Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

tenker å reise i 2010/11.

Kan du være utvekslingstudent viss du går Media og kommunikasjon?

 

Ja, men som sagt, det kan godt hende det er litt vanskelig for deg å få det godkjent. Mens de har de fleste fagene du trenger for almenn i USA, er det mange mindre skoler som ikke har mediefagene. Derfor vil jeg anbefale deg å snakke mye med den videregående skolen du skal gå på, høre hva de krever osv osv. Du kan også ta særskilte eksamener når du kommer hjem (som jeg gjorde), og dermed få året godkjent.

 

Lykke til, gjerne ta kontakt om det er mere du lurer på, siden jeg går MK og har tatt et godkjent år i USA.

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål til dere som er i USA nå:

 

For å få året godkjent må jeg ha to programfag som har 5 timer i uka hver. Jeg hadde håpet å ta fysikk og kjemi. Tror dere det vil gå greit å få 5 timer i uka med disse fagene?

Akkurat dette lurer eg og på... Viss eg reiser har eg tenkt å ta Matte, fysikk og kjemi.

Når eg snakka med rådgiveren sa han at siden desse fagene er så "vanlege" skulle det ikkje vere så vanskelig å finne eit kurs som passet :)

Endret av IceWolf
Lenke til kommentar

Familien virker veldig hyggelig. Moren og faren er skilt og de har tre barn. En 15 år gammel gutt som heter Lucas, en 11 år gammel gutt som heter Parker og en jente på 8 som heter Courtney. Lucas (den eldste) skal til Norge som utvekslingsstudent da jeg drar til USA, så kommer ikke til å møte ham. Moren jobber som senator. Det var egentlig det jeg vet.

Lenke til kommentar
Familien virker veldig hyggelig. Moren og faren er skilt og de har tre barn. En 15 år gammel gutt som heter Lucas, en 11 år gammel gutt som heter Parker og en jente på 8 som heter Courtney. Lucas (den eldste) skal til Norge som utvekslingsstudent da jeg drar til USA, så kommer ikke til å møte ham. Moren jobber som senator. Det var egentlig det jeg vet.

 

Senator!?!:D

Damn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...