Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Greit om det irriterer deg, greit at det er drømmen din. Chill ned, emnet består av ulike deltakere, ikke kun deg og de som spør om ting.

Jeg kan vel si litt om hvorfor jeg vil til USA. Har egentlig to grunner: Vil oppleve high school og føle at jeg lever et annet liv et annet sted på jordkloden. Vil ikke kun ha opplevd det vanlige, norske livet til en skoleungdom. Tror dette vil gi meg gode verdier og tanker. :D

Den andre grunnen er dialekten. Utstår ikke engelsk snobbete dialekt eller bygdedialekt. Så lett er det for min del.

Må innrømme at påvirkning fra serier og tv har sin del, men det er naturlig.

Du kan vel uttdype litt om drømmen din, Martin? Med det samme kan du legge vekk den bastante, bestemmende og arrogante tonen man finner i de fleste innleggene dine. Du skriver bra og innleggene dine er verdt å lese, det er ikke det, er bare at det alltid er den samme kjølige undertonen i dem. Ment som friendly advice. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan vel uttdype litt om drømmen din, Martin? Med det samme kan du legge vekk den bastante, bestemmende og arrogante tonen man finner i de fleste innleggene dine. Du skriver bra og innleggene dine er verdt å lese, det er ikke det, er bare at det alltid er den samme kjølige undertonen i dem. Ment som friendly advice. :)

Greit nok det. Greia er at jeg har flere ganger dette året har fått dette spørsmålet og da med en sint undertone. Det høres rett og slett ut som det er forferdelig å reise til USA, og ikke spennende nok. Jeg har alltid drømt om USA, alltid drømt om å gå på en Amerikansk High School. Det er grunnen til at jeg reiste til USA.

Beklager om jeg oppfattes arrogant, det er ihvertfall ikke meningen.

Lenke til kommentar

Noe annet enn USA var aldri et alternativ for meg heller, ville oppleve det som alltid har vært "så nært men likevel så fjernt". Jeg tenker da på at du ikke kommer utenom å se en amerikansk tv-serie hver eneste dag.

Var i Arkansas 06/07, har aldri angret ett sekund.

Så noen nevnte amerikansk fotball, noe jeg også sterkt vil anbefale. Fikk et utrolig godt sambånd med resten av gutta på laget. Var ikke noe særlige til å sparke de amerikanerne, så fikk lett plassen som kicker. Slo skolerekorden på field-goal og greier, selv om de ikke var mer enn 47 yards,(liten skole, ikke mange å plukke av) menmen. På grunn av det ble det også ufattelig lett å bli kjent med andre på skolen. Am.fot. var et av høydepunktene mine.

Lenke til kommentar
Enig med Toska. Hadde det ikke vært for denne tråden hadde jeg nok ikke dratt på utveksling, så takk til Martin som har holdt denne tråden gående og oppdatert i flere år!

Så noen nevnte amerikansk fotball, noe jeg også sterkt vil anbefale. Fikk et utrolig godt sambånd med resten av gutta på laget. Var ikke noe særlige til å sparke de amerikanerne, så fikk lett plassen som kicker. Slo skolerekorden på field-goal og greier, selv om de ikke var mer enn 47 yards,(liten skole, ikke mange å plukke av) menmen. På grunn av det ble det også ufattelig lett å bli kjent med andre på skolen. Am.fot. var et av høydepunktene mine.

Huff, ja. Så utrolig surt at jeg ikke fikk spille.

Amerikansk football var kult det, spillte også som kicker. Hoydepunket var at jeg fikk en "sack" i en match. Vi ledet mye, så jeg spurte om jeg fikk lov til å spille defense, hadde ikke taklet mye på trening heller.

Lenke til kommentar
Enig med Toska. Hadde det ikke vært for denne tråden hadde jeg nok ikke dratt på utveksling, så takk til Martin som har holdt denne tråden gående og oppdatert i flere år!

Huff, ja. Så utrolig surt at jeg ikke fikk spille.

Amerikansk football var kult det, spillte også som kicker. Hoydepunket var at jeg fikk en "sack" i en match. Vi ledet mye, så jeg spurte om jeg fikk lov til å spille defense, hadde ikke taklet mye på trening heller.

Haha, samme her:D

Ble satt inn på nose-guard (!) og fikk meg en sack. Adrenalinet på topp da ja! Stakkars quarter-backen visste ikke hva som traff han;)

Lenke til kommentar
Dette er kanskje et dumt spørsmål, men er det vanlig at det er jentelag i typiske guttesporter som amerikansk fotball og sånt? :p

Har hørt om sånn powderpuff-opplegg hvor jentene spiller amerikansk fotbal, mens guttene er cheerleadere. Hvis ikke jeg har mistforstått da

Men det er vel bare for spesielle anledninger?

Lenke til kommentar
Nå spilles cupfinalen i MLS, New York Red Bulls mot Colombus Crew, men når kampen bare streames fra spansk-språklige kanaler på Myp2p, så er det ikke lett å se på, så jeg droppet det.

Finnes jo ikker noe mer unitressant enn MLS uansett.

Avdankede fotballspillere som ikke er gode nok for tippeligaen, skikkelig underholdning!

Med untak av 4-5 spillere.

Lenke til kommentar
Nå spilles cupfinalen i MLS, New York Red Bulls mot Colombus Crew, men når kampen bare streames fra spansk-språklige kanaler på Myp2p, så er det ikke lett å se på, så jeg droppet det.

Avdankede fotballspillere som ikke er gode nok for tippeligaen, skikkelig underholdning!

Haha.. Ikke engang prøv å si at Tippeligaen er bedre en MLS.

Lenke til kommentar

Haha.. Ikke engang prøv å si at Tippeligaen er bedre en MLS.

Alle mine Amerikanske venner sier MLS er PISS og at de kun syntes det er pinlig for Amerikansk soccer. Mange av spillerne i MLS hadde ikke hatt sjanse i Tippeligaen. Se på Ramiro Corrales på Brann, spillte fast i MLS men spillte på 2 laget til Brann i 3 divisjon.

Kan også nevne Troy Perkins på Vålerenga, ble kåret til den beste keeperen i MLS i 2006, men i Norge er det MANGE keepre som er bedre enn han.

La oss også ta en titt på igjennomslittlig tilskuertall på finalelagene Columbus Crew og Red Bull

11,578 og 12,911

Dette er i et land hvor 16-18 millioner mennesker spiller fotball og et enda større antall er intressert i sporten. Altså er det ca 14 millioner flere mennesker som spiller fotball, enn det er som bor i Norge og dette er det eneste de klarer å få til av tilskuertall?

Det er ikke bare selve nivået som er dårligere, men også engasjementet og proffesjonaliteten rundt MLS er dårligere enn den norske tippelgiaen.

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...