Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Jada! Da kom jeg inn i et utvekslingsår i USA. Skal søke om fjellstatene (Colorado,Utah) Håper jeg kommer dit da! Søkte med EF. Håper jeg får en fin vertsfamilie, siden mye rart og guffene ting det står om EF på facebook og div blogger. Ble litt bekymret da jeg leste sånn: "min skrekk opplevelse med ef" Menmen håper det går bra :/ Min bror søkte til Canada. Men først nå etter han har søkt og fått det godkjent sier de at de kan ikke garantere han plass i Canada. Så da må han til et annet land hvis de ikke kan sende han til canada. Kjipern det ;/

 

Men krysser armer og bein på at det går bra! Topp motivert iallefall :)

Neste stopp rådgiver og lånekassa!

De sa det samme til meg når jeg søkte meg til Canada. Siden EF Norge får sendt veldig få til Canada er det første mann til mølla. Vet du hvilken provins han har tenkt seg til?

 

Han ønsker seg til Alberta området. Iallefall et et sted der de snakker engelsk. Kom du inn til Canada? Han søkte i sommerferien. Men siden han skulle på intervju dagen vi dro til spania måtte han bytte tiden til intervju. så han hadde intervju for 1 uke siden. Og fikk svar at han kom inn på torsdag. Han har ikke lyst til å dra noen andre steder en Canada. Hvis han ikke for plass i Canada, kan han bytte organisjon?

Endret av greveen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han ikke får plass med EF tviler jeg på at han får plass med noen av de andre orginasjonene. Jeg fikk plass med EF og YFU. Fikk svar litt for sent fra YFU til at jeg reiste med de. Da jeg fikk svar av de hadde jeg allerede betalt 25 000 til EF. Jeg kan anbefale Ontario siden det var provinsen jeg bodde i. Alberta er ting generelt sett dyrere enn de andre provinsene p.g.a. den høye lønnen. Fordelen med Alberta er at det er 18 års grense for alkohol hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
weow. Fikk endelig godkjent stipend fra lånekassa. Får 25 000 til høsten og 24 000 til våren :]]]

 

Trenger du ikke mer enn det?

Jeg fikk og får 47500kr pr semester, og jeg studerer i Canada.

 

Kommer det ikke an på hvor mye foreldra tjener og hvor man skal osv da? - altså hvor mye man får ;) Og det vil si at det blir nok

Lenke til kommentar
weow. Fikk endelig godkjent stipend fra lånekassa. Får 25 000 til høsten og 24 000 til våren :]]]

 

Trenger du ikke mer enn det?

Jeg fikk og får 47500kr pr semester, og jeg studerer i Canada.

 

Kommer det ikke an på hvor mye foreldra tjener og hvor man skal osv da? - altså hvor mye man får ;) Og det vil si at det blir nok

 

 

Hmm, har det noe å si hva mine foreldre tjener altså? Det visste jeg ikke. Men hvorfor det egentlig? Det koster ikke mindre eller mer for meg å studere i Canada etter hvor mye mine foreldre tjener... Deres penger er deres penger og ikke mine liksom.

Lenke til kommentar
Da har jeg bestemt meg for å dra til usa 09/10

 

dere som har vært i usa eller er der nå, er det vanskelig å komme inn på noe lag? Er liksom nivået bedre enn i Norge? Det varierer jo sikkert veldig fra hvor du er hen og alt, men sånn generelt..?

 

jeg kom inn på "football" laget her. Og det er et godt lag. Neste beste i Oregon i fjor, i sin størrelse. Men de hadde ikke noen kicker så det var lett. Men det kommer mye ann på hvor stor skolen din er. Man kan jo alltid ta individuelle sporter da.

Lenke til kommentar
Det har noe å si hvor mye foreldra dine tjener også. Jeg fikk minste stipend og det var på 38000 til sammen. Andre i klassen min fikk mer, og deres foreldre er sammen.

 

Hvorfor i all verden skal det ha noe å si hva foreldre tjener? Mine foreldre tjener bra og er sammen fortsatt, og jeg får 47500kr pr semester... Det står ingenting i dokumentasjonen fra lånekassen som omtaler mine foreldre i noen som helst form.

Lenke til kommentar

men hvorfor i all verden måtte jeg sende inn fullt av dokumentasjoner om hvor mye foreldra tjener ?

 

vet ikke om dette har noe med saken å gjøre, http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=144701

 

står ikke noe om borteboer som i utlandet, bare sånn 3 timer unna og alt det der da. Men jeg vet ikke så mye om alt dette men jeg vil gjerne vite hvorfor dere vet det der så godt:)

 

Killer_DT: husker ikke hva du har skrevet om ditt utvekslingsår greie om du har skrevet noe, går du college eller high school ?

Endret av chriis91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...