pinnsvin Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Menge her som har blitt Senior? Må dere ta Senior Prosject? Jeg har hørt at det er veldig mye arbeid, har det i 2 semester. Senior Project på min skole var å gjøre et hvisst antall timer jobb for lokalimljøet. Jeg slapp heldivis å gjøre det siden jeg ikke hadde aning om noe, ikke kjente noen osv. Men min vertssøster plantet ny hage på gamlehjemmet der vi bodde, noen andre ryddet en sti for trær eller bygde noen benker til parken, hjalp barn med leseproblemer osv osv osv Men maaaasse arbeid som er veldig tidkrevende. Mitt råd er å begynne tidlig, eller snakk med rådgiver - kanskje du ikke trenger å gjøre det siden du er utvekslingselev. Lenke til kommentar
tameg Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Heihei! noen som kan hjelpe meg å oversette noen av yrkesfagene mine til engelsk? Helsefremjande arbeid yrkesutøving Kommunikasjon og samhandling Prosjekt til fordjuping Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal oversette dem.. hjeeeelp Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
sforum Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Siste hele dag hjemme.. Drar hjemmefra i morgen kveld... Strange... Endret 24. august 2008 av shaaland Lenke til kommentar
megm Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 hei! naa har jeg vaert i usa i en uke. Jeg har allerede fatt hjemmelengsel og er litt stresset! er det vanlig aa faa det saa fort? det eneste jeg vil er hjem, men det gaar jo ikke. hva gjorde dere for aa komme over hjemmelengselen? jeg har tydeligvis ikke tenkt dette godt nok igjennom. det ville ha vaert hyggelig med svar Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 hei! naa har jeg vaert i usa i en uke. Jeg har allerede fatt hjemmelengsel og er litt stresset! er det vanlig aa faa det saa fort? det eneste jeg vil er hjem, men det gaar jo ikke. hva gjorde dere for aa komme over hjemmelengselen?jeg har tydeligvis ikke tenkt dette godt nok igjennom. det ville ha vaert hyggelig med svar Kultursjokk tydeligvis! Jeg har ikke ankommet USA så kan ikke si noe av erfaring men hvis du har med deg en håndbok fra organisasjonen eller noe burte du lese masse der, står utrolig mye om hvordan du skal komme deg over det, det viktigste er vel at du IKKE må bare stenge deg inne på rommet og tenke på hjemme, kom deg så mye ut som mulig, går du på noe sport f.eks? Men vet ikke om jeg skal si så mye.. har ikke fått familie en gang =P Lenke til kommentar
megm Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 skolen har ikke startet enda, men skal begynne på sporter når det begynner. det blir sikkert lettere når skolen begynner, men akkurat nå vil jeg egentlig bare hjem.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ikke pingle ut nå, dette kan bli det mest minnerike året i livet ditt. Når du starter på skolen så får du kjapt venner, folk er veldig gira på å bli kjent med utenlandske studenter. Du har en umiddelbar icebreaker bare i å fortelle om hvordan ting er i Norge ift. USA. Gratis healthcare f.eks. I USA må de ofte betale et par tusen dollar for å bli fixa når de brekker foten. Her er det gratis. Men som de andre sier, ikke lukk deg bort på rommet ditt og spille WoW hele tiden..du må nok gi litt aktivt også for å få noe tilbake. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) hei! naa har jeg vaert i usa i en uke. Jeg har allerede fatt hjemmelengsel og er litt stresset! er det vanlig aa faa det saa fort? det eneste jeg vil er hjem, men det gaar jo ikke. hva gjorde dere for aa komme over hjemmelengselen?jeg har tydeligvis ikke tenkt dette godt nok igjennom. det ville ha vaert hyggelig med svar Hehe, jeg har ikke reist engang, og jeg har "hjemlengsel" allerede Eller, nerver er det vel... ;P Endret 24. august 2008 av shaaland Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hjemlengsel etter 1 uke? Har du aldri vært borte hjemmefra før? Jeg fikk egentlig ikke hjemlengsel i løpet av mitt år. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Har heller ikke hatt hjemlengsel i løpet av de tre ukene her, men det kommer nok sikkert litt etterhvert. Fint at du fremstår slik du gjør SurfingElite. Du kan jo melde deg til noe romforskingsprosjekt hvor du må sperres inne i evigheter uten å snakke med en sjel. Du ville sikkert klart det med glans. Husk, alle er ikke vandt med, eller har lett for å bli vandt med å være borte fra familien så lenge. Er ikke sikkert at det har noe med en uke å gjøre, men at det er snakk om 10 måneder uten familien. Jeg lurer på dette, megm: Har du ringt hjem? I så fall, ikke gjør det enda. Jeg tror det gikk 10 dager før jeg først ringte hjem og sa hei. Angående venner, så er ikke dette så lett her heller. Har ikke klasse med noen som jeg kunne hengt sammen med på fritiden, men i advisementklassen så har jeg et par stykk jeg kunne blitt god venn med. Synd jeg ikke ser dem så ofte. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Har heller ikke hatt hjemlengsel i løpet av de tre ukene her, men det kommer nok sikkert litt etterhvert. Fint at du fremstår slik du gjør SurfingElite. Du kan jo melde deg til noe romforskingsprosjekt hvor du må sperres inne i evigheter uten å snakke med en sjel. Du ville sikkert klart det med glans. Husk, alle er ikke vandt med, eller har lett for å bli vandt med å være borte fra familien så lenge. Er ikke sikkert at det har noe med en uke å gjøre, men at det er snakk om 10 måneder uten familien. Hva kommer dette urbruddet av? Sier vel egentlig bare hvordan jeg hadde det? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Det er et resultat av den måten du oppfører deg, og har gjort det lenge. Hvordan du hadde det? Jeg har det også strålende, men det betyr ikke at jeg ikke kan få hjemlengsel innimellom. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Huh, er det noen som har sagt at man ikke kan ha det bra med hjemlengsel? Skjønner ikke hva du prater om, hvor har jeg skrevet at hjemlengsel er det samme som et dårlig år? Kjenner flere som hadde sitt beste år noensinne med hjemlengsel. Slapp litt av du nå. Lenke til kommentar
smismas Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 hei! naa har jeg vaert i usa i en uke. Jeg har allerede fatt hjemmelengsel og er litt stresset! er det vanlig aa faa det saa fort? det eneste jeg vil er hjem, men det gaar jo ikke. hva gjorde dere for aa komme over hjemmelengselen?jeg har tydeligvis ikke tenkt dette godt nok igjennom. det ville ha vaert hyggelig med svar Jeg hadde det virkelig kjedelig de første dagene, og bare gråt og var bekymret for at det var slik hele året mitt skulle bli! Det var riktignok ikke hjemlengsel jeg hadde, men noen utrolig kjipe dager! Når vertssøskene mine kom hjem, jeg ble kjent med vertsfamilien og begynte på volleyball ble ALT så mye bedre! Nå har jeg det kanonkjekt selvom jeg er på et bittelite sted med 600 folk! Og det blir ikke bedre enn hva du gjør det til selv, så det å tenke fremover i en positiv retning er en veldig god begynnelse! Hva gleder du deg til? Hva har du lyst å oppnå? Selv tror jeg ikke jeg kommer til å slite med hjemlengsel, ettersom jeg er vant med å være hjemmefra! Men kjipe stunder blir det nok for de fleste, da er det bare om å gjøre å ikke tenke tilbake og hjem! Bruk vertsfamilie, venner osv til å snakke med. Jeg vet det er enklere sagt enn gjort, men prøv! Det meste har med ens egen innstilling til dette å gjøre, håper det går bedre snart! Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Har alle tenkt å dra på explorer tours til f.eks Hawaii? =) hadde vært kult å møte alle de andre norske som også skal være i usa Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Har alle tenkt å dra på explorer tours til f.eks Hawaii? =) hadde vært kult å møte alle de andre norske som også skal være i usa Det er ett av målene mine ja hawaii altså Lenke til kommentar
sforum Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Har alle tenkt å dra på explorer tours til f.eks Hawaii? =) hadde vært kult å møte alle de andre norske som også skal være i usa Har tenkt på det ja.. Så får se!;D Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg hadde MYE hjemlengsel de første dagene/uken, men nå går det bedre Jeg sliter enda med å få venner, men håper det ordener seg etter en stund.. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hmmm, tenker å gå for Speak....bestille ganske snart... Dette er tidspungtet til å gi meg råd... Hadde gått for AFS hadde det ikke vært PGA bilkjøring... (lappen) Serriøst usikker om det er det riktige valget, siden demses suger nå og de tar ikke telefonen... Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ja jeg lurer virkelig på hva som har skjedd med Speak sine sider i det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå