Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har dere fått beskjed av organisasjonen deres hvilke vaksiner dere skal ta, eller har dere funnet det ut selv? Nå ble jeg litt, jaa, eehh, fant ikke ordet.. henger visst litt etter jeg. :p

Du som skal til AUS må vel ta noen flere vaksiner enn det vi skal, som reiser til USA.. Jeg fikk vite av explorius at hvis man ikke tok Hepatitt-B så kunne man ikke bli godkjent..

Lenke til kommentar
Har dere fått beskjed av organisasjonen deres hvilke vaksiner dere skal ta, eller har dere funnet det ut selv? Nå ble jeg litt, jaa, eehh, fant ikke ordet.. henger visst litt etter jeg. :p

Du som skal til AUS må vel ta noen flere vaksiner enn det vi skal, som reiser til USA.. Jeg fikk vite av explorius at hvis man ikke tok Hepatitt-B så kunne man ikke bli godkjent..

 

Ja okei,, jeg får vel bare vente til Aspect sier noe. På nettet står det at det ikke er nødvendig, men står jo det om USA også da, sååeh, kan vel ikke stole helt på nettet:P

Lenke til kommentar
http://johningeiusa.blogspot.com/

 

Da var blogg oppe. Setter pris på om dere vil linke meg og sånt, men datakynding som jeg er kan jeg INGENTING med HTML. Absolutt ingenting. Jeg vil forandre ditt og datt men klarer det ikke, heldigvis har jeg en kompis som kan det. Håper dere vil hjelpe meg. :blush:

 

I blogspot trenger du ikke så mye HTML hvis du ser bort fra sånn som teller besøkende, og nedtellere. for å legge til linker (eller andre sideelementer), får du inn på utforming deretter ''legg til gadget'' og da kommer det opp mange ting du kan velge, blandt annet linker;)

Lenke til kommentar
Men dere som er i USA nå.. når begynner deres jule ferìe? Har dere like lang ferie som oss?

 

Min ferie begynner 19. desember, og vi begynner på igjen den 7. januar.

 

Jupp, slik er min og :)

 

Og bare saa det er sagt - ikke sats paa aa ikke ta den tredje av Hep B vaksinene. Jeg lot vaere aa ta den og helsesoestera her paa campus fant det ut og tvang meg til aa ta den her ellers fikk jeg ikke lov til aa komme paa skolen.

Lenke til kommentar

Nå var det lenge siden jeg skrev i den tråden her. Sist gang var vel da jeg vurderte å dra som utvekslingsstudent. Nå har jeg altså blitt godkjent som utvekslingsstudent :p Var på intervju med EF den 29. november, og fikk brev i postkassen i dag, om at jeg er akseptert :)

Det var morro!

 

På tide å opprette en blogg nå da kanskje. Ser jo at folk som drar neste år allerede har kommet godt i gang med det... Henger litt etter jeg gitt.

 

Til dere som er i USA nå. Jeg følger nøye med på bloggene deres, veldig morsomt å se hvordan dere har det der. Keep up the good work :)

 

Marius

Lenke til kommentar
Hehe.. okey;) Jeg tenkte mer på at jeg ikke kunne ta den siste dosen før i August.. Hehe :p

 

Min siste dose er da i mai, og min første var i november.

 

Hmm.. men ettersom min 2. dose er i Januar, så er det da seks mnd til jeg skal ta 3.dose..

 

har ikke lest igjennom alle innleggene men 3. dose skal tas 6mnd etter den første, dvs du er ferdig i mai eller før, vet ikke når du tok 1.? 2 desember

Lenke til kommentar
Hehe.. okey;) Jeg tenkte mer på at jeg ikke kunne ta den siste dosen før i August.. Hehe :p

 

Min siste dose er da i mai, og min første var i november.

 

Hmm.. men ettersom min 2. dose er i Januar, så er det da seks mnd til jeg skal ta 3.dose..

 

har ikke lest igjennom alle innleggene men 3. dose skal tas 6mnd etter den første, dvs du er ferdig i mai eller før, vet ikke når du tok 1.? 2 desember

 

Helsesoesteren som stakk meg sa at det skulle vare 5-6 maaneder etter.

