knutby Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Far vel legge til min erfaring her selv om det ikke er 1 ar det er snakk om. Jeg var 3 uker i NY pa spralskole arrangert av EF. Jeg ble hentet av en ventende taxi pa JFK klokka 0200. selv om jeg var 2 t forsinket var ikke det sa noye. Jeg var turptrott, og ble kjort rett til skolen som la 2 timer unna. A komme klokka 0400 gikk greit og de onsket meg velkommen og ga med en seng for natten uten noe problem. Resten av innprosseseringen gikk toppers. Selve skolen la i Tarrytown. Det er ca. 40min nord for manhatten med tog. Kom hjem etter 3 uker med 110% hyggelige erfaringer. Spor meg gjerne om detaljer. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 En ting veldig bra med California: Været!! 8917137[/snapback] Tja, sikkert ikke alle som syns der er så koselig å havne i en ørkenby med 50 grader om sommeren. For ikke å snakke om at California har ekstreme problemer med kriminalitet. Men joda, vist du er så heldig å havne på kysten er det sikkert herlig. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Tar turen til Oslo i morgen for å få fikset visumet. Har på følelsen at det kan bli en god del venting der! Lenke til kommentar
sigz Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Du kan så si. Var der idag jeg også. Var vel ca 3 timer venting. Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 hehe, jeg var der også idag..Over 3 timer venting ja.. var lenge det! Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hvor lang ventetid var det for å få booket intervju? Tar det lang tid før man får visumet, etter intervjuet? Lenke til kommentar
sigz Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Vi booket gjennom organisasjonen vi reiser med, Speak. Men tror ikke det er så alt for lang tid. Tror man får igjen pass + svar etter ca 2 uker. @KarolineF90: Da så jeg deg sikkert, men aner ikke hvem du er:P Endret 26. juni 2007 av sigz Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Du kan så si. Var der idag jeg også. Var vel ca 3 timer venting. 8949225[/snapback] hehe, jeg var der også idag..Over 3 timer venting ja.. var lenge det! 8949855[/snapback] Hehe, husker i fjor når jeg måtte igjennom sikkerhetskontrollen på ambasaden. Alle som var før meg gikk igjennom på 2 minutter, hvis ikke mindre, mens jeg ble kroppsvisitert og måtte stå der inne i over 10 minutter. Jeg tror de var redd for høyden min. Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 hehe.. synes det var litt skummelt før jeg skulle inn på ambassaden jeg:P Sigz - ja, da så sikkert jeg deg også Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Dere få ha god tur til USA, selv skal jeg til London med mange andre fra skolen min et år:D Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 hehe.. synes det var litt skummelt før jeg skulle inn på ambassaden jeg:P Sigz - ja, da så sikkert jeg deg også 8951382[/snapback] Skummelt? Var overhodet ikke skummelt gikk veldig fint Forresten noen som vet hvor lang tid det tar før man får passet tilbake? Lenke til kommentar
sigz Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 De sa 10-ish dager for å gjordt ferdig papirarbeidet + 3-4 dager i posten. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Du kommer til å få passet tilbake lenge før du reiser. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Gikk det fint i prosessen før dere kom til ambassaden eller? Fikk først bestilt time på søndag, pga stress i USA hvor de ikke har sendt noen papir etc etc. Bestilte time ut i juli, men har ikke fått noe respons enda, begynner å bli litt nervøs for at noe ikke er riktig, jeg skrev feil på det jævla skjemaet elns Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 ja, det gikk fint i prosessen før ambassaden.. Speak ordnet intervju dato for oss! så fylte vi ut all informasjonen på papirene som speak sendte oss, pluss et skjema på den amerikanske ambassadens hjemmeside (ds-156, eller noe sånt) var litt tull i begynnelsen med hvordan ds-156 skulle gjøres, men gikk egentlig veldig greit.. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 ja det er det ds-156 eller noe sånt skjemaet jeg er litt nervøs for, fikk jo manual på hvordan jeg skulle gjøre det, men er fortsatt litt nervøs, for det var jo krokete Jaja, går vel grett. Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 jada;) det går bra vetdu! Men husk at du må ta den ut og skrive under også da;) Men hvilket selskap reiser du med? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det er allerede gjort Jeg reiser med YFU, du vet sikkert ikke hva det er, men jeg er så langt kjempefornøyd, på nesten alle punkter... Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det er bra hehe, nei det hadde du rett i, har ikke hørt om de:P Er det et lite selskap? Hadde du fått familie? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 YFU er vel et veldig stort, gammelt og internasjonalt selskap, om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå