Tomprofil Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er like dyrt for dine foreldre å ha deg hjemme i et år. Det er sant, men husk at da skal det som blir betalt over 12mnd skal betales over 6-7(?)mnd om du skal til USA. Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Har hort mye snakk om det i det siste, men vil ha et svar snart. KAN vi utvekslingsstudenter ta lappen eller ikke? Kanskje. Det er noen skoler som har et fag som gjør at studenten kan kjøre i løpet av året(husker ikke navnet, men vet at ei norsk jente har dette faget, sjekk bloggene og finn ho). Det er som regel studentene som ER fra USA som blir prioritert i disse fagene, men er du heldig, så kan du muligens få en plass i denne klassen. Det er heller ikke i alle stater dette er mulig, ettersom lover og regler ikke er like i alle stater. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er like dyrt for dine foreldre å ha deg hjemme i et år. Det er sant, men husk at da skal det som blir betalt over 12mnd skal betales over 6-7(?)mnd om du skal til USA. Ja, selvfølgelig, men nå var det ikke det han spørte om. Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Hvilken organisasjon skal jeg reise med?! Det er spørsmålet jeg stiller meg nå. Det kan bety forskjell på god tur og jæva ekkel opplevelse, egentlig. Speak, Aspect, STS, Explorius? Hvilken organisasjon er god, har rimelige priser og inkluderer soft landing camp? JEG SKAL REISE! Altså hvis du er ute etter en organisasjon som er rimligere enn de andre med sånn slags camp hadde jeg valgt Explorius. Med explorius får man 4 dager i NY inkludert i prisen. Jeg skal selv reise med de, bare til Australia.. Hittil virker de veldig bra;) Endret 16. oktober 2008 av Anna-E Lenke til kommentar
Muffinsen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Bamsemumsen: Jeg tror nok at jeg skal velge Aspect, de virker veldig flinke! De har også camp i NY, som koster litt ekstra for å være med på Endret 16. oktober 2008 av usagirl Lenke til kommentar
obladi Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg henger meg på med Anna-E, Explorius er bra:) og de sender ikke ut altfor mange studenter. Endret 16. oktober 2008 av obladi Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Noen spørsmål om Speak søknaden... Special school requirements? (fag for å bestå i Norge?) What is your expected graduation date? June 2011? - eller tjueførste juni 2009? Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 STS har som Speak, Explorius og andre, partnere (underorganisasjoner) som har ansvaret for deg i USA. Den nye STS samarbeider med forbyr studente å reise til Hawaii eller New York med for eksempel Explore America. Vet du noe om de forskjellige samarbeidspartnerne i USA? Lenke til kommentar
Mandelpotet Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Vet at Utah ikke tillater folk uten social security nummer å ta lappen her Lenke til kommentar
AnabOG Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvilke stater kan anbefales for en som liker kysten,varme(men litt kulde og da) og sport? Og er det lett å få stipend? Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvilke stater kan anbefales for en som liker kysten,varme(men litt kulde og da) og sport?Og er det lett å få stipend? Du kan jo egentlig se på kartet og se på kartet og breddegradene California, Florida, NC, SC osv, men skal jo litt til at du ender opp på kysten da, ihvertfall i stater hvor kysten er bare en liten del.. Varme kan du finne mange steder, sørstatene er varme, men selv jeg som er i Indiana som er midwest har hatt det veldig varmt i det siste, og først nå begynner høsten å komme litt.. Skal du ha uutholdelig varmt kan du vel sikte deg inn på Utah, Nevada osv. Sport finner du så og si overalt i USA Spørs hvilken sport du leter etter, noen sporter kan være større enn andre og omvendt etter hvor du befinner deg Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Alle statene i USA med unntak av Alaska er jo latterlig varme om sommeren, de nordlige er veldig kalde om vinteren mens noen sørstater (Texas, Nevada, Arizona) er varme året rundt. Lenke til kommentar
Mandelpotet Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Skal du ha det latterlig varmt er ikke Utah noe fint valg bortsett fra sommermånedene, har vært freezing her et par dager nå Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Martin, hvorfor i all verden går du så mye i kirka? Er du reiligiøs? Jeg har snakket med Speak, en gang i uka må man være med i kirka som et minimum. Det at du er med på fritidsklubber og omtrent annenhver dag eller hva, det høres ikke bra ut. Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Martin, hvorfor i all verden går du så mye i kirka? Er du reiligiøs? Jeg har snakket med Speak, en gang i uka må man være med i kirka som et minimum. Det at du er med på fritidsklubber og omtrent annenhver dag eller hva, det høres ikke bra ut. Hvis familien vil at han skal være med i kirken er det sikkert ikke så veldig lett å si nei, ihvertfall ikke i begynnelsen. Lenke til kommentar
safags Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Skal du ha det latterlig varmt er ikke Utah noe fint valg bortsett fra sommermånedene, har vært freezing her et par dager nå Hvordan går det i Utah? Fint å være der? Skole osv? Har søkt til Fjellregionene selv (CO, UT ) osv Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Martin, hvorfor i all verden går du så mye i kirka? Er du reiligiøs? Jeg har snakket med Speak, en gang i uka må man være med i kirka som et minimum. Det at du er med på fritidsklubber og omtrent annenhver dag eller hva, det høres ikke bra ut. Er ikke religiøs nei, men familien er det.. De går i kirken hver onsdag, og søndag (2 ganger). De forventer tydeligvis at jeg skal bli med, og her på onsdag så ble de irritert fordi jeg ville være hjemme og gjøre leksene mine.. I dag måtte jeg bli med på sånn youth dayfaenskap i kirken, og det varte fra 8.30 til 16... Hva faen har skjedd med helgene mine liksom?! USSE som er min partner i USA skriver i håndboken at de ikke kan kreve oss å bli med i kirken, og om de gjør det, så kan vi kontakte områderep. Har ikke orket å krangle med de om det enda, men er ikke lenge før jeg spør om å få slippe, eller evt. bli med søndags kveld fks. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Trenger svar på spørsmålet mitt, sender papirene på mandag... Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Nå har jeg sendt søknaden. Søker med AFS Hvor lenge er det til neste ledd, hva er neste ledd? Lenke til kommentar
safags Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Nå har jeg sendt søknaden. Søker med AFS Hvor lenge er det til neste ledd, hva er neste ledd? Spørs hvor raske organisjonen er på det. Sikekrt noe sånt nyehetsbrev/måndesbrev elns Eller noe at du har fått din egen side på afs.no eller no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå