Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøver igjen jeg..

 

Er det noen her som skal til New York til nyttår, og reise med Explore America? I så fall, si ifra! Om du i tillegg er gutt, så hadde det vært greit å kunne delt rom.. Er lite keen på å dele rom med Papanashi Bhadranavar fra Chhattisgarh i India.. Ja, du skjønner tegningen?

Lenke til kommentar
Ja, derfor jeg kom med den kommentaren min og da.. Om det skulle være noen tvil :p

 

Ellers så er jeg en av de heldige som skal opp 06.30 i morgen for å gjøre community service... Jessda, rydde på en barneskole utenfor Atlanta. HVOR I HELVETTE ER HELGENE MINE?!?!

 

HVORFOR I HELVETTE gjøre community service om jeg tørr spørre? Må du det pga senior greiene?

Lenke til kommentar
Fordi United Studies har en regel om at man må ha ti timer community service eller hva det er. Har ikke noe valg med andre ord.

 

For seniors, eller for utvekslinsstudenter? Jeg skal ihvertfall ikke gjøre noe community service, de sa at de eneste som trengte det var utvekslingsstudenter som er med på f.eks programmer som FLEX, hvor landet betaler hele reisen

Lenke til kommentar
Utvekslingsstudenter ja.. Alle som har United Studies som ansvarlig partner i USA, må gjrøe det. Står i reglementet.

 

Edit: Gratulerer, Toska92.. Da er det bare å begynne å betale.. :p

 

Tror også jeg må gjøre noe sånt i Senior Prosject. Har det dog etter jul. Må ha det for å kunne være senior.

Lenke til kommentar
Noen som har hatt homecoming enda? Kom nettopp hjem og har bare ett ord:

VILT!!

 

Haha, ja jeg hadde det forrige uke, på fredagen, prøvde å forklare om det på bloggen min, men det var bare for sykt til å beskrives. Var nok en av de feteste dagene her hittil :) begynte ved pep rally og endte rundt 4 am :D

Endret av FredrikUSA91
Lenke til kommentar

hadde telefonintervju på fredag med explorius, så eg trur eg skal velge dei, virka ganske greit.

pris: 49 950

forsikring: 6 850

avbestillingsforsikring: 595

 

-til usa er det soft landing camp med i prisen, tre dager i new york.

 

- en kan velge mellom 3 stater som dei då vil prøve å plassere deg i og viss du og en venn skal reise i lag så kan dei prøve å plassere dokke i nærheten. -

 

-noke som eg syns er positivt er at dei bare tar inn noken studentar, trur det var 65.

 

-kostndadsfritt intervju

 

-miljøvennlig reiser

Lenke til kommentar
Dere. Tiden begynner å bli knapp.

- Aspect

- Explorius

- Speak

- STS

 

Trenger pros and cons på alle organisasjonene, priser og inkluderte reiser, som soft-landing camp osv.

 

Noen som vil hjelpe meg?

 

Kan bare si noe om Aspect;

 

- De tar vare på deg i USA!

- Bra orienteringsmøter før avreise

- Sender relativt få studenter

- Du får så vi mye hjelp før avreise som du trenger; noen ganger ringte jeg bare for å snakke en times tid med dem for gøy, de tenker virkelig på ditt beste

- Camp i NY 3 dager, selv om jeg ikke var der

- Godt rykte, få som klager på Aspect

- Du blir plassert der du passer best, de sender deg bare ikke til en random familie for å "få deg unna".

- Lang erfaring

 

Er litt vanskelig å si noe negativt, har ikke opplevd noe enda..

Lenke til kommentar
Dere. Tiden begynner å bli knapp.

- Aspect

- Explorius

- Speak

- STS

 

Trenger pros and cons på alle organisasjonene, priser og inkluderte reiser, som soft-landing camp osv.

 

Noen som vil hjelpe meg?

 

Kan bare si noe om Aspect;

 

- De tar vare på deg i USA!

- Bra orienteringsmøter før avreise

- Sender relativt få studenter

- Du får så vi mye hjelp før avreise som du trenger; noen ganger ringte jeg bare for å snakke en times tid med dem for gøy, de tenker virkelig på ditt beste

- Camp i NY 3 dager, selv om jeg ikke var der

- Godt rykte, få som klager på Aspect

- Du blir plassert der du passer best, de sender deg bare ikke til en random familie for å "få deg unna".

- Lang erfaring

 

Er litt vanskelig å si noe negativt, har ikke opplevd noe enda..

 

 

Helt enig! Er i usa med Aspect nå og har bare positive ting å si om dem:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...