Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følg med på skolen din når du begynner. Går riktignok på Norges største allmennskole, hvor utveksling er et vanlig emne, så vi har flere møter for folk som har lyst til dette. Var på ett på tirsdagen som var og fant ut at jeg var den eneste som hadde søkt... (Tre av de som var der, kjente alle noen med dårlige erfaringer fra EF, og på slutten av møtet, kom det ei som akkurat hadde vært i USA året før, og sa akkurat det samme...) men i alle fall bra oppmøte! Trur det bare var ei som mista lysta på å dra utenlands der på grunn av alt arbeidet på forhånd :p Men, skal vi se... bare prøv å gå til rådgiveren din så fort du kan ;) Gjorde det jeg, og hun fortalte meg da om dette opplysningsmøtet. Sikkert noe på skolen din også, om det er en viss størrelse på den.

 

Er det forresten noen som vet noe når det kommer til AFS og ta lappen? Skjønne rikke helt papirene mine :dontgetit:

Endret av Vierett
Lenke til kommentar
Haha, greit å veta :p Men dating? Virker snålt :p

Å er ente kødd?

 

Quote fra en tidligere post, som jeg husket

 

AFS har blant annet "de tre D-er"; No dating, driving nor drinking" (Kilde; en som er der nå med AFS).

 

Veit aldri, Afs er strenge på sånt. Men de som har valgt afs, chill. Dette avhengier sikkert til stat til stat og hvordan "kontakt personen" du har innenfor regionen er og oppfører seg ;)

Endret av greveen
Lenke til kommentar

Livet i USA er heeerlig:)

 

Følte bare for å si det,

 

Med AFS tingene; eneste de har ekstra er no dating ja, men jeg tror dette kommer heeeeelt opp til områderepresentanten, der er ingen som sitter og kontrollere hver eneste student i usa, som jeg ser det er det veldig lokalt og her i Indiana har vi fått interne/lokale regler med noen unntak og noen ekstra regler, og det kommer helt opp til situasjonen, no dating er også mest fordi at du ikke bare skal være med en jente hele døgnet rundt, det hindrer host familiyen din til å få kontakt med deg og de føler at det er mer som et hotell hvor du bare sover/eller har folk på besøk. Men jeg som reiser med Aspect har egentlig lov til å date, men lokale regler gjør det at vi kan date etter oktober hvis karakterene er gode xD det er ganske wierd men ok, men gruppedate er lov, det farligste er hvis du går ut ALENE med en jente eller har en jente alene hjemme :O men dette får ihvertfall vi lov å gjøre etter oktober.

 

No driving er pga forsikrinen, ingenting annet

og

No drinking er pga amerikanske lover, enkelt og greit, ingen organisasjon kan si du har lov å drikke.

 

----

 

Det med engelsk, jeg har vært her i snart 3 døgn og syns engelsken går av seg selv her, har ingen å snakke norsk med og er først nå jeg har sett norske ord siden jeg kom hit, surrer nesten litt med norsken etter 3 dager, er så vant til engelsk nå.

 

Og det med venner, bli med på en sport, hvis du er norsk f.eks blir du tatt imot som Chris beskriver; superstar. Folk du ikke en gang kjenner hilser på deg og spør om vi kan sitte sammen i lunsjen osv, sport betyr virkelig noe, og jeg vil anbefale soccer fordi ihvertfall her er nivået relativt lavt og det gjør statusen din enda bedre ;) rekker ikke skrive mer siden skal opp kl 5:50 imorgen pga noe jeg ikke orker å forklare :)

 

Til alle som vurderer å ta et utvekslingsår; hør på min 3 døgns erfaring! gjør det, jeg har ikke merket noen hjemlengsel (enda) :) Alt er kjempebra her i USA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...