Lenke til kommentar
Hehe.. okey;) Jeg tenkte mer på at jeg ikke kunne ta den siste dosen før i August.. Hehe :p

 

Min siste dose er da i mai, og min første var i november.

 

Hmm.. men ettersom min 2. dose er i Januar, så er det da seks mnd til jeg skal ta 3.dose..

 

har ikke lest igjennom alle innleggene men 3. dose skal tas 6mnd etter den første, dvs du er ferdig i mai eller før, vet ikke når du tok 1.? 2 desember

 

Helsesoesteren som stakk meg sa at det skulle vare 5-6 maaneder etter.

 

Var faktisk Mamma som tok den på meg :p så kan hende det drives forskjellig praksis av forskjellige leger, men etter boken skal twinrix tas følgende (eksempel:)

 

1. dose: 1. Januar

2. dose: 2. Februar

3. Dose: 1. Juni

 

Men som sagt er ikke datoene et must, men det er minimum tiden mellom sprøytene

Lenke til kommentar
Hehe.. okey;) Jeg tenkte mer på at jeg ikke kunne ta den siste dosen før i August.. Hehe :p

 

Min siste dose er da i mai, og min første var i november.

 

Hmm.. men ettersom min 2. dose er i Januar, så er det da seks mnd til jeg skal ta 3.dose..

 

har ikke lest igjennom alle innleggene men 3. dose skal tas 6mnd etter den første, dvs du er ferdig i mai eller før, vet ikke når du tok 1.? 2 desember

 

Helsesoesteren som stakk meg sa at det skulle vare 5-6 maaneder etter.

 

Var faktisk Mamma som tok den på meg :p så kan hende det drives forskjellig praksis av forskjellige leger, men etter boken skal twinrix tas følgende (eksempel:)

 

1. dose: 1. Januar

2. dose: 2. Februar

3. Dose: 1. Juni

 

Men som sagt er ikke datoene et must, men det er minimum tiden mellom sprøytene

 

Kult. Jeg hadde aldri latt mamma stikke meg. Uansett om hun kan sakene sine eller ikke - hihi

 

Hehe.. okey;) Jeg tenkte mer på at jeg ikke kunne ta den siste dosen før i August.. Hehe :p

 

Min siste dose er da i mai, og min første var i november.

 

Hmm.. men ettersom min 2. dose er i Januar, så er det da seks mnd til jeg skal ta 3.dose..

 

har ikke lest igjennom alle innleggene men 3. dose skal tas 6mnd etter den første, dvs du er ferdig i mai eller før, vet ikke når du tok 1.? 2 desember

 

Helsesoesteren som stakk meg sa at det skulle vare 5-6 maaneder etter.

 

Var faktisk Mamma som tok den på meg :p så kan hende det drives forskjellig praksis av forskjellige leger, men etter boken skal twinrix tas følgende (eksempel:)

 

1. dose: 1. Januar

2. dose: 2. Februar

3. Dose: 1. Juni

 

Men som sagt er ikke datoene et must, men det er minimum tiden mellom sprøytene

 

Jeg tok 3 på 4 måneder.. Ikke akkurat optimalt, men jeg lever fortsatt.

 

*High five for at du lever*

Lenke til kommentar

Okey.. Hehe.. Men Det var tre doser med twinrix..

Altså:

 

1.dose i Dag

2. dose 1 -2 mnd etter den første

2 dose 6-12 mnd etterden andre..

Det sa legen og det står det på etikken til sprøyten..

 

Men jeg rekker det nok helt sikkert..

 

Men hvertfall morro å høre at noen av dere kommer til å følge bloggen min fremover, det setter jeg pris på :D

Lenke til kommentar

Jepp.. Det er det.. I fjor var det egentlig bare Simen sin jeg fulgte.. Nå er det vel Bjørnar, Fredrik og Martin.. Hehe.. Men blir å følge med på John-Inge sin, Thomas (din) og stines mest antar jeg.. Men får se. hvor mye jeg har tid til å lese blogger også.. Når den tid kommer at jeg drar =) Men blir å lese.. Går vel innom andre også for å se hvordan de har det.. Men ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...