Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke meningen med utveksling at studentene skal få stille krav, eller ha egne preferanser over hvordan familien skal være. Så nei, jeg har aldri hørt om noe sånt. Har du?

Du kan nok ikke stille krav, nei. Men du kan si fra til organisasjonen hva du ønsker deg, og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Det er ikke meningen med utveksling at studentene skal få stille krav, eller ha egne preferanser over hvordan familien skal være. Så nei, jeg har aldri hørt om noe sånt. Har du?

 

Hvisst det er meg du spør; Nei det har jeg ikke. Har ikke vert på utvekslingsår i USA enda, men kommer nok til å gjøre det.

Derfor vet nok du dette her bedre enn meg :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk krysse av ting jeg likte å gjør, for så å sette en ring rundt 3 ting jeg ville fortsette med. Men jeg tror på ingen måte at det var en garanti for at jeg faktisk får det.

Det samme fikk jeg, så tror det er en ganske vanlig måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Den turen dere var på i New York er den for alle utvekslings studenter, eller bare for de som er med i en spesiell organisasjon, dette gjelder Hawaii turen også.

Eller er det noe som de fra USA lager og sender dere på tur for dere egne penger?

Lenke til kommentar
Den turen dere var på i New York er den for alle utvekslings studenter, eller bare for de som er med i en spesiell organisasjon, dette gjelder Hawaii turen også.

Eller er det noe som de fra USA lager og sender dere på tur for dere egne penger?

 

Alt er av egene penger, explore america som han over meg nevnte er en av organisasjonene, det kommer litt ann pA med hvem du reiser med. som f.eks jeg hadde planlagt sammen med en haug andre venner hjemmenfra A dra til Hawaii i februar, men nAr bestillingstid kom sA fant YFUerne ut at de ikke fikk lov A dra med Explore America siden de er tett med Aspect, og halvparten av AFSerne fikk akkurat dra, men mAtte flytte den til April, sA nA er det ca igjen 50% av de som skulle dra som faktisk har mulighet til A dra.

 

sng eller noe er en annen organisasjon som ogsA drar til hawaii, samme opplegg, tror den er litt tett med EF (?)

 

en annen ting A huske pA er at flybilletten kommer i tillegg, som f.eks jeg som er forlatt i indiana mA betale de $825 som explore america skal ha, men itillegg $1007 for flybilletten. sA husk A regne med det, i mitt tilfelle er flybilletten dyrere enn 8 days/7 nights at hawaii pA hotell med utflukter, men thats life. (er du i California/vest kysten er det billigere selvfOlgelig, og hvis du er veldig nAErme en veldig sentral flyplass. men jeg er nAEr Chicago som er en av de stOrste byene i USA og fortsatt var den billigste flybilletten rundt 800 dollar).

 

Men tror da det er verdt det ;)

 

til alle andre, bli hjemme. ikke dra til usa. :)

Lenke til kommentar

Spurte afs om dette å med 100% garanti få året godkjent, da sa de at de ikke hadde noen garanti for at skolen jeg kom til ville ha de fagene jeg trenge.

 

De hadde fortalt AFS i USA om hvilke fag jeg trengte, noe jeg er veldig fornøyd med.

Endret av Toska92
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg vurderer å ta et utvekslingsår i USA andre år på videregående gjennom aspect eller lignende. Jeg har noen spørsmål angående dette. Når man tar et slikt år i utlandet får man vel ikke norskundervisning? I så fall, oppstår det ikke problemer når du kommer hjem igjen uten å ha hatt norsk undervisning på et helt skoleår. Er det sånn at ikke alle skoler godtar utvekslingsår? Jeg har tenkt å velge studiespesialisering, vet ikke om det har noe å si.

 

Takk på forhånd for erfaringer og informasjon :)

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg vurderer å ta et utvekslingsår i USA andre år på videregående gjennom aspect eller lignende. Jeg har noen spørsmål angående dette. Når man tar et slikt år i utlandet får man vel ikke norskundervisning? I så fall, oppstår det ikke problemer når du kommer hjem igjen uten å ha hatt norsk undervisning på et helt skoleår. Er det sånn at ikke alle skoler godtar utvekslingsår? Jeg har tenkt å velge studiespesialisering, vet ikke om det har noe å si.

 

Takk på forhånd for erfaringer og informasjon :)

 

Noen må lese gjennom pensum i norsk. For min del må jeg bare ha med noe norsk litteratur(bøker resten av min nåverende klasse også skal lese vg2), men ikke "Norsk-boka".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...