Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Der har du meg;) Alle her respekterer det helt fint, bare si du ikke er vant til å gå i kirken så går det helt fint..

 

Gjør de det?

 

For noen familier er kirken en viktig del av livet, og en plass hvor de ikke bare går for alt det tullet de driver med, men for å møte familie og venner.

 

Tro det eller ei, og er faktisk på et veldig kristent(er det et ord?) sted. Men familien sier bare det er opp til meg om jeg vil være med eller ikke, og at jeg er hjertelig velkommen til å være med men de forstår det veldig godt hvis jeg ikke vil stå opp 6.30 for å være med på bible study :) Kirken er forresten 10meter fra huset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... hvis vi ser vekk fra hva vi vil og hva organisasjonen sier og alt dillet, og begynner å tenke på hvordan du fremstår hvis du reiser til et land hvor kirke er like vanlig og kristendommen er like utbredt som i det tjuende århundre i Norge, og NEKTER å delta i dette som står i sentrum for mange familier i USA.

 

;)

 

Der har du meg;) Alle her respekterer det helt fint, bare si du ikke er vant til å gå i kirken så går det helt fint..

 

Lurer litt på dette med å ta førerkort i USA igjen.

Ettersom mange amerikanerer kjører automat, vil det være mulig å ta lappen for manuell der? Ellers er det rimelig uaktuelt for meg å ta lappen der...

 

Beklager at jeg skifter tema :p

 

Hehe, alle amerikanerne jeg vet om kjører automat, men det er mulig, ihvertfall her å ta lappen med manuell og.

 

får en bytta inn det amerikanske førerkortet til norsk?

Lenke til kommentar
Er gym et obligatorisk fag i usa eller kan man velge det bort? :p

 

trur man kan velge alle fag man vil ha sjøl, untatt engelsk og amr. historie og dei faga du må ha for å få året godt kjent

 

Det spørst veldig! Skolen min ville at jeg skulle få diploma, og derfor for å få et lovlig gitt diploma måtte jeg ha de fagene som statens lov sa at jeg måtte. Og i fjor var loven at seniors måtte ha gym. Ingenting er egentlig A4 :)

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk talt ikke at lunsjen er så dyr, men kan jo hende at du drar på butikken i stede for hvis dere har en i nærheten, og der kan det vel gå litt penger. Men jeg vet ikke jeg.. Du klarer deg nok med 100 USD i mnd til det.

 

Viverett: Jeg tror martin har det et sted på bloggen. Det var hvertfall der før.

Lenke til kommentar

Lunchen min koster 2 dollar og det er en del mat! Her ser dere lunchmenyen min: http://www.schoolmenu.com/menu.php?gsid=1378

 

Jeg tar med meg lunch hjemmefra som oftest, men skjeier (er det et ord) ut når vi har Taco eller mexicansk mat generelt. Jeg har ikke brukt så mye penger her egentlig. Det er mest i starten det kan gå litt penger og hvis du må betale Fees for fagene dine, går det litt penger der.

 

Det jeg som oftest bruker penger på er Klær, forskjellige skoleting (gensere, t-skjorter, soccer-stuff osv. ) og dritt på Wal-mart eller Target! Jeg hadde god oversikt over hva jeg brukte og på hva jeg brukte penger på i starten, men jeg ga fort opp med det , men jeg har tatt vare på alle kviteringer så jeg kan se på slutten av året hva jeg har brukt penger på.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt ganske lite, egentlig. $285 for skjorter og skjørt til skoleuniformen, og ettersom jeg fremdeles mangler skolecardiganene og en nytt par skolesko blir det mer. Ettersom jeg har skoleuniform har behovet for å handle klær kanskje vært mindre enn mange andres, men har lagt merke til at de fleste bruker dyre merkeklær her, så om man vil passe inn på den måten går det klart en del penger. I de butikkene som ikke kjører kun merker er det selvsagt god pris på klær. Får to-tre gensere til prisen av en billig genser i Norge, og jeans er ikke priser så verst på heller. Pengebruken på klær varierer veldig med tanke på merker og slikt. På steder som walmart og sam's club kan du få klær for en veldig billig penge. Er snakk om hva man foretrekker. Selv handler jeg kun på the mall, og gidder ikke farte rundt for å finne de billigste plassene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...