Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Endelig fått vertsfamilie! Medford, Oregon! Drar på tirsdag!

Lykke til Shaaland:)

Takker ;D

 

Endelig fått vertsfamilie! Medford, Oregon! Drar på tirsdag!

 

Ey.. Kult! Like langt unna byen min som San Francisco..

Jeg som la inn kommentar i bloggen din forresten;)

Nice! kanskje nærmeste nordmann du da? :p hehe

Mulig, mulig! Du får ta deg en tur oppover i vinter, så stikker vi til snowboard-bakkene :new_woot:

Jepp! Skal gjøre det. Vertsfaren min snakket omet fjell som heter Mount Ashland, som er i nærheten av meg. Og Mount Bachelor som ligger lengre unna. kanskje i nærheten av deg? Får inntrykk av at han tror jeg er kjempe flink på snowboard og ski. Det er vel å overdrive litt.. Men men!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt utrolig at jeg ikke har fått familie enda, syns det begynner å bli litt lang ventetid nå:p noen i samme situasjon? har så lyst å dra med en gang når jeg hører om alle som har det så bra der nå :)

 

Til dere som kjøpte telefon der borte, kan dere bare ta ut simkortet og sette inn i en annen telefon? Har en iphone som er fra USA, uten noen operatørlås eller noe, ville det fungere å kjøpe en prepaid telefon og bare bytte over til iphonen?

Lenke til kommentar
Til dere som kjøpte telefon der borte, kan dere bare ta ut simkortet og sette inn i en annen telefon? Har en iphone som er fra USA, uten noen operatørlås eller noe, ville det fungere å kjøpe en prepaid telefon og bare bytte over til iphonen?

 

Svaret er ja. Så lenge det ikke er operatørlås så vil det funke utmerket. Jeg venter på min iPhone akkurat nå. Den er ca. 40 min unna her jeg bor. Den er låst til AT&T, men trenger ikke låse opp, da jeg kjøpte en telefon med pre-paid plan hos AT&T. Mens vi er inne på det. USA henger langt etter på de fleste mobiler. Argh :p

Lenke til kommentar
Da vil du ikke få det godkjent som et år i Norge, og du vil måtte gå ett (om ikke to) år ekstra på skolen. Husk på at du begynner på skolen om vinteren, og derfor slutter på skolen om vinteren(om ikke jeg tar helt feil). Men det virker mata, på en helt annen måte enn USA.

 

Jeg får det ikke godkjent som et år av norsk skolegang uansett, siden jeg går en yrkeslinje.

Jeg snakket med rådgiveren på skolen min i dag fordi Siri fra afs sa at jeg måtte gjøre det. De sa at jeg kunne ta første semester av helse og sosial i år, så reise til NZ, for så å komme tilbake å ta 2. semester et år senere (altså med de som er ett år yngre enn meg da).. så sånn sett er det ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Da vil du ikke få det godkjent som et år i Norge, og du vil måtte gå ett (om ikke to) år ekstra på skolen. Husk på at du begynner på skolen om vinteren, og derfor slutter på skolen om vinteren(om ikke jeg tar helt feil). Men det virker mata, på en helt annen måte enn USA.

Det er ikke nødvendigvis riktig!

Alt kommer an på skolen du kommer fra, kom i samtale med et par på kypros nå i sommer, sønnen deres var i den situasjonen at skolen begynte i januar og sluttet i desember (noe rundt der)

Han gitt et år vg1, også tok han ene første semesteret i vg2 hjemme, reiste til utlandet 1 år og skulle få dette godkjent slik at han kunne hoppe inn det siste semesteret i vg3.

 

Men dette er jo ikke noe alle skoler vil tillate, jeg vil si at han har vært heller heldig!

