis jeg skal oppdatere de hjemme. Ikke pøse ut med vær minste detalj om hverdagen på en offentlig internettside. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Er ikke enig whatsoever. Jeg skriver av to grunner. 1. For å ha noe å lese tilbake på hva som skjedde mens jeg var her, når jeg kommer tilbake, og 2. For å holde familien min oppdatert. Jeg gir ihvertfall en stor faen i om en anonym internettbruker kalt Randy_Rhoads mener blogging er oppskrytt. Lenke til kommentar
Splius Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jaja, det skal da være måte på hvor rare meninger noen har nå til dags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå