Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glemte den situasjonen der jeg, Caroline. Og ja, du ble behandlet dårlig, og jeg vil ikke forsvare Speak, MEN det er det internasjonale Aspect organisasjonen som her må ta skylden. Hvorfor? Fordi Speak kommuniserer med dem, og får den infoen de trenger fra dem. Så, i bunn og grunn, så er det Aspect her som har sviktet totalt, ikke Speak.

 

Men som sagt, skal ikke forsvare Speak her, men du kunne formulert deg annerledes i den første posten der, hvor du rett og slett anbefaler folk å ikke reise med Speak, uten å begrunne det noe særlig.

Lenke til kommentar
Mufcy93: Leser du ikke hva folk skriver i tråden her? Du må finne den organisasjonen som passer deg, og ikke gå kun etter pris. Da kan du fort ende opp med å bli skuffet, fordi dette er ikke billig, uansett hvordan du snur og vender på det.

 

Har bare lest rundt 80 sider herfra i dag... Jeg vet at jeg må ha det som passer meg, men synes alle virker like. Så er jo 20k litt penger da.

Endret av Mufcy93
Lenke til kommentar
Glemte den situasjonen der jeg, Caroline. Og ja, du ble behandlet dårlig, og jeg vil ikke forsvare Speak, MEN det er det internasjonale Aspect organisasjonen som her må ta skylden. Hvorfor? Fordi Speak kommuniserer med dem, og får den infoen de trenger fra dem. Så, i bunn og grunn, så er det Aspect her som har sviktet totalt, ikke Speak.

 

Men som sagt, skal ikke forsvare Speak her, men du kunne formulert deg annerledes i den første posten der, hvor du rett og slett anbefaler folk å ikke reise med Speak, uten å begrunne det noe særlig.

 

Ja og nei. Er enig med at Aspect svikta totalt. Men Speak svikta totalt ogsaa naar det kom til kommunikasjonen med foreldrene mine. Pappa er en utrolig kvik kar som arbeider med mye folk daglig, og som er vant til forskellige mennesker. Denne fyren han snakket med hos Speak fornermet han heftig mye, saa mye som jeg aldri har hoert ett fremmed menneske har gjort foer. Til og med vertsmor saa det til meg. Og Speak blandet seg inn i ting med forsikringen som de hadde absolutt ingenting med.

Jeg staar enda ved det jeg sa. Og nei jeg anbefalte ikke folk aa ikke reise med speak, men har ikke tenkt aa anbefale de heller ;) Men jeg blir virkelig ikke aa anbefale noen av organisasjonene. Er ikke min plass.

Lenke til kommentar
Mufcy93: Leser du ikke hva folk skriver i tråden her? Du må finne den organisasjonen som passer deg, og ikke gå kun etter pris. Da kan du fort ende opp med å bli skuffet, fordi dette er ikke billig, uansett hvordan du snur og vender på det.

 

Har bare lest rundt 80 sider herfra i dag... Jeg vet at jeg må ha det som passer meg, men synes alle virker like. Så er jo 20k litt penger da.

Ikke glem at de som er billigere enn de andre ofte ikke inkluderer like mye i sin pris.

Lenke til kommentar

Vil bare si at selvom explorius er billigst så inkluderer det 4 dager i NY på begynnelsen av året.. Det inkluderer også fritt valg av stat, man kan sette opp 3 stater man har lyst å komme til. Og for eksempel EF så må man betale ca15000 for å være i boston, + 4000 for å velge statregion, + forsikringer, det er jo 4 forskjellige forsikringer og da er man fort opp i 80 000.. Men.. Seff. kommer helt ann på personen som skal dra, og hvilke behov man evt har.

Endret av Anna-E
Lenke til kommentar
Glemte den situasjonen der jeg, Caroline. Og ja, du ble behandlet dårlig, og jeg vil ikke forsvare Speak, MEN det er det internasjonale Aspect organisasjonen som her må ta skylden. Hvorfor? Fordi Speak kommuniserer med dem, og får den infoen de trenger fra dem. Så, i bunn og grunn, så er det Aspect her som har sviktet totalt, ikke Speak.

 

Men som sagt, skal ikke forsvare Speak her, men du kunne formulert deg annerledes i den første posten der, hvor du rett og slett anbefaler folk å ikke reise med Speak, uten å begrunne det noe særlig.

 

har du en eller annen trang for å måtte beskytte Speak eller?

 

Hvis du reiser med Speak, vil du bli behandlet av den internasjonale Aspect organisasjonen, det er ergo samme ting. Ergo det går tilbake til Speak at hun ble dårlig behandlet.

 

Men dårlig behandling gjelder desverre ikke bare hos Speak.

Lenke til kommentar
Caroline, snakket du med noen fra Aspect Norge, hvis; hvem?

 

Har ikke noe problem med å tro på den historien uansett, :p her lar Aspect ikke min bestevenn her borte bytte familie pga de vil spare seg bryet med å flytte han, og da mister det trolig en hostfamily til neste år som betyr at de må jobbe ekstra med å finne ny

 

Nei, fordi jeg reiser med Speak saa det var de pappa hadde kontakt med. Jeg husker ikke hvem det var naa, men han pratet med den nye fyren og sikkert Lisa.

 

Kjipt, en av vennene mine ble sent hjem til Oesterrike 18 timer etter at han fikk vite at han ble sendt hjem.

Lenke til kommentar

Ville bare fortelle hvorfor jeg har valgt å reise med Explorius. Virker som du har noenlunde samme tankegang og er i samme sitasjon som jeg var i, hvor du vurderer hver organisasjon opp mot hverandre. Pris er faktisk en faktor, og hvis Martin, all respekt til han, ikke tenker på pris, da er han heldig. Det er ikke alle som har råd til å bare velge Speak og reise med dem. Skal innrømme at Speak er den organisasjonen som får mest omtale av folk, kanskje mest pga. prisen. Prisen fører til at de tjener godt, og videre er gode til det dem gjør. All respekt til dem.

 

Jeg har valgt Explorius... dette kan kanskje høres litt teit ut, men nettsidene deres fikk meg interessert. Sidene er så pent laget, og det virker som de har ganske god kontroll på alt. Jeg har vært inne på sider hvor jeg har slitt med å finne frem, og jeg tilbringer mye tid. Jeg vet du kommer til å reagere på akkurat det jeg skrev nå Martin, du kommer til å be meg komme med eksempler. Hvis jeg gjør det kommer du til å bevise at du finner frem raskt og at min påstand er teit, men ikke alle er som deg. Husk det når du skriver innlegg. Igjen, ikke frekt ment så slapp av Toska og Fredrik, jeg angriper ikke Martin her.

 

Som skrevet, nettsidene til Explorius fikk meg til å bli nyskjerrig på dem. Videre leste jeg alt av informasjon der og vurderte de opp mot andre organisasjoner. Spesielt deres ”mission” gir trygghet og virker pålitelig. Synes den virket flott da jeg leste den første gang, du bør absolutt sjekke den ut hvis du vurderer organisasjoner.

 

Kanskje det viktigste er at hvis jeg ikke tar feil er i år det andre året Explorius sender ut studenter fra Norge. De har holdt på en stund i Sverige og Danmark (?), men nå starter de altså opp i Norge, stinne av erfaringer. Dette gjør at jeg kan presse dem litt. Jeg liker å skrive og kommer absolutt til å ha en blogg der nede. Hvis noe går dårlig kommer jeg til å skrive det der, og snakke med organisasjonen. De har rett og slett ikke råd til å få dårlig omdømme i oppstartsfasen, det gjør at jeg ser for meg at jeg kan presse dem hvis jeg trenger noe. Ikke la det komme ut feil, jeg ser på det fra to sider: Min egen og Explorius’. De vil at studenten skal ha det bra, og jeg vil ha det bra. Dermed tror jeg at samme hva jeg kommer ut for, vil vi være i stand til å løse eventuelle problemer.

 

Nå vet ikke jeg hvor mange ledige plasser Explorius har, sist jeg snakket med Kathrine, en representant for organisasjonen, sa hun at hun måtte ha svar innen mandag fra meg fordi folk visstnok står i ventelister. Jeg vet ikke med deg, men jeg vet hvordan jeg tolker dette…

Uansett, jeg skrev dette innlegget generelt men rettet det mye mot deg Mufcy93.  Håper du velger riktig organisasjon og bestemmer deg for om du vil reise eller ikke, for min del har det vært et vanskelig valg. Forhåpentligvis har jeg valgt riktig.

 

"Kudos til de som orket å lese dette." :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...