The King Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Reis med Rotary, det er det jeg har å si =) Lenke til kommentar
ida93x Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Oj! Rotary har jeg ikke tenkt på en gang! (i) Utrolig billig, da! Men sender de deg til tre forskjellige vertsfamilier? :S Endret 27. januar 2009 av ida93x Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 3. Noen som vet hvorfor det er så mye billigere å dra med dem enn de andre organisasjonene? Så litt på siden dems og det ser ut til at du blant annet må kjøpe forsikring utenom prisen for selve programmet. Kan også hende de er billigere enn de andre selskapene på grunn av at de er dyrere til andre land (nesten 90 000,- for New Zealand). Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 ida93x: Anbefaler deg til å sjekke ut denne linken, som jeg har henvist til så mange ganger før. Der står det mye som er verdt å vite, både for deg og foreldrene dine. Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg drar med Explorius for året 09/10, og hittil er jeg veldig fornøyd med de. Men hvis du lurer på noe er det bare å skrive mail til de så får du nesten svar med en gang, eller dagen etter=) Etter min erfaringer ihvertfall. men Det er mange som har forsikring utenfor osv. Bla. EF. Men den forsikringa er bare på 3000 el noe.. Også har de Soft landing camper i forskjellige land bla, USA inkludert i Prisen. + at man kan velge stat også, inkludert i prisen. Søknaden er grundig også. Men grunnen til at de er så billig har vel litt med at de er ganske nye og vil ha gode erfaringer sånn at de kan få et godt merke på seg. Jeg er 2 genrasjonen som drar med dem. også er de ikke så mange ansatte noe som gjør at de ikke har så mange å gi lønn til. (holdt jeg på å si, tror det har noe med det å gjøre også egentlig). Men å søke for 10/11 er vel ikke for tidlig. Pleier å gå ut et år i forveien. Det skal nok gå greit. Men hvis du er usikker så ha intervju med de.. De gir deg mye informasjon og de er veldig hyggelige.. Nå har jeg ikke så mye erfaring med de andre utenatt EF, men der syns jeg det var så mye tull.. Men lykke til med valget=) Lenke til kommentar
ida93x Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) No har eg fått svar frå explorius, aspect og speak. Men var ikkje speak fulle? Sender dei ut sånnt skjema likevell? Skal ihvertfall på telefonitervju til explorius på mandag Det er dei eg har tenkt å reise med... Eg veit explorius er ganske nye så det er ikkje sikker det er så mange med erfaring frå dei... Har prøvd å søke i denne tråden, men har ikkje funne svar. Korleis begynner telefonintervjuet? Ringer dei eller skal eg ringe dei? Eg har fått ein studentprofil på e-posten eg skal fylle ut... Korleis gjer eg dette? Skal eg printe den ut, skrive på den og så scanne det inn igjen? Endret 27. januar 2009 av IceWolf Lenke til kommentar
obladi Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 No har eg fått svar frå explorius, aspect og speak. Men var ikkje speak fulle? Sender dei ut sånnt skjema likevell? Skal ihvertfall på telefonitervju til explorius på mandag Det er dei eg har tenkt å reise med... Eg veit explorius er ganske nye så det er ikkje sikker det er så mange med erfaring frå dei... Har prøvd å søke i denne tråden, men har ikkje funne svar. Korleis begynner telefonintervjuet? Ringer dei eller skal eg ringe dei? Eg har fått ein studentprofil på e-posten eg skal fylle ut... Korleis gjer eg dette? Skal eg printe den ut, skrive på den og så scanne det inn igjen? Jeg printa de ut, og sendte inn med posten. Lenke til kommentar
klaraT Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 No har eg fått svar frå explorius, aspect og speak. Men var ikkje speak fulle? Sender dei ut sånnt skjema likevell? Skal ihvertfall på telefonitervju til explorius på mandag Det er dei eg har tenkt å reise med... Eg veit explorius er ganske nye så det er ikkje sikker det er så mange med erfaring frå dei... Har prøvd å søke i denne tråden, men har ikkje funne svar. Korleis begynner telefonintervjuet? Ringer dei eller skal eg ringe dei? Eg har fått ein studentprofil på e-posten eg skal fylle ut... Korleis gjer eg dette? Skal eg printe den ut, skrive på den og så scanne det inn igjen? dei ringer deg først så får du en du info og du og foreldrene dine kan spørre spørsmål og sånn, så skal du svare på noken spørsmål på norsk og engelsk, det går vel en ca halvtime, tre kvarter eg printa den ut og sendte det med posten, men du kan jo scanne det inn igjen da, det gjorde eg med søknaden Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Til dere som er i USA nå: Er det noen av dere som skal ha året godkjent, evt. finner ut at det ikke går? Har hørt om noen nå som har funnet ut at det er best å gå 2. på nytt, siden de ikke fikk det de trengte på skolen i USA. Jeg spør i samme slangen, siden sikkert noen av dere vet. Er det noe negativt med å gå 2. året på nytt hvis en tenker på vitnemålet? Dårlig formulert det der, men håper noen av dere forstår ... Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det er ikke noe negativt på vitnemålet nei,det blir jo det samme bare at istedefor "godkjent i utland" får du en karakter. Det er jo klart at hvis karateren din er dårlig blir det negativt. Lenke til kommentar
safags Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Ikke noe negativt å gå om igjen, du får jo igjen alt det de andre har gått gjennom og du "mistet" MEN! Du må betale tilbake stipendet på 40 - 50k hvis du går andreklasse om igjen. USA året er noe som de andre ikke har fått opplevd, og noe som forhåpentligvis fått deg til å tenke nytt og mer voksent. Det vil også være en god erfaring videre ut i livet. Endret 27. januar 2009 av GreVeen Lenke til kommentar
sforum Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Til dere som er i USA nå: Er det noen av dere som skal ha året godkjent, evt. finner ut at det ikke går? Har hørt om noen nå som har funnet ut at det er best å gå 2. på nytt, siden de ikke fikk det de trengte på skolen i USA. Jeg spør i samme slangen, siden sikkert noen av dere vet. Er det noe negativt med å gå 2. året på nytt hvis en tenker på vitnemålet? Dårlig formulert det der, men håper noen av dere forstår ... Jeg fikk litt angst da jeg ikke fikk søkt til VG3 da jeg logget inn på VIGO. Men Pappa har snakket med dem og de skulle fikse det. håper jeg får begynne i 3. klasse. Gikk på privatskole i fjor så er litt "spesielt." Endret 28. januar 2009 av shaaland Lenke til kommentar
smismas Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Til dere som er i USA nå: Er det noen av dere som skal ha året godkjent, evt. finner ut at det ikke går? Har hørt om noen nå som har funnet ut at det er best å gå 2. på nytt, siden de ikke fikk det de trengte på skolen i USA. Jeg spør i samme slangen, siden sikkert noen av dere vet. Er det noe negativt med å gå 2. året på nytt hvis en tenker på vitnemålet? Dårlig formulert det der, men håper noen av dere forstår ... Jeg fikk beskjed av rådgiver på skolen at jeg kom til å bli godkjent i 2. klasse, så måtte jeg komme på skolen og snakke med rådgiver før skolestart og bli flyttet opp til 3. hvis de fant året mitt verdig en godkjenning. Da jeg logger på vigo her hin dagen var søknaden til 3. klasse oppe og gikk, ble utroooolig glad! Så så lenge jeg blir godkjent i 3. klasse kan de liksom ikke flytte meg ned til 2. klasse igjen. Så jeg har vel igrunn fått året mitt forhåndsgodkjent. Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) sdf Endret 13. januar 2012 av KingEdward Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ikke noe negativt å gå om igjen, du får jo igjen alt det de andre har gått gjennom og du "mistet" MEN! Du må betale tilbake stipendet på 40 - 50k hvis du går andreklasse omigjen. USA året er noe som de andre ikke har fått opplevd, og noe som forhåpentligvis fått deg til å tenke nytt og mer voksent. Det vil også være en god erfaring videre ut i livet. Pengene (stipendet) blir vel satt av på en slags sparekonto helt til jeg vet om jeg får året godkjent eller ikke. Lenke til kommentar
safags Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Ikke noe negativt å gå om igjen, du får jo igjen alt det de andre har gått gjennom og du "mistet" MEN! Du må betale tilbake stipendet på 40 - 50k hvis du går andreklasse omigjen. USA året er noe som de andre ikke har fått opplevd, og noe som forhåpentligvis fått deg til å tenke nytt og mer voksent. Det vil også være en god erfaring videre ut i livet. Pengene (stipendet) blir vel satt av på en slags sparekonto helt til jeg vet om jeg får året godkjent eller ikke. Ja, trenger ikke å betale det med en gang. -...- Precal var dritt, så bytter til algebra II. Physics bytter jeg til Psycologi og fårhåpentligvis får jeg også Drama I neste uke. Ganske spent egentlig:) Hvordan var precal og Physics? Vanskelig? Går du på en skole der nivået er relativt høyere en andre steder? Endret 28. januar 2009 av GreVeen Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ikke noe negativt å gå om igjen, du får jo igjen alt det de andre har gått gjennom og du "mistet" MEN! Du må betale tilbake stipendet på 40 - 50k hvis du går andreklasse omigjen. Han som er ansvarlig for godkjenningen av aaret mitt sa at jeg kunne faa aaret godkjent og faa stipend, men allikevel gaa 2. aaret paa nytt igjen. Da ville aaret i USA bli som et ekstraaar Lenke til kommentar
Smilius Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Høres riktig ut det, blir som om du tar omvalg Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg skjønner nå at det er mye forskjellig som går rundt. Lurer på om jeg ikke skal få prøvd å ordne et møte med alle utvekslingselevene som skal reise til sommeren og rådgiveren slik at vi kan få oppklart en gang for alle hva vi må gjøre for å få året godkjent og slik. Det er jo rett og slett urettferdig om noen kan få året godkjent og sleppe å betale tilbake stipend, selv om de må gå 2. året om igjen. Sikker på at han/hun mente at duu kunne få stipend, men må betale tilbake da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå