Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Du må huske på at det ikke bare er engelsken din som blir bedre, du blir nok å lære enormt mye om deg selv som person. Du får testet deg selv å se hva du klarer. Mht utdanning så er det jo bare pluss, som du sier forbedrer du engelsken, med det er så mye mye mer. Det viser at du tar innitiativ, du er villig til å prøve nye ting og er ikke redd for en utffordring. Jeg kjenner en som jobber som "hodejeger", altså en som skal matche opp folk mot jobber. Han sier at noe av det første de ser på er faktisk om folk har studert i utlandet, og da tenker de ikke bare på språk, men på andre ting som nevnt ovenfor. De mener de er like viktig med innstiling og erfaringer som karakterer. Bare tenkt hvor mye du blir å lære iløpet av et år, både om deg selv og om andre mennesker.

Siden du har vurdert det så mye å kommet så langt er jeg overbevist om at du kommer til å angre hvis du ikke drar.

Husk, du er bare ung en gang!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for støttende innlegg, jeg trenger det. Kommer til å leve i rundt 950 måneder i mitt liv, og hvis ti av dem går med i USA er ikke det noe problem. Noen andre som er i tvil eller kjenner noen som var veldig i tvil? Hørte ei jente si at hvis du ikke er helt sikker på at du vil dra, da bør du ikke dra.

 

eg var veldig i tvil da eg skulle levere inn studentprofilen, men tilslutt bestemte eg meg, eg hadde jo ikkje gått så langt viss eg ikkje hadde lyst, men merka enda at eg ikkje er heilt, heilt sikker, noken gangar har eg veldig lyst og andre gangar så har eg bare litt lyst, så eg er fremdeles litt usikker, men eg har bestemt meg for at eg skal i vertfall prøve, så får eg heller sjå kordan det går derfra. :)

Lenke til kommentar
Dere, jeg trenger seriøs rådgivning. Merker at jeg er veldig i tvil i og med at idag må jeg sende inn bekreftelsespapirene. De er signerte og trenger bare å scannes eller plasseres i en konvolutt. Det jeg lurer på er om det i det hele tatt er lurt å reise hvis du er i tvil?

 

Det som holder meg igjen er hva jeg vil få ut av året - en reise, en opplevelse. Men hvor stor del vil det hjelpe det faglige? Skal utdanne meg som jurist og bli advokat og jeg har tenkt nøye gjennom dette. Engelsken min er god, skriftlig er den meget bra, men jeg har lyst å bli best i engelsk. Ikke bedre enn alle andre, men så god som jeg kan bli mener jeg med det. Nå er jeg i tvil om det er verdt det i forhold til utdanningen jeg skal ta videre i livet.

 

Har lett for å knytte meg til folk og merker at allerede nå blir jeg trist av tanken på å reise vekk fra folka rundt meg, de jeg går i klasse med. Det at jeg i det hele tatt tviler tror jeg er et dårlig tegn, blir dårlig av å tenke på det...

 

:(

Skulle ønske jeg hadde viljen og delte deres besluttsomhet.

 

 

Gjør som meg, jeg hadde 3 dager fra jeg først visste hva utvekslingsstudent var til jeg hadde betalt første innbetalingen lol. Vennene mine visste ikke om det en gang, jeg visste så vidt om det, jeg har verdens beste venner som jeg savner så sykt nå, men det er verdt det. Jeg visste ikke hva jeg gikk til, men hvem gjør vel egentlig det.

 

Dette kan forandre hele livet ditt, du kan ende opp med scholarship og ta college og bli advokat her. Og her (de fleste steder) kan du ta Criminal Justice/(minds) og det virker utrolig bra, og kanskje bedre enn rettslære på videregående.

 

Vil anbefale deg å prøve å sette deg i vår situasjon nå, siden du leser blogger etter hva jeg forstår, og prøv å tenk deg om du helst vil være oss ut ifra hva vi opplever eller deg selv utifra hva du opplever i Norge nå. Som jeg sa, du kommer ikke til å vite hva du går til, tror uansett hvor lenge du tenker så kommer du til å gå fram og tilbake, var en stund i rundt mars jeg tenkte på å droppe ut, og det hadde kostet de innbetalingene (rundt 30000kr), men gud hvor glad jeg er for at jeg ikke gjorde det og bare ikke tenkte på det og levde livet i Norge, før jeg kom hit og fikk en sommerferie ekstra så og si :) men som sagt, alt er ikke paradis her borte, ihvertfall ikke for min del, det går opp og ned. :)

 

Skal ikke presse deg til å dra akkurat men for 3. gang; ikke forvent å vit hva du går til. jeg hadde ingen anelese lol

Lenke til kommentar

Må bare bare bygge på det Fredrik skriver. Jeg visste vel hva jeg gikk inn i, men ting gikk fort, veldig fort. Jeg bare bestemte meg for å gjøre det og fra å plassere en søknad mens jeg satt i en samfunnsfagtime på skolen og til intervjuet var unnagjort, gikk det 30 timer maks.

 

Jeg tror nok alle her har venner man ikke vil forlate, men på en annen side så må du vite at gode venner vil unne deg en reise som dette. Med dagens teknologi har det heller aldri vært så enkelt å holde kontakten, og det omtrent gratis!

 

Tilslutt så er dette et valg du må ta, og du må bestemme om du er klar for det. Men du skal vite at dette er en opplevelse for livet, og en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme.

Lenke til kommentar

Hva heter den sporten hvor du er inne i et ganske lite rom egentlig, det er en midtlinje, hvor du og din motstander står på samme side og skyter ballen inn i veggen, og motstanderen tar den i mot.. Nesten som tennis, bare mot en vegg som mellomspill? Tror det var noe med recerdball eller noe.. husker ikke, finner det ikke på google .. takker=)

Lenke til kommentar
Hva heter den sporten hvor du er inne i et ganske lite rom egentlig, det er en midtlinje, hvor du og din motstander står på samme side og skyter ballen inn i veggen, og motstanderen tar den i mot.. Nesten som tennis, bare mot en vegg som mellomspill? Tror det var noe med recerdball eller noe.. husker ikke, finner det ikke på google .. takker=)

Squash

 

:)

Lenke til kommentar
Hva heter den sporten hvor du er inne i et ganske lite rom egentlig, det er en midtlinje, hvor du og din motstander står på samme side og skyter ballen inn i veggen, og motstanderen tar den i mot.. Nesten som tennis, bare mot en vegg som mellomspill? Tror det var noe med recerdball eller noe.. husker ikke, finner det ikke på google .. takker=)

Squash

 

:)

 

.. eller racketball eller handball.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...