Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Bare en kjapp ting; du kan ikke velge Hawaii eller Alaska, Speak og Aspect sender ikke dit, og hvis de sa sjangsen var der så var det bare for å lokke deg til å søke :) ¨

Til deg som spurte om Aspect, jeg reiser med Aspect og det er utrolig bra, de tar godt vare på deg før du reiser og utrolig bra hånd om deg når du er her, men dette er jo selvfølgelig opp til din lokale representant :p

Jeg forhåndsdømte Indiana litt, var litt blandende følelser når jeg fikk vite det, men har the time of my life skal jeg love dere :D

Alle som tviler; søk, du vil ikke angre, skolen er lett!

Kjapp edit: AFS sender til Alaska hvis det frister, vet om en som er der nå

Endret av FredrikUSA91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tengt å komme meg i form innen jeg skal dra neste år (sansynlighvis). Så hvis jeg er i form, kan jeg bli med på amerikansk fotball da? Eller er det for høyt nivå? Jeg har aldri spilt amerikansk fotball utenom gymmen, men har en stor og kraftig bygd kropp, så jeg tror jeg har potensialer.

Lenke til kommentar
Jeg er komt til FLorida, reiser med Speak. Må si at Florida har litt av et regelverk i forhold til andre stater. Jeg er komt til Orlando, bor hos en ganske rik familie, har svømmebasseng, bor på en golfbane etc, så jeg har vert ganske heldig. Må bare si at jeg stortrives her, eneste er at varmen er litt "uvanlig", men det kommer seg. Skolen er ikke vanskeligere her enn hjemme, men i starten kan det vere litt forvirrende. Skolen jeg går på er ganske stor, ca 3000 elever. Jeg kom hit i September og måtte vente 1 uke pga Speak/USSE ikke hadde papirene i orden her nede. Siden det er 3000 elever på skolen her er det ikke så lett og bli kjent med folk pga de fleste er i egne grupper etc, men da er det bare og melde seg på skolesport eller ta Teamsports eller andre P.E classes, så blir du fort kjent med folk. Jeg er storfornøyd med Florida, og har vert innom en velkomstfamilie som jeg var hos til Skoleplass var i orden, så har jeg flyttet til en ny en. Begge familiene jeg var innom bodde utrolig bra, også praktiserer de omtrent ikke religion. Florida er en stor stat med rundt en 17-18 millioner innbyggere. Så det er mye bra og mye dårlig, men etter min erfaring har jeg egentlig ingenting dårlig og si annet en at de har mye flere regler for og komme igang med skolegang, du må f.ex ta en test etter du er komt ned til Florida før du får startet på skolen, som koster 50$. Det er bare for å teste om du klarer og kommunisere og følge med på Engelsk, slik at de skjønner du klarer skolen etc.

Høres skikkelig morsomt ut :) Gleder meg til jeg kan dra !

Men søkte du statsvalg eller fritt ?

Lenke til kommentar

Jess, da er det bestemt. Jeg skal ta et år i Australia.. Begynner å glede med nå, selvom det er et år til. Tror organisasjonen snart skal sende papirene mine til Australia i morra ell no, er ikke helt sikker. Lurer på om det tar veldig lang tid å finne familie, i og me at de bare sender 15 studenter til Aus i 09/10! =D

Men i hvertfall, noen her som har erfaring fra Australia, Hvordan skolen, fag osv osv fungerer? Det blir vel skole uniform på meg tenker jeg.. Det blir litt gøy. =D

Før jeg visste om jeg skulle til USA eller australia hadde jeg også lyst til å komme til Florida. Jeg har vært der og jeg stortrivdes. Litt av grunnen er at jeg har familie der, og hadde vært litt koslig å komme litt nær de. Men hadde det vært meg, hadde jeg søkt over hele USA.. Ikke la deg bli bunnet til noen få stater.

Lenke til kommentar
Da kan jeg bare fortelle deg med en gang at ikke alle havner hos rike folk med basseng, bare så du har det helt klart for deg. Så ikke gå rundt å tro at man automatisk kommer til en rik familie om man soker Florida...

Det skjønner jeg jo. Jeg gleder meg bare til å komme meg til USA, det er ikke så viktig med mye penger, bare man trives i familien man kommer til :)

Lenke til kommentar
Da kan jeg bare fortelle deg med en gang at ikke alle havner hos rike folk med basseng, bare så du har det helt klart for deg. Så ikke gå rundt å tro at man automatisk kommer til en rik familie om man soker Florida...

Det skjønner jeg jo. Jeg gleder meg bare til å komme meg til USA, det er ikke så viktig med mye penger, bare man trives i familien man kommer til :)

Begge familiene jeg var innom var veldig hyggelige, jeg søkte fritt. Florida staten i seg selv har veldig mye fattigdom, noe du kommer til og se når du kommer hit. Jeg hadde ikke Florida på listen over 7 statene jeg aller helst ville til pga jeg hadde hørt om dårlige skoler etc, men må si jeg er 110% fornøyd.

Lenke til kommentar

Begge familiene jeg var innom var veldig hyggelige, jeg søkte fritt. Florida staten i seg selv har veldig mye fattigdom, noe du kommer til og se når du kommer hit. Jeg hadde ikke Florida på listen over 7 statene jeg aller helst ville til pga jeg hadde hørt om dårlige skoler etc, men må si jeg er 110% fornøyd.

