Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Påmelding gjør man selv, det har ingenting med organisasjonene å gjøre. Man må også søke om å få fri fra skolen, noe jeg gjorde.

 

til hvem på skolen er det man søker om fri egentlig ? :)

 

Edit: du/noen som vet når påmeldingene startet sist ?

 

Sendte mail the Explore America om påmeldingsdatoene nå.

 

Bra:) post her når du får vite noe da ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal begynne på Danielsen Videregående Skole i Bergen nå om 5 dager, gleder meg veldig ;) Skolen samarbeider med to skoler i USA, hvor man kan bo og gå på skole hele 2. året. Dette er noe jeg har veldig lyst til å gjøre. Skal hvertfall tenke på det.

 

Skolene er:

 

Cuyahoga Valley Christian Academy (www.cvcaroyals.org

Eksternatskole med 800 elever på 7. - 12. årstrinn. Beliggenhet: Cuyahoga Falls, Ohio, nær byen Akron. Interkonfesjonelt eierskap.)

 

Hillcrest Lutheran Academy (www.ffhillcrest.org

Internatskole med 250 elever på 7. - 12. årstrinn. Beliggenhet: Fergus Falls, Minnesota. Eies av Lutheran Brethren.)

 

Noen som har vært eller hørt om noen av de to skolene?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke veldig god i engelsk, fikk fire. Men håper detskal gå greit.

Fikk familie på lørdag, og skolen starter den 20.August, men allikavel får jeg ikke være med på New York camp. Fikk familie en dag for sent. :(

Er det flere New York camper i løpet av skoleåret?

 

Jeg lover, hvis engelsken går greit for marssvin, går det greit for alle :D hehe (intern)

 

Det var synd du ikke fikk NY-turen, men Explore-America har tur dit på nyttårsaften. Spørs om familien vil det da.. Skal du til Hawaii da?

 

Hawaii er jo fullt jo, i følge den linken.. Når jeg var på Aspect sa de at man kunne få dra til Hawaii blablabla, men ikke noe påmelding eller noe, trodde det kom etterhvert jeg men.. Er det ingen mulighet å få bli med nå?

 

Liten aktivitet her for tiden.. Noen som fortsatt venter på familie?

 

Jeg venter fortsatt.. og hadde 5 og 6 på ungdomsskolen/videregående i engelsk

 

 

hvis du ser etter så er det turer for 2008 da!! de turene du evt skal på er i 2009 :) hvis du skal på hawaii tur burde du melde deg på før jul hvertfall!! De turene er veldig populære..

Lenke til kommentar
Danielsen har opplegg om at man bor på internat på skolen, blir liksom ikke det samme.

Den øverste skolen er jo "eksternat", altså ikke internat.

 

På de skolene bor man ofte med nordmenn rundt seg som gjør at man ikke snakker like mye engelsk. Tror det helt klart er en fordel å på hos en vertsfamilie, språkmessig.

Jeg vet ikke hvordan eksternatskolen er, om de får tildelt amerikansk vertsfamilie, om det er tillatt å snakke norsk sammen på skolen osv.

 

Men har en i familien som dro med Danielsen. Han er inngift så kjenner ham ikke så veldig godt, men jeg har forstått at han syntes det var ett bra år. Nå begynner jo det å bli en stund siden, og jeg kjenner ikke til detaljene. men tror nok absolutt det kan bli ett bra år!

 

Men det går jo an å vurdere å dra med andre organisasjoner også:)

Lenke til kommentar

Jesus, dette stedet jeg er på suger hesteballe!

Jeg står opp, glor tv, spiser middag, glor tv, legger meg.

Er ingenting å gjøre på her, og ingen tar initiativ til å gjøre noe heller!

 

BTW til dere som snakket om harddisker, jeg reiste med ekstern harddisk i vesken, de dret langt i både den og dataen min. MEN blir dere valgt ut til en tilfeldig kontroll så sier jeg lykke til ;)

Lenke til kommentar

Hei :)

Vurderer å stikke til USA andre året på videregående.

Skal begynne på videregående nå, men ettersom jeg har skjønt er det bare greit å få søkt.

 

Tenker å reise med Speak.

 

Disse turene til Hawaii og slikt, er det noe man får beskjed om, eller må man holde seg oppdatert?

 

Og angående statvalg er jeg veldig usikker... Tenker ikke å søke meg til Flordia eller California ettersom pågangen er svært stor her, men andre som har kommet til en stat de vil anbefale? :)

Endret av hkon_t
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...