Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du den regelen på papiret? Jeg ville likt å sett dette være lovlig, noe det umulig kan være!

 

Vi er innforstått med at deltakeren vil returnere til sine hjemland når programmet avsluttes og at deltakere som deltar i programmer med en varighet på seks måneder eller lenger ikke skal returnere til vertslandet for å bo, arbeide eller studere før etter at to år er gått.

 

Det som står der.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg går nå i 8. klasse.

 

Jeg lurer litt på å "gå i min storebrors fotspor", og gå 2. videregående i USA.

For han, så de på alle hans karakterer fra 8. og helt utover.

Hvordan ser de på det?

Ser de på de som de er, eller på evt. forbedringer som har skjedd?

Det er ett fag som jeg ikke er spesielt god i (ikke spør). Er litt bekymret om jeg da kanskje ikke kan klare å gå det året i USA....

Endret av Heizann
Lenke til kommentar

De amerikanske universitetetene legger som regel opp til at studenter benytter enten F1 eller J1 visum. Vær oppmerksom på at J1 medfører at man får en toårig "karantene" etter oppholdet før man kan søke om eventuell permanent arbeids- eller oppholdstillatelse i USA. Den nevnte karantenen gjelder bare dersom studenten mottok støtte fra offentlige kilder, f.eks. Lånekassen.

 

fant det når eg skulle lese litt om visum og sånn, men reiser en ikkje med f1?

Endret av beate92
Lenke til kommentar
Det er karakterene fra 9. klasse som er viktig, da det er første året på High School i USA. At du ikke er god i et fag, har ingenting å si. De bruker karakterene for å finne ut hvilke fag du har hatt, osv.. Ikke noe å stresse over :)

 

så hvis jeg da sprengjobber og forbedrer meg i dette faget, så er sjansene gode for at jeg kommer inn? =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...