Ustedalen Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det er mulig, men du vil ikke få året godkjent i Norge, og du får dermed ikke pengre fra Lånekassen heller. Det hele ender opp med at du må betale de 60 000 kronene selv, og at du må ta tredjeklasse igjen i Norge for å få studiekompetanse. Lenke til kommentar
SirOppvask Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ja, skjønner. Regnet nesten med det... Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Du kan få det godkjent hvis du bare tar første semester det er som å lure systemet. Vet i hvert fall om en som gjør det... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Ang skulking og sånt tull, husk at det er ikke "land of the free" for utvekslingsstudenter. Det skal vel knapt noe som helst til før du blir sendt på huet og rævva hjem igjen. Vertsfamilien trenger bare knipse med fingra, så sitter du på et fly hjem til Norge. Endret 17. juni 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Vertsfamilien kan ikke få deg sendt ut. Det er områderepresentanten og organisasjonen i USA som må gjøre dette. Klarer du ikke vertsfamilien og de klarer ikke deg, får du byttet familie. Men allikevel, USA er for all del ikke The Land of Free. Det er veldig strengt der, og gjør du noe halvulovlig (gå på en fest uten å drikke f.eks) blir du sendt hjem. Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Nå har akkurat fått familie.. Jeg kom til texas, til et lite sted som heter Arp! ikke så veldig langt unna et sted som heter Tyler eller noe sånt som er litt større.. Gled-gruer meg skikkelig! er så spent på hvordan det er der borte! Noen som har vært rundt der? Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hvem reiser du med Karoline, STS? Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 nei, reiser med speak jeg;) Lenke til kommentar
sigz Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Du var vel ikke på Speak møtet i Oslo? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 nei, reiser med speak jeg;) 8907671[/snapback] Hvordan er familien da? Noen på din alder? Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jo! jeg var på det møtet i Oslo;) Familien virker veldig hyggelig! Men jeg har ikke fått noe info om dem fra speak! har ikke hørt noenting fra speak enda.. men jeg har fått mail fra familien! de har visst at jeg skulle til dem i en måned nå! litt rart jeg ikke har hørt noe fra speak men.. jeg har tre yngre søsken! to gutter, 5 og 7 år, og ei jente på 12 år! hostmom er 31 år og hostdad vet jeg egentlig ikke så mye om! så har de mange av de samme interessene som meg da! Så det er jo bra=) Så skal jeg gå på skole med bare 350 elever..mindre enn den norske skolen jo! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du kommer til å trives. Det kan jeg nesten love deg (er selvsagt noen få som ikke liker seg der). Selv så savner jeg alle vennene mine i USA, og når jeg ser tilbake så forstår jeg at jeg har hatt mitt beste år sålangt i hele mitt liv. Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 så bra å høre Håper virkelig jeg trives der borte! Jeg kunne ha havnet mer øde enn det jeg gjorde så det går vel bra! bare jeg trives på skolen og med familien er det det viktigste! =) Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 En ting veldig bra med California: Været!! Det er det som betyr mest for meg, men da kan man også dra til Florida og andre solstater=) Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 En ting veldig bra med California: Været!! Det er det som betyr mest for meg, men da kan man også dra til Florida og andre solstater=) 8917137[/snapback] Må du tenke på at de såkalte "solstatene" får veldig lite regn, og de vil bli veldig ørkenaktige (hvis det ikke allerede er ørken i området). Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ja..men tror ikke f.eks Florida består av så mye ørken..men uansett om det gjør det, så er vel ikke det et problem, det bor jo mange der forde Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 I florida er det varmt og regner mye;) Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 I florida er det varmt og regner mye;) 8926367[/snapback] Men kan ikke bli værre enn hær uansett;P Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 neinei.. det er sant! Det er jo varmt der stort sett hele året.. kommer vell litt ann på hvor du er hen i Florida også.. Regner mest der på sommeren. Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ja..Men ville bekymret meg mer for diverse orkaner/ stormer i florida, og kanskje jordskjelv hvis jeg skulle dratt til et sted i nærheten av San Fransisco.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå