Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal komme meg til rådgiveren så snart som mulig igjen og høre litt med faglærerene mine. Jeg vil jo dra (tror jeg), men orker ikke la året føre til at jeg kommer til å slite som f her hjemme igjen...

 

Forresten, hvordan er nivået på fremmedspråk i USA? Jeg går Tysk II her hjemme. Og er det karakteren fra utveklingsåret (omgjort til norsk system?) eller karakteren du hadde i språket i første klasse her hjemme som blir med på vitnemålet?

Ja og slipper man helt hisorie-faget man har i VG2 i Norge (det er jo obligatorsik 2. året, eller tar jeg feil?), "kompansert" med amerikansk historiet?

Endret av Tobye
Lenke til kommentar
På grunn av übertreige Explore America får jeg ikke dratt 25. feb-4.mars, så blir enten 18.feb eller i april med deg, fredrik. Hvordan er været på Hawaii i April?

 

Ooh btw.. spiller du CoD 4 eller 5?

 

CoD 4, syns det er bedre, spillte CoD 5 igår men syns det er dårligere. Men skal trolig kjøpe det sammen med Gears of War 2 imorgen;) Spiller gode gamle battlefield bad company mest, sammen med CoD 4, har madden og et par andre også.

 

Dra i April da, det er da været er best, vær utsiktene er "dårligst" hvis man kan kalle været på hawaii dårlig i februar, og best i April, men jeg ville egentlig dra i februar pga alle vennene mine fra Norge som er i USA skulle dra da, men nå har alle skiftet til April så blir konge;)

 

Hvordan er skoledagen satt opp i USA? Er det som i Martins tilfelle at det er de samme fagene hver dag? Eller er det forskjellig fra skole til skole?

 

Jeg har samme fag hver dag i hele dette semesteret, så skifter jeg fag neste semester.

 

Jeg har "a,b, c schedule". 3 forskjellige dager som roterer..

 

Dere som ikke drar til hawaii med Explore America i februar; når drar dere? Jeg fikk ikke meldt meg på februar turen ettersom det ikke var sikkert om jeg fikk dra av organisasjonen.

 

Bli med på April, 1th-8th

 

Dere som er der borte, følger dere noe med på MLS?

 

Har lyst å følge med på sesongen som starter neste år, for så å kanskje ha ett favorittlag å holde meg til i USA med tanke på AFS-året.

 

Hvilke muligheter har man i Norge for å se mest mulig MLS? SportN(Viasat) hadde rettigheter for MLS denne sesongen, men ser ikke ut som de skal vise noen av de resterende kampene.

Noen forslag?

 

Har sett en kamp i MLS, og det sugde :p er drit kjedelig, ikke samme atmosfæren og var bare for dårlig spill og helt uvant iforhold til hva vi er vant til. Men er sikkert gøy hvis du er utrolig tv fotball interessert og takler all form for fotball, vil si jeg er ganske fotball interessert siden jeg har spillt i 10år + men MLS var bare like kjedelig som polsk 2. divisjon

Lenke til kommentar
Jeg skal på intervju med AFS på lørdag, er det alene? Face to face? Ingen foresatte heller?

Noen som vet hvilke type spørsmål jeg får?

 

Spoersmaal som hvorfor du vil dra, hva slags forhold du har til dine foreldre, hvilke oppgaver du har i huset, hva du gjoer om du for hjemlengsel osv.. Er ingenting aa grue seg til!

 

Tobye: Hvilke fag tenker du aa velge hjemme?

Er det alene? skal mamma eller pappa være med?

Lenke til kommentar

Da blir det USA på meg! Fant ut at jeg ikke roker å stresse med så innmari mye etter at jeg kommer hjem fra året mitt. + da blir året mitt lenger. Rådgiveren på skolen er borte, og kommer tikke tilbake før om noen uker, så er litt stress! Men det kommer til å bli supert i USA =) (håper jeg)

Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg søkt intervju hos EF. Dette kan bli spennende. Er ikke 100% sikkert at jeg drar, men er uansett viktig å melde min interesse til EF før det er for sent.

 

Men en ting som jeg tenkte å spørre dere om. Kan sikkert ta det opp på intervjuet også... Men uansett;

Jeg har allergi for katter. Ikke noe big deal i det hele tatt, da jeg så vidt merker noe. Kan være mulig at jeg merker det mer om jeg bor i et hus med katter, det vet jeg ikke. Men å overnatte hos kompiser osv, som har katt, er ikke noe problem.

Er det en mulighet for EF å utelukke familer med katt, eller må de krysses av for alle mulige husdyr?

Jeg håper virkelig ikke dette blir et problem :hmm: Synd om noe sånt skal ødelegge, i allefall når det er alergi i veldig liten grad. Jeg er mer alergisk mot gresspollen, for å si det sånn, og det fikser jeg med tabletter hvert år.

Kan jo eventuelt gå på alergitabletter året rundt, men må vel kanskje forhøre meg med legen først da.

Lenke til kommentar
Da blir det USA på meg! Fant ut at jeg ikke roker å stresse med så innmari mye etter at jeg kommer hjem fra året mitt. + da blir året mitt lenger. Rådgiveren på skolen er borte, og kommer tikke tilbake før om noen uker, så er litt stress! Men det kommer til å bli supert i USA =) (håper jeg)

Synd du ikke kom til Australia. Men tror USA er knall! Jeg skal til USA med explorius jeg også, så da havner vi sikkert på samme Soft Landing Camp'en... :)

 

Holder på å fylle ut søknaden nå, og det er evig mye arbeid. Har ikke tid til alt det der... :p

Endret av carnos
Lenke til kommentar
Da blir det USA på meg! Fant ut at jeg ikke roker å stresse med så innmari mye etter at jeg kommer hjem fra året mitt. + da blir året mitt lenger. Rådgiveren på skolen er borte, og kommer tikke tilbake før om noen uker, så er litt stress! Men det kommer til å bli supert i USA =) (håper jeg)

Synd du ikke kom til Australia. Men tror USA er knall! Jeg skal til USA med explorius jeg også, så da havner vi sikkert på samme Soft Landing Camp'en... :)

 

Holder på å fylle ut søknaden nå, og det er evig mye arbeid. Har ikke tid til alt det der... :p

 

Jaja, USA jeg ville til først, men klarte ikke helt å bestemme meg for meg så er det greit ;) Ja, det kan jo hende , men de har jo himla mange camper for de sender jo 150 til USA? Og det er kanskje 15-20 på hver tur, så ikke SÅ stor sannsynlighet =)

 

ja vet, 15 sider å fylle ut til Australia, jeg hadde bare igjen å gå til legen osv, nå må jeg gjøre alt på nytt x) Jaja..

Lenke til kommentar

Notis fra trådstarter!

 

Jeg har nå lagt til Rotary under linker på organisasjoner i første post, og har lagt til "Studenter fra høsten 2009", slik at dere som reiser neste høst kan få opp link til deres blogg.

 

Bare send meg en PM med navnet ditt og link, så skal jeg få opp bloggen. Når du får plassering, eller har statsgaranti, så si ifra hvilken stat du havner i også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...