Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Det med VISA er at du ikke kan få det før du er 18 år fordi du kan bruke det til netthandel og andre ting som kan gjøre at du egentlig må betale, men siden du ikke er myndig går ansvaret over på banken i teorien, derfor vil de fleste banker ikke gi ut visa kort hvis du er under 18 annet enn hvis foreldrene tar på seg ansvaret, men hvis du har noen i banken som kan gå god for deg så vips har du det

Akkurat det jeg sa.. Man kan ikke sette seg i gjeld når man er ikke er myndig, uten en skriftlig godkjennelse fra foreldre som påtar seg gjelden din om den kommer..

Hvem skal til Hawaii 24.feb - 4.mars?(eller noe sånn)

Vet noen om det går an å si hvem man vil ligge på rom med før? Det som Martin sa. At man ikke vil ligga på rom med Kfdsdfhk fjejfke fra langtvekkistan. :)

Når du får det permission form greiene. Nederst er det et felt du kan fylle ut hvem du vil dele rom med.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hiver meg på spørrerunden angående Hawaii!

Noen som vet om de som reiser med SMG trip kan velge roommate og?!

SMG Trip 2, 16. - 23. Februar anyone?!

Jeg skal bo på OHANA WAIKIKI WEST.

Ellers må jeg skyte inn hvor latterlig vanskelig det er blitt å tenke og snakke på norsk, jeg hadde aldri trodd at det skulle bli sånn! Engelsken er bare blitt en vane nå, tenking, drømming, handlelisteskriving og alt går på engelsk!

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på om det er noen her som har gått speak sitt athlete program? Jeg har tenkt å gå det, men vil liksom høre andres meninger først.

Og er det lett å få stipend?

Hvilke stater kan anbefales for en som liker kysten,varme(men litt kulde og da) og sport?

Blir året ditt godkjent, får du fortsette på 3 vgs i norge?

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt for meg selv, over positive og negative ting ved å være utveklingsstudent i USA et år. Jeg har kommet frem til at det positive overvinner frykten for det onde :)

Noen som har flere positive grunner for å dra til USA? Slik at jeg kan overbevise foreldrene mine en gang for alle, de bestemmer seg aldri :(

Annet enn:

- Lære/forstå/respektere kultur.

- Engelsk flytende.

- Alt annet som er positivt ved jobb søking.

- Mulighet for å spare mange tusen hvis jeg kan ta lappen der.

Mange andre ting som jeg ikke kommer på nå, men bare skrik ut, så er det kanskje noe jeg ikke hadde tenkt på fra før av.

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar
Noen som har flere positive grunner for å dra til USA? Slik at jeg kan overbevise foreldrene mine en gang for alle, de bestemmer seg aldri

-Det er en opplevelse du mest sansynligvis vil ha stor glede av, og det er et minne for livet.

-Du vil utvikle deg som person, og bli mer voksen.

Lenke til kommentar

Jeg skal reise. Jeg skal melde meg på et program nå. Melde meg på, få det gjort, slippe å tenke på det dag og natt. Kunne kose meg med Gears 2 og Far Cry 2 og Fable 2 uten å tenke på USA. Uten å vurdere det til jeg dør hver dag, bare melde meg på. I bunn og grunn vil jeg reise, jeg vil overvinne frykten jeg har for å dra. Jeg vil utvikle meg. Vokse som person og lære engelsk flytende, få en opplevelse for livet.

Hvilken organisasjon skal jeg reise med?! Det er spørsmålet jeg stiller meg nå. Det kan bety forskjell på god tur og jæva ekkel opplevelse, egentlig. Speak, Aspect, STS, Explorius? Hvilken organisasjon er god, har rimelige priser og inkluderer soft landing camp?

JEG SKAL REISE! :D

Lenke til kommentar
Speak, Aspect, STS, Explorius? Hvilken organisasjon er god, har rimelige priser og inkluderer soft landing camp?

Bra at du har bestemt det for å reise, men det spørsmålet er besvart en million ganger før i tråden her.

Vil gjøre deg oppmerksom på at den nye partneren til STS ikke lar studentene reise uten familien eller organisasjonen.

Lenke til kommentar

Vet du hva søkeboksen nederst i hver post er til? Jepp, den er til å søke :) Er vel ikke mer enn en uke siden dette var oppe forrige gang. Altså at folk kom med konkrete priser. Og nei, organisasjonene endrer seg ikke i løpet av en høst. De endrer evt. prisene etter at fristen for neste års kull går ut.

STS har som Speak, Explorius og andre, partnere (underorganisasjoner) som har ansvaret for deg i USA. Den nye STS samarbeider med forbyr studente å reise til Hawaii eller New York med for eksempel Explore America.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...