Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal ha intervju i morgen om et år i USA. Blir veldig spennendes, men må si at jeg faktisk faller mer og mer for Australia. Australia er vel på mange måter ganske likt USA, men klima er jo noe for seg selv?:p Tenkte jeg skulle høre med hun fra reiseselvskapet i morgen.

 

Hvilken organsisasjon skal du reise med? Jeg skal til Australia, og drar med explorius =D

Lenke til kommentar

Dette med at du ikke kan reise tilbake før 2 år etter at du er kommet tilbake er bare tull:) Snakket med AFS. For det første er det deres "regel" og ikke noe med visumregler å gjøre, de hadde bare satt denne regelen for å hindre at studenter drar rett tilbake til familien hvis de synes det var bedre der enn hjemme. De sa til meg at de hadde ingen mulighet til å kontrollere det og de kom ikke til å følge det opp hvis de hadde funnet det ut. Han oppfordret meg faktisk til å dra tilbake for å studere/jobbe.

Litt teit å skrive at vi ikke for lov til å studere der i papirene, men når jeg snakker med dem så oppfordrer de meg til å dra:s

Endret av Ulriksen
Lenke til kommentar

Haha.. Virker litt gøy å være der nede nå. pga det med valget osv. Har dere diskutert Obama vs McCain med familien? eller vil de kanskje ikke høre? Haha.

 

Det virker som om det eneste som er på CNN, Bloomberg, BBC, CNBC og Sky news er om valget og Obama..

Jeg lå faktisk på sofaen i natt for å få med meg hvem som vant, men desverre så sovnet jeg før det, og fikk vite det med en gang jeg våknet. Misset seirestalen :(

Endret av Anna-E
Lenke til kommentar

Foreldrene mine er veldig skeptiske til å la meg dra, fordi de mener at jeg vil det fordi det er gøy. Jeg kan ikke komme på andre motargumenter enn at det gjør seg fint med 1 år i USA når man skal søke jobb.

Noen som har noen ideer til andre ting som er en fordel ved det`?

Lenke til kommentar

-opplevelse for livet

- blir bedre i engelsk

- du kommer til å angre resten av livet hvis du ikke drar! (viktig)

- det med jobb

- At du blir mer selvstendig, et mer voksent syn på livet!

- etc.. Kommer ikke på så himla mye mer. men bare mas litt, og si at du må vise de noe om noe etc, (tenk så gøy hvis jeg kommer dit da! osv) Det var slik mamma ble overtalt med at jeg maset litt, og snakket om det konstant, så satt ho seg mer inn i det, fordi jeg stadig viste ho mer info osv osv.. Hvis du virkelig har lyst så stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...