Tildaa Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hei. Hvilken karakter lå dere på før dere reiste til USA ? Skal til USA skoleåret 2010/2011 og ligger på en 3... Endret 2. februar 2009 av Tildaa Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du kommer vel med på programmet med 3 i snitt, men du kommer til å slite noe sinnsykt i tredjeklasse. Og hvis du nå går på ungdomsskolen er det mulig at snittet ditt faller så sant du ikke skjerper deg før første. Lenke til kommentar
Tildaa Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg skrev feil, jeg mente engelsk karakter, har et høyere snitt Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Engelskkarakteren din har nesten ingenting å si. Trur kanskje det er en nedre grense for noen organisasjoner men er bare du som stopper deg selv i å lære og forstå engelsk når du er der borte. Jeg lå på 5 Lenke til kommentar
Tildaa Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ok Har hørt at det ikke er no' problem å ligge på en 3'er, men skal komme opp på en 4'er før jeg reiser. (det er iallefall målet mitt) Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 De fleste holdt med Cards fordi de var underdogs.. Jeg holdte med Arizona fordi de slo ut Falcons, og fordi de har vært utrolig gode de siste ukene. I tillegg til at jeg hater Steelers og Big Ben spesielt. Lenke til kommentar
MortenJohan Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Heisann, jeg er ny på dette forumet og lurer bare på noen få ting angående utvekslingsstudenter, hadde vært flott med noen svar fra personer som har gjort det/gjør det. -Hvilket selskap burde jeg henvende meg til? (Stille spørsmål/Søke) -Blir det et stort savn av venner og familie? -Hvilke steder anbefaler dere? *Gjerne noen tips om andre ting angående dette Takk. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 -Hvilket selskap burde jeg henvende meg til? (Stille spørsmål/Søke) Det er besvar hundre ganger før. Jeg anbefaler Speak, siden jeg reiste med dem. Men har hørt mye bra om Explorious, så kunne vært smart å sjekke ut dem. -Blir det et stort savn av venner og familie? Vel, det er opp til hver enkelt. Jeg har ikke hatt noe hjemlengsel, men etter jul har jeg bare blitt lei USA og kunne godt tenkt meg å reise hjem, men har selvfølgelig ingen planer om det. -Hvilke steder anbefaler dere? Anbefaler å søke over hele landet, og ikke undervurder sør-statene. Lenke til kommentar
makila Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Heisann, jeg er ny på dette forumet og lurer bare på noen få ting angående utvekslingsstudenter, hadde vært flott med noen svar fra personer som har gjort det/gjør det. -Hvilket selskap burde jeg henvende meg til? (Stille spørsmål/Søke) -Blir det et stort savn av venner og familie? -Hvilke steder anbefaler dere? *Gjerne noen tips om andre ting angående dette Takk. 1. Dette har det vært skrevet mye om tidligere i tråden. Det du bør gjøre er nok bare å se litt rundt på nettsidene til de forskjellige organisasjonene og velg ut noen du synes virker bra. Siden de færreste har erfaring med mer enn et selskap, er det også litt vanskelig å anbefale en spesiell origanisasjon fremfor en annen. Henvend deg også til rådgiver på skolen din, han/hun har sikkert noen broskyrer fra de forskjellige 2. Et savn blir det vel uansett, et år borte fra venner og familie er en stund. Hvor stort savnet blir, avhenger nok av deg selv. 3. Jeg tror det som blir anbefalt er å søke over hele USA. Da har du større sjanse for å havne hos en familie som tifredsstiller de andre ønskene dine. Selv om du f.eks. søker California, kommer du neppe til å havne midt inne i Los Angeles, om det er det du ønsker. EDIT: Martin var før meg ser jeg. Endret 2. februar 2009 av Mariuslk Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Husk at det finnes flere land i verden enn USA og da. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 MartinF har forklart seg ganske bra om det tidligere i tråden. Hvorfor ikke dra til USA når det er det man vil? Lenke til kommentar
MortenJohan Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Takk for svar. Enda en ting jeg lurer på; Om jeg skulle dratt til høsten, hvor lang tid burde jeg bestille i forveien? Er jeg for sent ute til det allerede? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Etter min mening, ja.. Men som regel så kan man søke ut mars eller hva det er. Men ja, du er sent ute. Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Takk for svar. Enda en ting jeg lurer på; Om jeg skulle dratt til høsten, hvor lang tid burde jeg bestille i forveien? Er jeg for sent ute til det allerede? du burte sOke nA ja, men ikke fOl du er for sent ute. hvis du virkelig vil sA er det ingenting som stopper deg. har norsk nabo i ohio som sOkte i mars med YFU og fortsatt fikk det konge. ikke tro du bare fAr 'rest-familiene' for de finner fleste familier etter de som allerede har utvekslingsstudenter dette Aret 'fAr dem ut' og fAr en liten pause til A tenke pA om det vil hoste igjen pz out Lenke til kommentar
sforum Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Takk for svar. Enda en ting jeg lurer på; Om jeg skulle dratt til høsten, hvor lang tid burde jeg bestille i forveien? Er jeg for sent ute til det allerede? Nei absolutt ikke for sent:) Jeg søkte senere enn 2. feb i fjor.. Og her sitter jeg i Oregon... Lenke til kommentar
marssvin Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Er det noen som vet noe om å bli sendt hjem/kasta ut fra programmet. Jeg tenker da på om man mister visumet og/eller skolepassen? Det er med Aspect jeg lurer på? Endret 5. februar 2009 av marssvin Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hva er det du har gjort nå? Endret 5. februar 2009 av MartinF Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hvor store muligheter vil dere(som er i USA nå) si det er å få ett fag likt Samfunnsøkonomi? Altså ikke Bedriftsøkonomi. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det er stor sansynlighet for at skolen din kommer til å ha economics og entrepeneurship Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Skolene her i Georgia må ha noen form for økonomifag, da det er noe man må ha for å få diploma. Et av kravene altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå