Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Sant det Ustedalen. Vet ikke hvor mange EF osv sender ut, men i Norge sender de ut nesten 100 elever bare til USA.

Dog er YFU størst i land som Tyskland, og USA hvor de store utvekslingstradisjonene er.

Og nei, har ikke fått familie, organisasjonen påstår at de fleste får sånn rundt i juli, så jeg håper det kommer en ravende snart. når det er sagt så fikk alle studentene som skulle til Tyskland familier innen en uke. Kjempeheldige studenter, og ikke minst gjestfrie mennesker i Tyskland må jeg si

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk meg bare en velkomstfamilie til når jeg kom til NY State jeg, vertsfamilien min fikk jeg først ca. 8-9 dager etter at jeg kom dit. Så om man som regel får familie i juli vil jeg si at jeg hadde skikkelig uhell, eller at tallene er feil (håper på at jeg var uheldig).

Lenke til kommentar

Får vel legge inn mine tanker her jeg og da.

Jeg drar til USA 27/28 juli og skal på to ukers camp UTEN mine venner fordi de har alle blitt tatt ut til en annen camp som starter en uke før. Drar med EF og fikk ikke familie før på Torsdag tidligere denne uka.

Gleder meg veldig nå som jeg veit hvor jeg skal, men gruer meg til å dra fra typen.

Noen andre her som drar til USA på samme tiden som meg? fått vite at det er veldig mange nordmenn, så jeg kan jo håpe.

Har heller ikke fått noe mer informasjon om når jeg skal reise annet enn 27/28. ikke når flyet går, hva jeg skal/kan ha med meg osv. noen som har noe nyttig informasjon og hva jeg må ha med, og hva jeg absolutt ikke må ta med? og eventuelle andre tips?

Får ønske dere andre som drar en god tur da, mens jeg først er her :p

Lenke til kommentar
Ferdig med Visumintervjuet nå, gikk egentlig greit, bortsett fra at jeg ikke hadde den elektronisk - utfylte ds-156 eller noe, så måtte løpe bort på en internettcafé og fikse den:)

Ellers lite kø:)

9066719[/snapback]

Hadde du husket konvolutt og?

Lenke til kommentar
Ferdig med Visumintervjuet nå, gikk egentlig greit, bortsett fra at jeg ikke hadde den elektronisk - utfylte ds-156 eller noe, så måtte løpe bort på en internettcafé og fikse den:)

Ellers lite kø:)

9066719[/snapback]

Hadde du husket konvolutt og?

9070326[/snapback]

Må man ha med konvolutt? Noen spesiell sort? Må den være frankert? Er det konvolutt som dem skal sende passet tilbake i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...