(Dette var i Australia og ikke New Zealand men forskjellene er ikke akkurat noe særlig)

Lenke til kommentar
Til dere som kjøpte telefon der borte, kan dere bare ta ut simkortet og sette inn i en annen telefon? Har en iphone som er fra USA, uten noen operatørlås eller noe, ville det fungere å kjøpe en prepaid telefon og bare bytte over til iphonen?

 

Svaret er ja. Så lenge det ikke er operatørlås så vil det funke utmerket. Jeg venter på min iPhone akkurat nå. Den er ca. 40 min unna her jeg bor. Den er låst til AT&T, men trenger ikke låse opp, da jeg kjøpte en telefon med pre-paid plan hos AT&T. Mens vi er inne på det. USA henger langt etter på de fleste mobiler. Argh :p

 

Det er bra, venter du på iphone 3g? har 1. generasjons iphone men syns den begynner å bli litt old, så kjøper 3g hvis jeg kan der borte, men, prepaid plan? dvs? du er ikke bundet i 2 år eller noe da?

Lenke til kommentar
Noen som har noen innspill om Rotary Youth Exchange?

 

Rotary er blandt de eldste og mest respekterte,

de har mange krav, og du må som regel ha en utvekslinsstudent hjemme hos deg neste år: )

 

senior. vil det si at du tar 3 året i utlandet? Eller at du bare har vanskligere fag?

 

Har ingenting å si, du kan være senior som utvekslingsstudent å bare ta sophomore fag,

men du må, i de fleste skoler, være senior for å være med på graduation

Lenke til kommentar

Ok. Men graduation er det nødvendig? For å få godkjent skoleår? Siden vet ikke om jeg orker å jobbe på høyt nivå i usa :p Og fikk intervju time på onsdag :) Noe jeg burde fordbrede meg på. Snakke med rådgiver etc? :) takker for svar. Håper ingen synes de er dumme :S ;)

 

BTW: grattis med iphone martin :)

Endret av greveen
Lenke til kommentar
Ok. Men graduation er det nødvendig? For å få godkjent skoleår? Siden vet ikke om jeg orker å jobbe på høyt nivå i usa :p Og fikk intervju time på onsdag :) Noe jeg burde fordbrede meg på. Snakke med rådgiver etc? :) takker for svar. Håper ingen synes de er dumme :S ;)

 

BTW: grattis med iphone martin :)

 

Graduation er ikke nødvendig nei men det er en ekstra opplevelse for året ditt da :] hvis jeg ikke hadde hatt behov for å ta alle de medie faga hadde jeg gått for graduation. Men det er meg : p men ettersom inntrykket mitt er så langt så er graduation en stor ting for amerikanere;)

Lenke til kommentar
Heisann^^,

jeg skal dra til Usa neste år^^,

Lurte på om det var noen som hadde noen tips. Gjerne om ting som skal skje før man drar også.

Har bestemt meg for å dra med Explorius, er det noen som har hørt noe om dem?

 

jeg skal reise med Explorius. jeg har fått godt inntrykk av de. hyggelige folk og alt mulig..

Lenke til kommentar
Heisann^^,

jeg skal dra til Usa neste år^^,

Lurte på om det var noen som hadde noen tips. Gjerne om ting som skal skje før man drar også.

Har bestemt meg for å dra med Explorius, er det noen som har hørt noe om dem?

 

jeg skal reise med Explorius. jeg har fått godt inntrykk av de. hyggelige folk og alt mulig..

 

Okei. Når er det du skal dra?

jeg drar 09/10

Lenke til kommentar
Heisann^^,

jeg skal dra til Usa neste år^^,

Lurte på om det var noen som hadde noen tips. Gjerne om ting som skal skje før man drar også.

Har bestemt meg for å dra med Explorius, er det noen som har hørt noe om dem?

 

jeg skal reise med Explorius. jeg har fått godt inntrykk av de. hyggelige folk og alt mulig..

 

Okei. Når er det du skal dra?

jeg drar 09/10

 

drar da jeg og.. men jeg skal til Australia=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...