Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er kanskje riktig tråd å spørre om følgene:

 

Jeg går VG1 Medier og Kommunikasjon og har vurdert å ta et år i USA neste år(utveksling), men lurer på en ting angående dette. Når man går på skole der borte, går man jo kanskje ikke det samme programområdet som her hjemme i Norge, så spørsmålet blir altså:

Er det VG2 (M & K) jeg skal gå da, eller VG3 (generell studiekompetanse)?

Lenke til kommentar
Dette er kanskje riktig tråd å spørre om følgene:

 

Jeg går VG1 Medier og Kommunikasjon og har vurdert å ta et år i USA neste år(utveksling), men lurer på en ting angående dette. Når man går på skole der borte, går man jo kanskje ikke det samme programområdet som her hjemme i Norge, så spørsmålet blir altså:

Er det VG2 (M & K) jeg skal gå da, eller VG3 (generell studiekompetanse)?

 

Mener du hva du bør velge, eller hva du skal gå når du kommer tilbake til norge?

 

Skal du ha det godkjent som ett mk år for så å bygge på med studiekompetanse i 3kl må du nok velge mediafag i USA og få de godkjente av skolen din. Skjønte ikke helt spørsmålet, men svarer sånn jeg tolket det

 

 

Noen her som ikke skal til USA neste år, men til Tyskland som leser denne tråden?

Lenke til kommentar
Dette er kanskje riktig tråd å spørre om følgene:

 

Jeg går VG1 Medier og Kommunikasjon og har vurdert å ta et år i USA neste år(utveksling), men lurer på en ting angående dette. Når man går på skole der borte, går man jo kanskje ikke det samme programområdet som her hjemme i Norge, så spørsmålet blir altså:

Er det VG2 (M & K) jeg skal gå da, eller VG3 (generell studiekompetanse)?

 

Mener du hva du bør velge, eller hva du skal gå når du kommer tilbake til norge?

 

Skal du ha det godkjent som ett mk år for så å bygge på med studiekompetanse i 3kl må du nok velge mediafag i USA og få de godkjente av skolen din. Skjønte ikke helt spørsmålet, men svarer sånn jeg tolket det

 

 

Noen her som ikke skal til USA neste år, men til Tyskland som leser denne tråden?

 

OK, takk for svaret. Du hjalp meg litt ,men ikke mye. Kan prøve å formulere det annerledes:

 

Hvis jeg har gått et år på MK, tar et år i USA og kommer tilbake, hva slags år går jeg da? Media VG2 eller VG3?

 

Vet det er vanskelig å formulere, men håper noen forstår spørsmålet ;

Lenke til kommentar

Jeg gikk VG1 media for så å dra til statene. Desverre hadde ikke skolen min i USA så mange mediefag, og jeg har derfor tatt disse fagene som privatist i høst. Men fikk året godkjent ellers.

 

Det er mulig, men det er ikke som i Norge at man har "linjer". Du er derfor ikke garantert å få de fagene du trenger, og må kanskje ta noen fag som privatist :)

Lenke til kommentar

Jeg ble godkjent av AFS nå og har derfor fått et ark med regler og disse tingene. En av reglene sier at jeg ikke kan returnere til vertslandet(USA) før 2 år etter at programmet er slutt. Altså når jeg er ferdig med videregående må jeg vente enda 1 år til før jeg kan studere i USA, hvis jeg kom inn på et universitet der.

Hvorfor i all verden har de en slik regel?

Lenke til kommentar
Jeg ble godkjent av AFS nå og har derfor fått et ark med regler og disse tingene. En av reglene sier at jeg ikke kan returnere til vertslandet(USA) før 2 år etter at programmet er slutt. Altså når jeg er ferdig med videregående må jeg vente enda 1 år til før jeg kan studere i USA, hvis jeg kom inn på et universitet der.

Hvorfor i all verden har de en slik regel?

 

er det bare med afs eller med alle organisasjona? eg trur eg leste om det en eller anna gong, trur det var på aftenposten, men det er jo veldig rart

Lenke til kommentar
Hoer med omr.rep din (laereren din right? :p) for de har siste ord.

 

Ja, læreren min :p skal høre med han på mandag.

 

 

:( visste ikke at aspect hadde en regel om at familiene våre kan ikke komme på besøk OG reise med oss(ta oss fri fra skolen). that sucks ;/

 

hvordan går det med dere? fått mange venner?

 

Med venner så er USA litt fucked up, jeg føler ihvertfall at jeg er på fornavn og kan snakke med kanskje 150-200 siden blir jo kjent med mange via soccer, alle de forskjellige timene/klassene du har og andre ting som skjer i helgene, men av "bestevenn"-omkrets så har jeg kanskje 4-5 gode venner, med en litt større vennekrets på rundt 15-20. Som igjen går utover og utover, men jeg syns at Norge er mer sånn at du har bestevenner hele tiden året rundt som du kanskje har kjent siden barndommen, men her går mange av vennene på hvilken sesong man er i :p

Lenke til kommentar
Jeg ble godkjent av AFS nå og har derfor fått et ark med regler og disse tingene. En av reglene sier at jeg ikke kan returnere til vertslandet(USA) før 2 år etter at programmet er slutt. Altså når jeg er ferdig med videregående må jeg vente enda 1 år til før jeg kan studere i USA, hvis jeg kom inn på et universitet der.

Hvorfor i all verden har de en slik regel?

 

er det bare med afs eller med alle organisasjona? eg trur eg leste om det en eller anna gong, trur det var på aftenposten, men det er jo veldig rart

 

Tror det bare er AFS, det er jo idiotisk. Hva kan de gjør hvis jeg drar og studerer i USA etter et år hjemme?

Lenke til kommentar

Jeg har sett på de forskjellige aktørene som tilbyr slike reiser, men sitter igjen med to ubesvarte spøsmål:

 

1. Det er mange selskaper, men hvem er best? Sikkert et umulig spørsmål, men er det noen som har positive eller negative erfaringer med aktørene?

 

2. På sidene er det nærmest umulig å søknadsfrister. Noen som har peiling på fristene?

Lenke til kommentar
Jeg ble godkjent av AFS nå og har derfor fått et ark med regler og disse tingene. En av reglene sier at jeg ikke kan returnere til vertslandet(USA) før 2 år etter at programmet er slutt. Altså når jeg er ferdig med videregående må jeg vente enda 1 år til før jeg kan studere i USA, hvis jeg kom inn på et universitet der.

Hvorfor i all verden har de en slik regel?

 

Nøyaktig hvordan har de tenkt å nekte deg det?

Herregud for en sær regel.

Lenke til kommentar
1. Det er mange selskaper, men hvem er best? Sikkert et umulig spørsmål, men er det noen som har positive eller negative erfaringer med aktørene?

 

Spørsmålet er besvart minst 40 ganger i denne tråden. Bruk søkefunksjonen.

 

Søknadsfristene er som regel rundt mars/april eller noe, men søk så tidlig som mulig, det er mitt tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...