Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her var det jammen lite liv for tiden.. Kanskje folka begynner å få hjemlengsel når det nærmer seg jul?

Kan si at det har snødd her i to dagen, så da har skolen også vært stengt i to dager. Får bare håpe det snør i morra og, så vi kan si at juleferien starta tre dager tidligere :D

 

Innlegg 101

 

Null hjemlengsel her i bygda hihi Savner brodern men det er det eneste! Koser meg med tanken om at jeg slipper unna mareritt-jula som er hjemme haha

Lenke til kommentar
Juleferie er ikke digg i det hele tatt. Har en klump i magen hele tiden. Kjedelige dager. HAT

 

et spørsmål. hvordan funker det å bytte familie? hvordan finner områderepresentanten en ny i samme by?

 

Vanligsvis finner de en familie til deg i samme by, slik at du kan fortsette på samme skole. Derrimot så vet jeg om folk som har flyttet lengre unna når de byttet vertsfamilie. Men ærligtalt, familien er det viktigste i at annet land, trives du ikke så ville jeg byttet uansett om det betyr at du må flytte. Min nye familie er fortsatt i samme by (flytter bare pga. at de andre bare kunne ha med i et halvt år.)

 

 

Alle AFS-ere, hvor lang tid tok det fra første søknad var sendt til dere ble akseptert? Håper svar fra EF drøyer så lenge som mulig så jeg får god tid med AFSsøkingen osv, men fra jeg får svar er alt en kamp mot EFs tidsfrister.

 

Gikk veldig fort såvidt jeg husker. Sendte inn søknaden min i oktober, ble intervjuet i November, og godkjent et par dager etter intervjuet! AFS forbedreder deg for utvekslingsåret som ingen andre! De har forberedelses camp, camper i vertslandet, camp når du kommer hjem osv. Hvis du skal til Asia osv så har de også egne møter før du drar i forbindelse med det. I Oslo. Og de betaler deg tilbake for flyturen ned dit, samme med hvis du drar til USA og må til ambassaden, så betaler de utgiftene du brukte for å komme dit! :)

 

 

-

Svært lite hjemmelengsel her i gården. Men så ser det jo ganske så mye ut som hjemme,og det folk gjør er ganske likt også. Og i Montana, så har vi ikke snowdays, fordi det rett og slett ligger snø fra november til mars/april. Skolen stenger ikke før det er -30 farenheit, noe som ikke har skjedd på rundt 10 år uansett..

Lenke til kommentar

Hehe, og vi er raske med å oppdatere oss :p Men for at det ikke skal bli helt off topic..

 

Får dere noen gang den følelsen av "Oi, jeg skal faktisk dra"? Har hatt den litt nå i juletiden, men kjenner at jeg gleder meg utrolig mye. Et år går jo fort uansett, så når jeg skal dra hjem så har jeg kanskje bare lyst å være der lengre. Hva med dere som er borte nå, fikk dere litt av den samme følelsen?

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...