Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo!

Er det noen gutter som VET de skal til Hawaii med Explore America i FEBRUAR? Jeg skal høre om dette med skolen i morgen, og kommer til å melde meg på så fort som mulig etter det. Derfor lurte jeg på om det var noen her som vill være med å dele rom? I så fall, si ifra så fort som mulig, slik at vi kan melde oss på.

Det sies at 1/3 av plassene er fylt opp allerede.

EDIT: Vel, nå ble jeg usikker.. Billigste flybillett jeg finner fra Atlanta er $751... Da er det ikke aktuelt.

Svindyre biletter herfra også:(

Lenke til kommentar

Kom på en ting, hva skjer hvis man vil ta realfag i andre klasse, men da drar man til usa? Jeg som skal til Usa og vil egentlig ha realfag begynte nå å bli litt urolig. Siden har lyst til å studere (NTNU) eller noe sånt i etterkant. Så da er vel realfag nesten et must? Noen som har hatt eller har samme problem?

Lenke til kommentar
Kom på en ting, hva skjer hvis man vil ta realfag i andre klasse, men da drar man til usa? Jeg som skal til Usa og vil egentlig ha realfag begynte nå å bli litt urolig. Siden har lyst til å studere (NTNU) eller noe sånt i etterkant. Så da er vel realfag nesten et must? Noen som har hatt eller har samme problem?

Når man går realfag skal man ha tre gjennomgående fag, altså som du har andre og tredje året. To av disse fagene skal være såkalte realfag f.eks matte og fysikk og det tredje kan være realfag eller et språkfag/samfunnsfag. Hvis du da i USA kan ha to fag som likner noen av de gjennomgående realfagene du har hjemme, F.eks matte og fysikk. Du hopper da på tredjet årets fysikk og tredje års matte når du kommer hjem. Ihvertfall slik jeg har det, bare skolen i USA har to realfags liknende fag går det greit for meg.:)

Lenke til kommentar

Hvis du skal gå på R2 (matte) når du kommer tilbake fra USA, må du enten ha hatt (calculus eller no sånt) i usa, ellers så må du ta R1 som privatist når du kommer tilbake igjen, og ta eksamen i R1. Det var det matte læreren min sa. For å komme inn på eks. ingenør linja på NTNU må du ha R2 (+R1) Og no sånn kjemi eller fysikk eller no..

Jeg tenker forresten mye på å heller dra til Australia enn USA, men er ikke helt sikker ennå.. Men gleder meg uansett til neste år :D Lenge igjen.. Venter på aksepteringen (godkjenningen) av organisasjonen :S

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har et spørsmål anngående det å reise og være utveklingsstudent i USA eller et annet land.

Jeg har nettopp begynt i første klasse på VGS. Engelsken min er god og forståelig, jeg elsker engelsk. Videre i mitt liv har jeg enten tenkt å studere jus og bli jurist eller studere språk, engelsk. Shakespare og sånt. :p

Det jeg lurer på er når jeg kan reise til USA/annet land og hvorfor jeg bør gjøre det, hva får jeg igjen for et år i utlandet?

Jeg er veldig sterkt i tvil. Har fått mange venner i klassen jeg begynte i nå, og vet allerede idag at jeg kommer til å slite med å reise fra alle når jeg eventuelt skal til Bergen for å studere jus etter videregående.

Hvordan er det egentlig etter VGS? Er det rett på videre studier, eller kan man ta et friår? Er det mulig å reise til utlandet etter trede VGS?

Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Du kan ikke reise etter VG3, da er du for gammel for utveksling. Sjekk første post, før du kommer med spørsmål som er besvart en million ganger allerede :)

Er mange år siden jeg var ferdig med vg3, og jeg er utvekslingsstudent.

Er ikke bare på videregående man kan reise på utveksling.

Heisann. Jeg har et spørsmål anngående det å reise og være utveklingsstudent i USA eller et annet land.

Det jeg lurer på er når jeg kan reise til USA/annet land og hvorfor jeg bør gjøre det, hva får jeg igjen for et år i utlandet?

Hvordan er det egentlig etter VGS? Er det rett på videre studier, eller kan man ta et friår? Er det mulig å reise til utlandet etter trede VGS?

Setter pris på alle svar.

Det er fullt mulig å gjøre alle de tingene du skriver der. Du kan ta friår, du kan gå rett på universitetsutdannelse, du kan reise rett til utlandet. (søker du direkte på utenlandske skoler så er det ikke utveksling)

Min skole (HiB) har partnerskap med massevis av skoler over hele verden. Jeg har valgt den i New Brunswick, Canada. Fordelen med utveksling er at du slipper å betale det skolen koster. Jeg betaler bare de 420kr SiB vil ha i semesteret. Mens mange av de andre internationale som bare har søkt rett på skolen, og ikke er utvekslingsstudenter, må betale skolepenger.

Jeg tar mitt tredje semester her. Det gjør jeg for å få erfaring i utlandet, jobbe sammen med folk fra andre nasjoner osv. Men mest for å forbedre engelsken min.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Jeg gaar realfaglinja, og her i USA maa jeg derfor ta de fagene som ligner mest paa de fagene jeg valgte hjemme i Norge. Fysikk I og R1-Matte er omtrent det samme som Physics I og Pre-Calculus, saa tar de to i tillegg til US History og American Literature, som er obligatoriske, Weight Training, Lifeskill Sports/Grad.Project etter jul, og Yearbook. Anbefaler forresten Yearbook til alle som skal ut neste aar!!!

Høres bra ut! Hvordan går det da? Er det veldig vanskelig? I forhold til her i norge. Krever de mye av deg?

Hva slags mattekunnskaper og fysikk kunnskaper burde man ha. Fysikk hvordan er det der nede? Vansklig?

Forklar gjerne hva Yearbook er også :)

Lenke til kommentar

Yearbook? Er ikke det (å ordne i stand) årboka? :p

Hm, jeg hadde også veldig lyst til å reise til Japan eller Australia mer enn USA før, men å få det til å passe var helt umulig for meg av flere grunner. Bestemte meg derfor for USA, og angrer ikke så langt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...