Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du reiser med Speak så har noen stater du kan velge uten å betale (?)

 

Nja, nesten riktig. Du kan fylle ut sju ønskestater, men er ikke garantert å komme til de. Jeg søkte ingen sørstater, havnet i Georgia...

 

Vel, da ble det Speak...flaks at de bytta ut CASE til noe forhåpentligvis bedre....

 

Byttet med A~~~ noe som aldri husker, samme som Aspect så vidt jeg har fortstått det :)

 

Speak bruker Aspect, og USSE (United Studies) som sine partnere i USA.

 

Og angående California og LA. Kan ikke folk bare begynne å glemme det nå? Sjansen er minimal for at du får en familie i Burbank, Thousand Oaks eller noe sånt. Skal du klare det, må du selv ha en familie og en skoleplass i bakhånden. Jeg har det strålende her i Cartersville, Georgia, men her er det ikke mange strender. Masse rike folk, men ikke akkurat noe California :p

Lenke til kommentar
Du reiser med Speak så har noen stater du kan velge uten å betale (?)

 

Nja, nesten riktig. Du kan fylle ut sju ønskestater, men er ikke garantert å komme til de. Jeg søkte ingen sørstater, havnet i Georgia...

 

Vel, da ble det Speak...flaks at de bytta ut CASE til noe forhåpentligvis bedre....

 

Byttet med A~~~ noe som aldri husker, samme som Aspect så vidt jeg har fortstått det :)

 

Speak bruker Aspect, og USSE (United Studies) som sine partnere i USA.

 

Og angående California og LA. Kan ikke folk bare begynne å glemme det nå? Sjansen er minimal for at du får en familie i Burbank, Thousand Oaks eller noe sånt. Skal du klare det, må du selv ha en familie og en skoleplass i bakhånden. Jeg har det strålende her i Cartersville, Georgia, men her er det ikke mange strender. Masse rike folk, men ikke akkurat noe California :p

 

Lov å drømme da Martin :D USSE var det ja. Angrer litt på at jeg ikke tok sørstatene faktisk, virket varmt og deilig der + muligheten til vann. Nevada osv virker litt for varmt og masse ørken ;D

Lenke til kommentar
Og i dag var jeg hos doktoren for å få noe testet før jeg kan ta sport. Det var i Ontario, og han doktoren hadde nettopp hatt en norsk utvekslingsstudent på besøk. Er det noen her på dette forumet som har havnet i "Hunington" med 600 innbyggere?

That will be me or another norwegian guy :D

Endret av smismas
Lenke til kommentar

jeg lurer pa om hvilket organisasjon jeg skal ta. Har hort at speak og AFS er de beste. Og at EF ikke er saa bra. men AFS faar vi ikke lov til aa kjore noe som helst motorisert kjoretoy. Jeg trodde at det gjaldt alle organisasjoner. Eller jeg viste ikke at man kunne ta lappen hvis man ikke var americansk statsborger. Tar jeg helt feil naa eller?

 

For dere som har vaert der:

 

Er det vanskelig med prover og sont paa skolen? Jeg tenker ogsaa paa at alt er jo paa engelsk, og det blir jo saa dobbelt saa vanskelig. Jeg er ganske daarlig I

engelsk, men jeg har utrolig lyst til a klare a snakke flytende engelsk. jeg har liksom tre're I engelsk.

 

Det er mest spraaket jeg er mest redd for og hvor vanskelig fagnivaaet er. Saa det hadde vaert supert vis noen hadde gittet og svart paa det jeg lurer paa:) hadde blitt utrolig glad da:D

Lenke til kommentar
jeg lurer pa om hvilket organisasjon jeg skal ta. Har hort at speak og AFS er de beste. Og at EF ikke er saa bra. men AFS faar vi ikke lov til aa kjore noe som helst motorisert kjoretoy. Jeg trodde at det gjaldt alle organisasjoner. Eller jeg viste ikke at man kunne ta lappen hvis man ikke var americansk statsborger. Tar jeg helt feil naa eller?

 

For dere som har vaert der:

 

Er det vanskelig med prover og sont paa skolen? Jeg tenker ogsaa paa at alt er jo paa engelsk, og det blir jo saa dobbelt saa vanskelig. Jeg er ganske daarlig I

engelsk, men jeg har utrolig lyst til a klare a snakke flytende engelsk. jeg har liksom tre're I engelsk.

 

Det er mest spraaket jeg er mest redd for og hvor vanskelig fagnivaaet er. Saa det hadde vaert supert vis noen hadde gittet og svart paa det jeg lurer paa:) hadde blitt utrolig glad da:D

 

 

Kan svare på første del; Speak, Aspect og så fremt jeg vet - de andre organisasjonene også: Ingen kan kjøre motoriserte kjøretøy (pga forsikringsgreier), men Aspect/Speak bl.a kan man ta lappen, så lenge du kjører med kjørelærer/skole/"sensor", mens AFS der kan man ikke dette altså. AFS har blant annet "de tre D-er"; No dating, driving nor drinking" (Kilde; en som er der nå med AFS). Du kan ta lappen når du ikke er amerikansk statsborger, men du trenger visum tror jeg?

 

Skal ikke svare på andre del siden jeg ikke har erfaring men så vidt jeg vet så er det ikke noe høyere nivå på undervisningen i USA, derimot evnt lavere. (eksempler fra han som er der nå;

 

- Kjemi: startet med å lære hvor mange timer det var i døgnet og litt grunnleggene om atomene fra ungdomsskolen)

- Geografi: tok imot spørsmål hvor egypt lå og lærte litt om hvor de andre forskjellige landene lå)

 

Men men, er nok ikke så lett som det kan høres ut ;)

 

Lykke til!:)

Endret av FredrikUSA91
Lenke til kommentar
For dere som har vaert der:

 

Er det vanskelig med prover og sont paa skolen? Jeg tenker ogsaa paa at alt er jo paa engelsk, og det blir jo saa dobbelt saa vanskelig. Jeg er ganske daarlig I

engelsk, men jeg har utrolig lyst til a klare a snakke flytende engelsk. jeg har liksom tre're I engelsk.

 

Det er mest spraaket jeg er mest redd for og hvor vanskelig fagnivaaet er. Saa det hadde vaert supert vis noen hadde gittet og svart paa det jeg lurer paa:) hadde blitt utrolig glad da:D

 

Påsan, chill

skolen der er lett

Lenke til kommentar
(?)

 

 

 

Skal du klare det, må du selv ha en familie og en skoleplass i bakhånden. Jeg har det strålende her i Cartersville, Georgia, men her er det ikke mange strender. Masse rike folk, men ikke akkurat noe California :p

 

Man må ikke selv ha en familie der, men man trenger mye flaks! En kamerat av meg ble plassert i Malibu, CA.

Lenke til kommentar
Da hadde jeg og fått familie :D Men har ikke fått vite noe enda fordi aspect USA holder på å sende over papirene til aspect Norge:P *venter i spenning*

 

Gratulerer:) vet du har ventet lenge på dette;)

når får du vite når du skal dra?

 

Takk takk :)

Aspect ringer så fort de har fått informasjon om skolen, familien osv så de kan booke flybillettene og få meg over ;D håper på innen en time eller imorgen :)

Lenke til kommentar
(?)

 

 

 

Skal du klare det, må du selv ha en familie og en skoleplass i bakhånden. Jeg har det strålende her i Cartersville, Georgia, men her er det ikke mange strender. Masse rike folk, men ikke akkurat noe California :p

 

Man må ikke selv ha en familie der, men man trenger mye flaks! En kamerat av meg ble plassert i Malibu, CA.

 

 

Haha Daniel ja:P Lucky bastard xD

Lenke til kommentar

Hei!!

jeg ville bare si at jeg går Design og håndverk, og jeg får året mitt i utlande godkjent..

Og skolen skjekka lover og alt sånt, for å forsikre seg at de kunne...

men jeg må si at jeg har en snill skole..

jeg må bare passe på og få noen lignene fag dit jeg drar, og stå i de..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...