Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker norsk enda, spesielt hjemme, men det har vel noe med at jeg er ofte innom pcen å kikker ;) Da blir det norsk. Men på skolen er det mer engelsk... Men håper språket blir bedre! Det er ikke et problem, men vil snakke bedre :)

 

Hvordan gjør du det i lunsjen da? Vær så innpåsliten du kan , så får du nok venner=)

Lenke til kommentar

Jeg har fatt plenty med venner, fordi jeg er paa varsity-fotballaget. Derfor har jeg alltid noen a sitte med. :)

 

Er likevel litt frustrert om dagen. Jeg kan ikke spille fotballkamper enda, fordi et brodhode paa STS i Arizona har rota det til med papirene mine. Og det som er saa surt, er at jeg kan forsterke det laget veldig- men maa sitte paa benken enn saa lenge.

Utenom det, gaar det veldig bra. Har mott ei veldig hyggelig jente, saa kanskje det er noe paa gang. Hun er faktisk cheerleader ;)

Lenke til kommentar
Jeg er i Arizona og har det kjempefint :) Men et spørsmål til dere andre?

Hvordan går det med engelsken? Begynner dere å tenke engelsk eller? Fått flere venner? :)

 

Engelsken går greit.. Men har ikke blitt noe flinkere. Hadde før en litt brittisk klang, den er nå borte men i stedet har jeg fått en klokkeren rogalands aksent.. Lovely!

 

Tenker litt på engelsk, men ikke alt. Det meste går på norsk. Men jeg synes likevel det begynner å bli vanskeligere å skrive norsk. Vil hele tiden putte inn engelske bindeord, og småord som "stuff" og "kindof" osv.

 

Venner? vel, nei... kjenner ingen... Har noen å snakke med i noen timer. Men that's it.. Men det må sies at jeg ikke rakk sportsuttaket. Og klubbene har ikke starta enda..

 

blir også vanskelig når jeg har få timer med andre seniore, man ikke får snakke i timene, man har 3 min mellom timene og alle andre seniore og juniore stikker til byen i lunsjpausen.

 

Men håper det kommer seg! tror som sagt klubbene hjelper. I tillegg skal jeg kanskje starte i en ungd.gruppe i kirken, siden jeg uansett må i kirken. Og kanskje melde meg på WaterPolo eller Crosscountry som begge enda er åpne for registrering.. Men vet ikke helt, ikke helt my things liksom..

 

Men vintersportene blir bra med ski og snowboard !

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Til snakket om vi tenker engelsk. Jeg aner ikke hvordan og hvorfor, men når jeg kom hit snakket jeg flytende med en gang og tenkte engelsk hele tia bortsett fra når jeg sitter her på diskusjon.no og når vennene vil at jeg skal lære de norske banne ord. Det som er rart er at i Norge måtte jeg ofte tenke mye for å finne ord osv, men det har ikke vært et problem her :/ En annen morsom ting er at folk her trodde jeg kom til denne skolen fra en annen skole i nærheten. Var sånn 3 uker etter at jeg kom hit jeg måtte forklare at Norge er i Europa og ikke i Texas for siste gang. Og så reagerer de "woooow jeg trodde du kom fra en annen skole her en plass." Har litt accent for det meste da og noen ganger kan den bli heftig. - Men accent blir sett på som veldig hot hvor jeg er :]

 

Jeg har fatt plenty med venner, fordi jeg er paa varsity-fotballaget. Derfor har jeg alltid noen a sitte med. :)

 

Er likevel litt frustrert om dagen. Jeg kan ikke spille fotballkamper enda, fordi et brodhode paa STS i Arizona har rota det til med papirene mine. Og det som er saa surt, er at jeg kan forsterke det laget veldig- men maa sitte paa benken enn saa lenge.

Utenom det, gaar det veldig bra. Har mott ei veldig hyggelig jente, saa kanskje det er noe paa gang. Hun er faktisk cheerleader ;)

 

haha. Det der høres akkurat ut som min situasjon (bortsett fra at jeg spiller kamper da) :] Er du også "superstar" på skolen hvor alle elsker deg og snakker om deg konstant(så og si) og absolutt alle hilser på deg når du går forbi? og da vi snakker om cheerleaders, har min første "single" date eller hva jeg skal kalle det i kveld :]]

 

Også en ting til som er ganske morsomt, fotball laget vårt har vært elendig i flere år, sist sesong vant de 2 kamper og tapte resten. Nå har vi hatt 2 kamper og vi vant den første 28-0 og den andre 36-0. Det er første gang vi har 2-0 på 13 år. tehe. Også har jeg satt 6/7 poeng på tavla med extra points og field goals :] jeg elsker usa;)

Lenke til kommentar

Spilte min første fotballkamp i går, vi vant 41-14. Jeg scorte 5 points. Laget her er kjempegodt. Kom 2nd i State i fjor med mange av de samme spillerne som spiller i år. Trenern er kjempegod. Er man med på idrett og andre aktiviteter er det lett å få venner. jeg kjenner alle på fotballaget nå. Blir kalt "sunshine" fra "remember the titans", de greier ikke å uttale navnet mitt.

Engelsken går greit, men etter å ha sitti på pcen så snakker jeg av og til norsk, også når jeg spiller fotball snakker jeg norsk. Det er morsamt.

Noen her som skal på møtet i Ontario i kveld?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...