Det er bra at du er fornøyd :)

Jeg tror kanskje jeg også skal søke fritt. Jeg søker jo veldig tidlig, er jo 2 år til jeg skal dra, så har de lang tid til å finne familie og da er det større sjanse at de finner en familie som passer til meg dit jeg ønsker å dra også:)

Lenke til kommentar
Jess, da er det bestemt. Jeg skal ta et år i Australia.. Begynner å glede med nå, selvom det er et år til. Tror organisasjonen snart skal sende papirene mine til Australia i morra ell no, er ikke helt sikker. Lurer på om det tar veldig lang tid å finne familie, i og me at de bare sender 15 studenter til Aus i 09/10! =D

Men i hvertfall, noen her som har erfaring fra Australia, Hvordan skolen, fag osv osv fungerer? Det blir vel skole uniform på meg tenker jeg.. Det blir litt gøy. =D

Før jeg visste om jeg skulle til USA eller australia hadde jeg også lyst til å komme til Florida. Jeg har vært der og jeg stortrivdes. Litt av grunnen er at jeg har familie der, og hadde vært litt koslig å komme litt nær de. Men hadde det vært meg, hadde jeg søkt over hele USA.. Ikke la deg bli bunnet til noen få stater.

Hvilken organisasjon reiser du med? skal til new zealand, og vi har avreise etter jul! hvorfor har ikke dere det? : ) tror de som reiser med afs til australia har det ihvertfall

Lenke til kommentar

Det er bra at du er fornøyd :)

Jeg tror kanskje jeg også skal søke fritt. Jeg søker jo veldig tidlig, er jo 2 år til jeg skal dra, så har de lang tid til å finne familie og da er det større sjanse at de finner en familie som passer til meg dit jeg ønsker å dra også:)

Begynner organisasjonene å lete etter familie to år før du skal dra? Tror selv om du søker 2 år før begynner de ikke å lete før det er 1 år igjen til avreise. Hvis ikke mulige vertsfamilier da sier at de skal være vertsfamilier om to år og ikke neste år. Men er langt fra sikker:)

Endret av Ulriksen
Lenke til kommentar

Hvilken organisasjon reiser du med? skal til new zealand, og vi har avreise etter jul! hvorfor har ikke dere det? : ) tror de som reiser med afs til australia har det ihvertfall

Jeg reiser med explorius, men jeg kan velge om jeg vil dra etter jul eller i sommerferien. Og siden det ikke er lenge til det er skolestart etter jul, bare noen få mnd, vil jeg heller ha det som et vanlig år. Funker like bra det;)

Lenke til kommentar
Tren hurtighet. Hvis du har kroppen til det, må du bare ha fart. Jeg er ganske kjapp og ser for meg at jeg vil bli brukt til å løpe homeruns. :D

Hva har homeruns med Am. fotball å gjøre?

Tren hurtighet. Hvis du har kroppen til det, må du bare ha fart. Jeg er ganske kjapp og ser for meg at jeg vil bli brukt til å løpe homeruns. :D

Men kan jeg spille på nooblaget? Jeg kan ikke reglene i amerikansk fotball engang :D

Det er ikke vanskelig å lære seg reglene, men om du skal spille, så KAN det være en fordel å kunne litt fra før, siden treningssesongen har startet for lenge siden når du kommer hit. Ta å kjøp deg Madden til en annen plattform, og se på NFL på SportN hver helg. Da lærer man seg fort spillet.

Det er som regel to lag. Varsity og Junior Varsity (JV), som kort og greit er første- og andrelag. Er du ikke god nok så ender du opp på JV, og i værste fall får du ikke spille i hele tatt.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Hehe, tipper du mener touchdowns, og at du ser for deg å være quarterback.. Er lov å drømme men det blir nok utrolig vanskelig hvis du ikke har spillt før, du trenger så sykt mye mer enn hurtighet, du skal ha god balanse, erfaring med å skjønne spillet, smidighet og være bra kroppsbygd for å bli quarterback.. Men selvfølgelig hvis du kommer til en skole med et dårlig lag så kan du ha mulighet, men du burte ikke innstille deg på det for å ikke bli skuffet.. de fleste jeg har hørt om har blitt kickers og noen har f.eks blitt med på JV laget og spillt noen ganger =)

Fikk forresten vite på homecoming at vi har den 2nd beste quarterbacken i hele USA, noe som er litt kult.. kjipt at vi har litt dårlig defense da..

Lenke til kommentar
Hehe, tipper du mener touchdowns, og at du ser for deg å være quarterback..

Fikk forresten vite på homecoming at vi har den 2nd beste quarterbacken i hele USA, noe som er litt kult.. kjipt at vi har litt dårlig defense da..

Quarterbacker løper som regel ikke så ofte for å sette touchdowns, bare til din opplysning. Enten kastet de ballen til receivers på løp, evt. gir ballen til running backs e.l.

Om dere har 2nd beste quarterbacken i USA (HS football) så vil jeg gjerne vite hvor han skal spille college football neste år... Tror nok dette er bare noe skolen deres sier. Umulig å fastslå nivået til slik type ranking allerede i HS football.

Skolen vår hadde en junior i fjor, som graduated og spiller nå hos Georgia Bulldogs.. Tenk deg å være 16/17 år og gå ut fra High School med toppkarakterer i alle fag, og spille for et av landets beste collegelag. Det er helt villt syns jeg...

Lenke til kommentar
Det er som regel to lag. Varsity og Junior Varsity (JV), som kort og greit er første- og andrelag. Er du ikke god nok så ender du opp på JV, og i værste fall får du ikke spille i hele tatt.

Om du er Senior så kan man ikke spille på JV, bare Varsity. JV er for Junior klassene og yngre.

Tok foressten en 50 yards fieldgoal på trening i dag. Da var jeg stolt da :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...