Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Hei!

har lest igjennom cirka de første 80 sidene av denne tråden noe som har vært interresant.. hehe..

fikk beskjed fra Speak på tirsdag at jeg har blitt akseptert på programmet deres (jippi) og fikk en hel haug med søknadspapirer i postkassa i går. Men så lurer jeg da på om dere som har reist/reiser med Speak (sikkert noen andre også) kan hjelpe meg med noe.. det arket hvor man skal fylle ut med karakterene sine fra de 3 siste årene å få stempel fra skolen, jeg går i første klasse på videregående og har jo fått karakterer fra en annen skole enn den jeg går på nå, må jeg ha stempel fra ungdomsskolen min eller funker det med stempel fra skolen jeg går på nå??

 

Og så lurte jeg på om den teacher's recommendation greia er noe mine gamle eller nåværende engelsklærer må fylle ut..

Endret av maineeline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

har lest igjennom cirka de første 80 sidene av denne tråden noe som har vært interresant.. hehe..

fikk beskjed fra Speak på tirsdag at jeg har blitt akseptert på programmet deres (jippi) og fikk en hel haug med søknadspapirer i postkassa i går. Men så lurer jeg da på om dere som har reist/reiser med Speak (sikkert noen andre også) kan hjelpe meg med noe.. det arket hvor man skal fylle ut med karakterene sine fra de 3 siste årene å få stempel fra skolen, jeg går i første klasse på videregående og har jo fått karakterer fra en annen skole enn den jeg går på nå, må jeg ha stempel fra ungdomsskolen min eller funker det med stempel fra skolen jeg går på nå??

 

Og så lurte jeg på om den teacher's recommendation greia er noe mine gamle eller nåværende engelsklærer må fylle ut..

 

Jeg fikk stempel fra videregående og teacher's recommendation fra engelsklæreren på videregående ;)

Lenke til kommentar
Hei!

har lest igjennom cirka de første 80 sidene av denne tråden noe som har vært interresant.. hehe..

fikk beskjed fra Speak på tirsdag at jeg har blitt akseptert på programmet deres (jippi) og fikk en hel haug med søknadspapirer i postkassa i går. Men så lurer jeg da på om dere som har reist/reiser med Speak (sikkert noen andre også) kan hjelpe meg med noe.. det arket hvor man skal fylle ut med karakterene sine fra de 3 siste årene å få stempel fra skolen, jeg går i første klasse på videregående og har jo fått karakterer fra en annen skole enn den jeg går på nå, må jeg ha stempel fra ungdomsskolen min eller funker det med stempel fra skolen jeg går på nå??

 

Og så lurte jeg på om den teacher's recommendation greia er noe mine gamle eller nåværende engelsklærer må fylle ut..

 

Jeg fikk stempel fra videregående og teacher's recommendation fra engelsklæreren på videregående ;)

 

Samme her.. best om den læreren liker deg.

 

takk igjen ^^

 

 

For neste års studenter;

 

Les dette innlegget i bloggen min og få et innblikk i hvordan en skoledag KAN være her borte. Ganske så crazy :p

 

http://martinflikkes.blogspot.com/2008/11/...4-november.html

 

oh... jeg leser faktisk den bloggen :)

veldig bra er den og...

Lenke til kommentar
Er også daglig leser.

Noen som vet om sider nåverende/framtidig utv.studenter kan finne interessante(utenom organisasjonenes nettsider)?

 

Det må vel nesten være å lese blogger da, du får masse inntrykk og fakta både om det å være utvekslingsstudent, hvordan de ulike organisasjonene funker og litt mer fakta om organisasjonene man først får vite etter å ha blitt akseptert.

 

Noen jeg kan anbefale for i år for deg som skal til USA er:

www.aashildusa.blogspot.com

www.ingridgotvassli.blogg.no

www.ingridronning.blogg.no

www.annatronstad.blogg.no

og www.leoniejonkers91.blogspot.com (hun har veldig masse linker med "sist oppdatert-info", mest derfor jeg leser den bloggen)

 

Dette er hvertfall bloggere jeg synes skriver veldig bra om det å være utvekslingsstudenter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...