NoviKaNa Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Er det noen som vet om det går ann å kjøpe bærebar data i USA også bruke den her i Norge igjen når jeg kommer tilbake? Og går det med mobil også? Eller er det best å kjøpe dette i Norge? 9073145[/snapback] Jeg har kikket litt på nettet og funnet ut at jeg skal kjøpe bærbar pc i USA. Nå har jeg kun sett på en spesiell modell (Lenovo X61s), men den var hvertfall flere tusenlapper rimeligere i USA enn her. Eneste forskjellen er at man har bedre reklamasjonsrettigheter i Norge, samt at tastaturet har andre tegn på seg der vi har æ,ø og å. Tastaturet kan man på mange modeller få kjøpt i Norge. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Tenk også på at du må dra med deg en strømadapter over alt hvor enn du er, og de er ganske tunge. Lenke til kommentar
sigz Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Er det noen som vet om det går ann å kjøpe bærebar data i USA også bruke den her i Norge igjen når jeg kommer tilbake? Og går det med mobil også? Eller er det best å kjøpe dette i Norge? 9073145[/snapback] Som Novikana sa går det fint og kjøpe bærbar, men vil tro du alltid må ha med deg adapter til strømmen, da de bruker en annen standard. Når det gjelder mobiler mente jeg noen sa at de ikke bruker sim kort og man trenger amerikansk Social Security Number for å kjøpe en, så spørs hvordan det går. Om noen vet dette sikkert kan de sikkert irettesette meg. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 IKKE kjøp mobil i Norge som du regner med å bruke i USA. Jeg kjøpte en ny mobil til 4000 kroner som fyren som selgte meg den lovte at den funket i USA, noe den da altså ikke gjorde. Alt gikk på et helt forskjellig nett (ikke GMS), så jeg endte opp med en telefon som vertsfamilien ga til meg. I tillegg så er ikke mobilene der borte like bra som de er her. De er et par år tilbake i tid. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Ferdig med Visumintervjuet nå, gikk egentlig greit, bortsett fra at jeg ikke hadde den elektronisk - utfylte ds-156 eller noe, så måtte løpe bort på en internettcafé og fikse den:)Ellers lite kø 9066719[/snapback] Hadde du husket konvolutt og? 9070326[/snapback] Må man ha med konvolutt? Noen spesiell sort? Må den være frankert? Er det konvolutt som dem skal sende passet tilbake i? 9073771[/snapback] En a4-konvulutt med 67 kroner i frimerker på Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Tenk også på at du må dra med deg en strømadapter over alt hvor enn du er, og de er ganske tunge. 9074308[/snapback] Kan man ikke bare kjøpe en strømadapter i Norge? PC'n krever vel samme spenning inn, selv om veggspenningen er annerledes. Lenke til kommentar
Missy- Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Nå er det bare 6 dager igjen til jeg reiser til Language and culture camp på rhode island. Har faktisk ikke fått noen reisenerver enda, men gruer for vertsfamilien min.. Der har det vært mye tull og krøll. Men jeg orka ikke å lese alle 28 sidene, så jeg lurer på om det er noen som skal reise i sommer/høst nå? kanskje noen som skal på samme camp som meg også? Vært litt morsomt å blitt kjent med noen som skal gå igjennom det samma som meg! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Kan man ikke bare kjøpe en strømadapter i Norge? PC'n krever vel samme spenning inn, selv om veggspenningen er annerledes. 9074997[/snapback] I USA har de 110 V, mens i Norge har vi 210 V. Kobler du pcen inn uten å ha et adapter, vil den enkelt og greit sprenge. Lenke til kommentar
sigz Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) @Missy: Vet det er en del her som skal over, og jeg skal ihvertfall. Men vet ikke når ennå, da jeg ikke har fått famile. Drar en gang mellom 1. og 24. august. Endret 15. juli 2007 av sigz Lenke til kommentar
Missy- Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Vet det er en del her som skal over, og jeg skal ihvertfall. Men vet ikke når ennå, da jeg ikke har fått famile. Drar en gang mellom 1. og 24. august. 9076552[/snapback] Hvilken organisasjon reiser du med? Lenke til kommentar
sigz Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Vet det er en del her som skal over, og jeg skal ihvertfall. Men vet ikke når ennå, da jeg ikke har fått famile. Drar en gang mellom 1. og 24. august. 9076552[/snapback] Hvilken organisasjon reiser du med? 9076567[/snapback] Speak, tror de fleste her reiser med dem faktisk. Lenke til kommentar
Missy- Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Vet det er en del her som skal over, og jeg skal ihvertfall. Men vet ikke når ennå, da jeg ikke har fått famile. Drar en gang mellom 1. og 24. august. 9076552[/snapback] Hvilken organisasjon reiser du med? 9076567[/snapback] Speak, tror de fleste her reiser med dem faktisk. 9076595[/snapback] Okey, det har kanskje vært det beste for meg også.. Jeg reiser med EF jeg, og det er allerede krøll med familien osv.. MEN, jeg er positiv og gleder meg Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Kan man ikke bare kjøpe en strømadapter i Norge? PC'n krever vel samme spenning inn, selv om veggspenningen er annerledes. 9074997[/snapback] I USA har de 110 V, mens i Norge har vi 210 V. Kobler du pcen inn uten å ha et adapter, vil den enkelt og greit sprenge. 9076549[/snapback] Ja, men PC'n tar ikke til seg 110V. Adapteren er jo der for å gjøre det om til 5V (eller hva den nå drar). Sett at man kjøper en Lenovo, HP eller Acer i USA, kan man vel kjøpe en Lenovo, HP eller Acer strømforsyning her i Norge til 500-600,-? PC'ene er jo de samme. Lenke til kommentar
sigz Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 @Missy Krøll allerede? Høres ikke bra ut:P I hvilken stat skal du bo? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Speak, er det det samme som Aspect? For når jeg er inne på speak, så kommer jeg plutselig til Aspect. Krøll med EF? Ut i fra nettsidene til de forskjellige byråene så virker EF mest innbydende for meg. Mulig det bare er designet på internett siden, men det betyr mye for meg hvordan jeg oppfatter et byrå. Mulig jeg må sjekke ut Speak mer om folk har god erfaring med det. Jeg begynner på vg1 nå til høsten og tenker meg utenlands neste år. Har tenkt mye på Australia og New Zealand. USA virker egentlig ikke så veldig fristende. Mange her som har vært fornøyd med oppholdet der? Lenke til kommentar
sigz Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Speak er vel en slags datter-organisasjon til Aspect om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Speak, er det det samme som Aspect? For når jeg er inne på speak, så kommer jeg plutselig til Aspect. Krøll med EF? Ut i fra nettsidene til de forskjellige byråene så virker EF mest innbydende for meg. Mulig det bare er designet på internett siden, men det betyr mye for meg hvordan jeg oppfatter et byrå. Mulig jeg må sjekke ut Speak mer om folk har god erfaring med det. Jeg begynner på vg1 nå til høsten og tenker meg utenlands neste år. Har tenkt mye på Australia og New Zealand. USA virker egentlig ikke så veldig fristende. Mange her som har vært fornøyd med oppholdet der? 9079458[/snapback] Hvis du Drar til New Zealand eller Australia må du dra i Januar/februar, og det er da vanskligere å få godkjent skoleåret, og siden du drar i januar mister du da den første halvdelen av skoleåret, og når du kommer tilbake mister du den andre halvdelen, så hvis du reiser dit mister du egentlig 2 skoleår=/ Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Ikke nødvendigvis. Latin Amerika har samme inndeling av skoleår, men det funker fedt. Det som skjer da er at du har et semester i en klasse, og siste semester i neste klasse (du får da altså sommerferie mens du er bortreist ) Lenke til kommentar
Missy- Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 @Missy Krøll allerede? Høres ikke bra ut:P I hvilken stat skal du bo? 9076813[/snapback] Tja, det er litt komnuikasjonssvikt mellom vertsfamilien, IEC og meg. Vertsfamilien består av en singel pappa og hans datter, så skal jeg og en tysk jente bo der sammen. Men så har det vært en del tull med flytting osv, så har ikke vertspappaen informert om flytting til min IEC så jeg er ikke 100% sikker på om jeg har skole.. Fikser seg sikker Skal til Arkansas jeg, hvor ska du? Lenke til kommentar
sigz Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Skal til Wisconsin, men det er det eneste jeg vet. Har ikke fått familie, skole eller sted ennå. Håper det kommer snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå