Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Okei, gjett hvem som har fått seg vertsfamillie ! Ja, meg :D

Ble kjempeglad når jeg fikk høre det, men ble litt skeptisk når jeg begynte å søke etter stedet. Kom til Wisconsin, noen som har hvert der? Eller som vet om en blogg som skriver om oppholdet sitt der? Jeg søkte etter stedet, og viser seg at den er masse åkre rundt der jeg skal bo.. hele byen består nesten av åkre og jorder.. noen som kom til et slikt sted, men som har det fint ? Jeg skal være positiv og åpen for utfordringen, og håper selvfølgelig det blir et fint opphold. men skulle kanskje ønske det var et litt mer sentralt sted..

Endret av Muffinsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei, gjett hvem som har fått seg vertsfamillie ! Ja, meg :D

Ble kjempeglad når jeg fikk høre det, men ble litt skeptisk når jeg begynte å søke etter stedet. Kom til Wisconsin, noen som har hvert der? Eller som vet om en blogg som skriver om oppholdet sitt der? Jeg søkte etter stedet, og viser seg at den er masse åkre rundt der jeg skal bo.. hele byen består nesten av åkre og jorder.. noen som kom til et slikt sted, men som har det fint ? Jeg skal være positiv og åpen for utfordringen, og håper selvfølgelig det blir et fint opphold. men skulle kanskje ønske det var et litt mer sentralt sted..

En positiv ting med det, er at etter MIN oppfattning har skolene som ligger litt utenfor byene mye penere jenter enn ghetto skolene inne i byene, for det er ofte arbeidermiljøer osv i byene, mens litt ute på "landet" er det finere hus og finere jenter. :) men kan ikke garantere noe, men gir deg bare en liten heads up

edit; hvis du er gutt da..

Endret av FredrikUSA91
Lenke til kommentar

Haha, ja okei. Jeg er jente da :) Hvordan var det med ringing ogsånt for dere? Ringte dere til vertsfamilen med en gang? Jeg er ikke helt der ennå, litt for nervøs for å kunne gjøre det nå.. men aspect sa jeg skulle ringe de, kan jeg sende mail istede ? Hvertfall i begynnelsen...

Lenke til kommentar

Man havner vel ikke akkurat på Boston Public School heller, da? Altså der halve skolen er okkupert av giddalause negere som pusher dop istedet for å gjøre noe skolenyttig, og der alle i klassen sitter med beina på bordet og sier "fakk yo bitch" til læreren?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

TV overdriver ja, men det er ikke langt fra sannheten. Mitt skoledistrikt Bartow Public Schools har en haug av negere og mexicanere som gir lang faen i skolen, og snakker stygt til og om lærere. Men ikke la det skremme deg altså, selv om jeg sier det er en haug, så er det kontra skolen min hjemme. Skolen min har 1 400 elever, men i prosent, så er visst ikke så mange av dem svarte og mexicanere. Dog, det føles sånn ut innimellom. :p Rednecks derimot, de er værre. :p

Lenke til kommentar
Vanlige organisasjoner som Aspect, ef og speak koster mye mindre. Selfølgelig er 350k mye. Men som Martin sa, det er et collegeprogram for å få et High School diploma.

Ok, liten update.

Nå fikk jeg snakke med ei som har ansvaret for housing på Green River College, det var feil at det kostet 50.000$ i året for housing.

Det koster 500$/mdn hvis man bor hos vertsfamilie, litt mer hvis man har egen apartment.

Dette var en god nyhet å få på en fredagskveld.

Da blir det nok USA på meg etter førstegangstjenesten :new_woot:

Endret av Walmart_Security
Lenke til kommentar

Hei. Ville bare si at jeg misunner de som gleder seg til de skal dra veldig mye. Og det siste innlegget her hvor Iverfar mimrer, det er litt spesielt. Kan tenke meg at når en kommer tilbake fra et opphold som dette og tilpasser seg samfunnet her hjemme igjen, det må føles spesielt. På en god måte går jeg ut ifra.

Ville bare si at videoblogg bør du fortsette med Martin, alle mine inntrykk og fordommer mot deg (ikke på en negativ måte altså) ble forandret, det var helt annerledes å høre deg snakke og se ansiktet ditt og hvor livlig du virker enn å lese tekst etter tekst. :)

Martin: Jeg ber om en videoblogg, eller en del av en videoblogg, hvor du snakker engelsk (amerikansk, lol) og bare sier noe random. Eller forklarer noe. Hadde vært interessant å høre.

- Bamse

Lenke til kommentar
Haha, ja okei. Jeg er jente da :) Hvordan var det med ringing ogsånt for dere? Ringte dere til vertsfamilen med en gang? Jeg er ikke helt der ennå, litt for nervøs for å kunne gjøre det nå.. men aspect sa jeg skulle ringe de, kan jeg sende mail istede ? Hvertfall i begynnelsen...

Jeg snakket aldri med vertsfamilien min før jeg dro, min mor ringte bort da.

Når jeg kom hit følte jeg meg ikke velkommen i det hele tatt, ble mottatt av en dude som skulle gifte seg med vertsmor 2 dager senere, så kom vertsmor hjem fra jobb 4 timer senere elns og vi bare satt der, eh hei liksom..

Haha, fikk så utrolig feil førsteinntrykk! Men ja, har de mail ville jeg mailet de :)

Min vertsfamilie hadde ikke en så jeg fikk aldri sendt noe mail til de, men jeg sendte noen mailer med vertssøster som er 2 år yngre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...