MartinF Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Det med VISA er at du ikke kan få det før du er 18 år fordi du kan bruke det til netthandel og andre ting som kan gjøre at du egentlig må betale, men siden du ikke er myndig går ansvaret over på banken i teorien, derfor vil de fleste banker ikke gi ut visa kort hvis du er under 18 annet enn hvis foreldrene tar på seg ansvaret, men hvis du har noen i banken som kan gå god for deg så vips har du det Akkurat det jeg sa.. Man kan ikke sette seg i gjeld når man er ikke er myndig, uten en skriftlig godkjennelse fra foreldre som påtar seg gjelden din om den kommer.. Hvem skal til Hawaii 24.feb - 4.mars?(eller noe sånn)Vet noen om det går an å si hvem man vil ligge på rom med før? Det som Martin sa. At man ikke vil ligga på rom med Kfdsdfhk fjejfke fra langtvekkistan. Når du får det permission form greiene. Nederst er det et felt du kan fylle ut hvem du vil dele rom med. Endret 14. oktober 2008 av MartinF Lenke til kommentar
smismas Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Hiver meg på spørrerunden angående Hawaii! Noen som vet om de som reiser med SMG trip kan velge roommate og?! SMG Trip 2, 16. - 23. Februar anyone?! Jeg skal bo på OHANA WAIKIKI WEST. Ellers må jeg skyte inn hvor latterlig vanskelig det er blitt å tenke og snakke på norsk, jeg hadde aldri trodd at det skulle bli sånn! Engelsken er bare blitt en vane nå, tenking, drømming, handlelisteskriving og alt går på engelsk! Lenke til kommentar
AnabOG Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei. Jeg lurer på om det er noen her som har gått speak sitt athlete program? Jeg har tenkt å gå det, men vil liksom høre andres meninger først. Og er det lett å få stipend? Hvilke stater kan anbefales for en som liker kysten,varme(men litt kulde og da) og sport? Blir året ditt godkjent, får du fortsette på 3 vgs i norge? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Det KAN godkjennes, hvis du velger riktige fag i utlandet. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Jeg har tenkt for meg selv, over positive og negative ting ved å være utveklingsstudent i USA et år. Jeg har kommet frem til at det positive overvinner frykten for det onde Noen som har flere positive grunner for å dra til USA? Slik at jeg kan overbevise foreldrene mine en gang for alle, de bestemmer seg aldri Annet enn: - Lære/forstå/respektere kultur. - Engelsk flytende. - Alt annet som er positivt ved jobb søking. - Mulighet for å spare mange tusen hvis jeg kan ta lappen der. Mange andre ting som jeg ikke kommer på nå, men bare skrik ut, så er det kanskje noe jeg ikke hadde tenkt på fra før av. Endret 15. oktober 2008 av fjeddiu Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Hva er billig? Lenke til kommentar
carnos Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Noen som har flere positive grunner for å dra til USA? Slik at jeg kan overbevise foreldrene mine en gang for alle, de bestemmer seg aldri -Det er en opplevelse du mest sansynligvis vil ha stor glede av, og det er et minne for livet. -Du vil utvikle deg som person, og bli mer voksen. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 alt-.- Er det virkelig billigere å bo et år i USA som utveklingsstudent, enn å bo hjemme et år? Alt i alt. I så fall er det et veldig godt argument Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Det er like dyrt for dine foreldre å ha deg hjemme i et år. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg skal reise. Jeg skal melde meg på et program nå. Melde meg på, få det gjort, slippe å tenke på det dag og natt. Kunne kose meg med Gears 2 og Far Cry 2 og Fable 2 uten å tenke på USA. Uten å vurdere det til jeg dør hver dag, bare melde meg på. I bunn og grunn vil jeg reise, jeg vil overvinne frykten jeg har for å dra. Jeg vil utvikle meg. Vokse som person og lære engelsk flytende, få en opplevelse for livet. Hvilken organisasjon skal jeg reise med?! Det er spørsmålet jeg stiller meg nå. Det kan bety forskjell på god tur og jæva ekkel opplevelse, egentlig. Speak, Aspect, STS, Explorius? Hvilken organisasjon er god, har rimelige priser og inkluderer soft landing camp? JEG SKAL REISE! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Speak, Aspect, STS, Explorius? Hvilken organisasjon er god, har rimelige priser og inkluderer soft landing camp? Bra at du har bestemt det for å reise, men det spørsmålet er besvart en million ganger før i tråden her. Vil gjøre deg oppmerksom på at den nye partneren til STS ikke lar studentene reise uten familien eller organisasjonen. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Har gått gjennom ganske mange sider, sier seg selv at jeg ikke har tid til å lese gjennom over 4400 poster fordelt på 224 sider. Har ikke funnet konkrete svar, dessuten endrer organisasjonene seg. Forstod ikke dt du skrev om STS helt, gidder du å utdype? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Vet du hva søkeboksen nederst i hver post er til? Jepp, den er til å søke Er vel ikke mer enn en uke siden dette var oppe forrige gang. Altså at folk kom med konkrete priser. Og nei, organisasjonene endrer seg ikke i løpet av en høst. De endrer evt. prisene etter at fristen for neste års kull går ut. STS har som Speak, Explorius og andre, partnere (underorganisasjoner) som har ansvaret for deg i USA. Den nye STS samarbeider med forbyr studente å reise til Hawaii eller New York med for eksempel Explore America. Lenke til kommentar
Cecilie2009 Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Martin, det har jeg ikke hoert noe om. STS Foundation har med meg aa gjoere her i USA - hvilken suborganization tenker du paa? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 AYO, UYO etter eller annet.. Du som har STS Foundation får sannsynligvis reise, men som sagt så lar ikke den andre underorganisasjonen deg reise. Lenke til kommentar
Maginho Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Har hort mye snakk om det i det siste, men vil ha et svar snart. KAN vi utvekslingsstudenter ta lappen eller ikke? Lenke til kommentar
sforum Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Har hort mye snakk om det i det siste, men vil ha et svar snart. KAN vi utvekslingsstudenter ta lappen eller ikke? Kommer an på reglene til organisasjonen din her borte, og statslover. Endret 16. oktober 2008 av shaaland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå