Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur ikke en får vite det tidligere enn omtrent ett år før avreise ;) Søknader for høsten 09 begynte etter sommerferien, for før det er de med avreise i år som alt dreier seg om og alle ressursene for det meste går med i. Dessuten sto det også på lappen jeg fikk at "Ettersom du meldte deg på såpass tidlig, vil det ta lang tid før du får mer detaljer angående din utenlandsreise med AFS" ;)

Lenke til kommentar

Lurte på om det var noen som har vært i USA som gidder å liste opp fag... mange fag.

Er så fryktelig nysgjerrig.

 

Også var det en ting til for alle snakker bare negativt om EF, og nå har det seg slik at jeg skal reise med disse.

Men om det var noen som har reist med EF og ikke syns det var så fryktelig galt så hadde det hjolpe litt på humøret.

Var på språkreise med EF og har ingenting anna enn posetivt å si om de.

 

Angrer syyykt på at jeg valgte New England, betale ca 8000 for å leve opp i kulda..off!

Fatter ikke hva jeg tenkte meg, ubevisst i gjerningsøyeblikket ellr hva det heter.

Lenke til kommentar
Trur ikke en får vite det tidligere enn omtrent ett år før avreise ;) Søknader for høsten 09 begynte etter sommerferien, for før det er de med avreise i år som alt dreier seg om og alle ressursene for det meste går med i. Dessuten sto det også på lappen jeg fikk at "Ettersom du meldte deg på såpass tidlig, vil det ta lang tid før du får mer detaljer angående din utenlandsreise med AFS" ;)

 

Det var godt å høre, ville fått det ganske travelt å søke med et annet byrå hvis jeg ikke kom med til USA med AFS. Ihvertfall hvis det hadde tatt et halvt år å få vite det :thumbup:

Lenke til kommentar

Jada! Da kom jeg inn i et utvekslingsår i USA. Skal søke om fjellstatene (Colorado,Utah) Håper jeg kommer dit da! Søkte med EF. Håper jeg får en fin vertsfamilie, siden mye rart og guffene ting det står om EF på facebook og div blogger. Ble litt bekymret da jeg leste sånn: "min skrekk opplevelse med ef" Menmen håper det går bra :/ Min bror søkte til Canada. Men først nå etter han har søkt og fått det godkjent sier de at de kan ikke garantere han plass i Canada. Så da må han til et annet land hvis de ikke kan sende han til canada. Kjipern det ;/

 

Men krysser armer og bein på at det går bra! Topp motivert iallefall :)

Neste stopp rådgiver og lånekassa!

Lenke til kommentar
Jada! Da kom jeg inn i et utvekslingsår i USA. Skal søke om fjellstatene (Colorado,Utah) Håper jeg kommer dit da! Søkte med EF. Håper jeg får en fin vertsfamilie, siden mye rart og guffene ting det står om EF på facebook og div blogger. Ble litt bekymret da jeg leste sånn: "min skrekk opplevelse med ef" Menmen håper det går bra :/ Min bror søkte til Canada. Men først nå etter han har søkt og fått det godkjent sier de at de kan ikke garantere han plass i Canada. Så da må han til et annet land hvis de ikke kan sende han til canada. Kjipern det ;/

 

Men krysser armer og bein på at det går bra! Topp motivert iallefall :)

Neste stopp rådgiver og lånekassa!

 

Alle organisasjoner har eksempler på skrekkopplevelser, men åpenbart at de større (EF, AFS) har flere enn de mindre.

Jeg for min del hadde vel en av de mest uheldige episodene jeg har hørt om, reiste med Speak

Lenke til kommentar
Jada! Da kom jeg inn i et utvekslingsår i USA. Skal søke om fjellstatene (Colorado,Utah) Håper jeg kommer dit da! Søkte med EF. Håper jeg får en fin vertsfamilie, siden mye rart og guffene ting det står om EF på facebook og div blogger. Ble litt bekymret da jeg leste sånn: "min skrekk opplevelse med ef" Menmen håper det går bra :/ Min bror søkte til Canada. Men først nå etter han har søkt og fått det godkjent sier de at de kan ikke garantere han plass i Canada. Så da må han til et annet land hvis de ikke kan sende han til canada. Kjipern det ;/

 

Men krysser armer og bein på at det går bra! Topp motivert iallefall :)

Neste stopp rådgiver og lånekassa!

 

Alle organisasjoner har eksempler på skrekkopplevelser, men åpenbart at de større (EF, AFS) har flere enn de mindre.

Jeg for min del hadde vel en av de mest uheldige episodene jeg har hørt om, reiste med Speak

 

Hva skjedde? et lite sammendrag? :)

 

Just curious

Lenke til kommentar

Kom til vertsfamilie med 9 barn og 17 hunder (urenslig)

delte rom med 4 gutter

vertsfamilien flyttet, ekstremt impulsivt, etter en måned, jeg måtte bytte skole

vertsbror var aktiv selvskader, jeg måtte ringe 911 og bryte ned baderomsdøra en gang for å få han til å slutte

samme vertsbror prøvde å ta overdopse aspirin

samme vertsbror var romkamerat og homofil, no hatin, men awkward.

de stjal/ødela flere av tingene mine, iPod, kamera dyr jakke, visa kort etc.

vertsfam ga meg 2 timer på å pakke og komme meg ut av huset når jeg sa at jeg ville ha familiebytte

 

my 2 cents

Lenke til kommentar
Jada! Da kom jeg inn i et utvekslingsår i USA. Skal søke om fjellstatene (Colorado,Utah) Håper jeg kommer dit da! Søkte med EF. Håper jeg får en fin vertsfamilie, siden mye rart og guffene ting det står om EF på facebook og div blogger. Ble litt bekymret da jeg leste sånn: "min skrekk opplevelse med ef" Menmen håper det går bra :/ Min bror søkte til Canada. Men først nå etter han har søkt og fått det godkjent sier de at de kan ikke garantere han plass i Canada. Så da må han til et annet land hvis de ikke kan sende han til canada. Kjipern det ;/

 

Men krysser armer og bein på at det går bra! Topp motivert iallefall :)

Neste stopp rådgiver og lånekassa!

De sa det samme til meg når jeg søkte meg til Canada. Siden EF Norge får sendt veldig få til Canada er det første mann til mølla. Vet du hvilken provins han har tenkt seg til?

Lenke til kommentar
Lurte på om det var noen som har vært i USA som gidder å liste opp fag... mange fag.

Er så fryktelig nysgjerrig.

 

Også var det en ting til for alle snakker bare negativt om EF, og nå har det seg slik at jeg skal reise med disse.

Men om det var noen som har reist med EF og ikke syns det var så fryktelig galt så hadde det hjolpe litt på humøret.

Var på språkreise med EF og har ingenting anna enn posetivt å si om de.

 

Angrer syyykt på at jeg valgte New England, betale ca 8000 for å leve opp i kulda..off!

Fatter ikke hva jeg tenkte meg, ubevisst i gjerningsøyeblikket ellr hva det heter.

 

Hmm, Er en del som har reist med EF, Og en jeg vet ble vedig fornøyd med året i USA er Simen.. Han er kommet hjem nå da, men hvis du er interresert i å ese litt i bloggen hans så er hvertfall adressen www.simeniusa.blogspot.com..

 

Hihi... Men Victoria, kan du ikke melde ifra at du ikke vil ha det som valg da, liksom kan du ikke bare si at du ikke vil komme dit alikevel, for de her ikke begynt letingen etter vertsfamilie ennå.. Så hvis du angrer på at du valge new england...

 

Men vi kan snakke mer om det på skolen egentlig...

Lenke til kommentar
Kom til vertsfamilie med 9 barn og 17 hunder (urenslig)

delte rom med 4 gutter

vertsfamilien flyttet, ekstremt impulsivt, etter en måned, jeg måtte bytte skole

vertsbror var aktiv selvskader, jeg måtte ringe 911 og bryte ned baderomsdøra en gang for å få han til å slutte

samme vertsbror prøvde å ta overdopse aspirin

samme vertsbror var romkamerat og homofil, no hatin, men awkward.

de stjal/ødela flere av tingene mine, iPod, kamera dyr jakke, visa kort etc.

vertsfam ga meg 2 timer på å pakke og komme meg ut av huset når jeg sa at jeg ville ha familiebytte

 

my 2 cents

 

 

shiit! og du reiste med speak?

du fikk vel bytta familie etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...