Iverfar Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Spør rektor eller din assisterende rektor: ) Går du på en større skole er sjansene store for at du blir henvendt til en ass. rektor, hawaiiturene er ikke fulle, det var fra 08, jeg meldte meg vel på i november eller noe Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Påmelding gjør man selv, det har ingenting med organisasjonene å gjøre. Man må også søke om å få fri fra skolen, noe jeg gjorde. til hvem på skolen er det man søker om fri egentlig ? Edit: du/noen som vet når påmeldingene startet sist ? Sendte mail the Explore America om påmeldingsdatoene nå. Bra:) post her når du får vite noe da Lenke til kommentar
marssvin Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Men er disse turene laget for utvekslingstudenter? Eller er det sånn at hvemsom helst kan melde seg på? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Det står jo ganske greit på fremsiden at det er for internasjonale studenter. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg skal begynne på Danielsen Videregående Skole i Bergen nå om 5 dager, gleder meg veldig Skolen samarbeider med to skoler i USA, hvor man kan bo og gå på skole hele 2. året. Dette er noe jeg har veldig lyst til å gjøre. Skal hvertfall tenke på det. Skolene er: Cuyahoga Valley Christian Academy (www.cvcaroyals.org Eksternatskole med 800 elever på 7. - 12. årstrinn. Beliggenhet: Cuyahoga Falls, Ohio, nær byen Akron. Interkonfesjonelt eierskap.) Hillcrest Lutheran Academy (www.ffhillcrest.org Internatskole med 250 elever på 7. - 12. årstrinn. Beliggenhet: Fergus Falls, Minnesota. Eies av Lutheran Brethren.) Noen som har vært eller hørt om noen av de to skolene? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Danielsen har opplegg om at man bor på internat på skolen, blir liksom ikke det samme. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Danielsen har opplegg om at man bor på internat på skolen, blir liksom ikke det samme. Den øverste skolen er jo "eksternat", altså ikke internat. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 hva er eksternat? google hjalp ikke Lenke til kommentar
Quin Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 eksternatskole: skole hvor elevene bor utenfor skoleområdet (mots. internatskole) Lenke til kommentar
marssvin Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Da har jeg fått min reiserute. Må reise hjemmefra 4.30. Er framme hos miin familie rundt 10.00 norsk tid. Altså 29.30 timer senere Mye av dette er venting på flyplassene i London og Seattle. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Danielsen har opplegg om at man bor på internat på skolen, blir liksom ikke det samme. Den øverste skolen er jo "eksternat", altså ikke internat. På de skolene bor man ofte med nordmenn rundt seg som gjør at man ikke snakker like mye engelsk. Tror det helt klart er en fordel å på hos en vertsfamilie, språkmessig. Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg er ikke veldig god i engelsk, fikk fire. Men håper detskal gå greit.Fikk familie på lørdag, og skolen starter den 20.August, men allikavel får jeg ikke være med på New York camp. Fikk familie en dag for sent. Er det flere New York camper i løpet av skoleåret? Jeg lover, hvis engelsken går greit for marssvin, går det greit for alle hehe (intern) Det var synd du ikke fikk NY-turen, men Explore-America har tur dit på nyttårsaften. Spørs om familien vil det da.. Skal du til Hawaii da? Hawaii er jo fullt jo, i følge den linken.. Når jeg var på Aspect sa de at man kunne få dra til Hawaii blablabla, men ikke noe påmelding eller noe, trodde det kom etterhvert jeg men.. Er det ingen mulighet å få bli med nå? Liten aktivitet her for tiden.. Noen som fortsatt venter på familie? Jeg venter fortsatt.. og hadde 5 og 6 på ungdomsskolen/videregående i engelsk hvis du ser etter så er det turer for 2008 da!! de turene du evt skal på er i 2009 hvis du skal på hawaii tur burde du melde deg på før jul hvertfall!! De turene er veldig populære.. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) hva er eksternat? google hjalp ikke Eksternat er en vanlig skole uten internat. Edit: sern oen allerede har svart. Endret 14. august 2008 av shaaland Lenke til kommentar
sforum Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Danielsen har opplegg om at man bor på internat på skolen, blir liksom ikke det samme. Den øverste skolen er jo "eksternat", altså ikke internat. På de skolene bor man ofte med nordmenn rundt seg som gjør at man ikke snakker like mye engelsk. Tror det helt klart er en fordel å på hos en vertsfamilie, språkmessig. Jeg vet ikke hvordan eksternatskolen er, om de får tildelt amerikansk vertsfamilie, om det er tillatt å snakke norsk sammen på skolen osv. Men har en i familien som dro med Danielsen. Han er inngift så kjenner ham ikke så veldig godt, men jeg har forstått at han syntes det var ett bra år. Nå begynner jo det å bli en stund siden, og jeg kjenner ikke til detaljene. men tror nok absolutt det kan bli ett bra år! Men det går jo an å vurdere å dra med andre organisasjoner også Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) sd Endret 13. januar 2012 av KingEdward Lenke til kommentar
smismas Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jesus, dette stedet jeg er på suger hesteballe! Jeg står opp, glor tv, spiser middag, glor tv, legger meg. Er ingenting å gjøre på her, og ingen tar initiativ til å gjøre noe heller! BTW til dere som snakket om harddisker, jeg reiste med ekstern harddisk i vesken, de dret langt i både den og dataen min. MEN blir dere valgt ut til en tilfeldig kontroll så sier jeg lykke til Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Martin og Malin, den ene har det topp, den andre ikke. Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 åja, og til det med snakk om snus osv tidligere: Vertsfaren min har et svært lager med general og lucky strike osv. Han bruker å bestille fra sånn nettside hver gang han går tom hvor de blandt annet selger mye norske ting. het noe med nordic, husker ikke :] Lenke til kommentar
hkon_t Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Hei Vurderer å stikke til USA andre året på videregående. Skal begynne på videregående nå, men ettersom jeg har skjønt er det bare greit å få søkt. Tenker å reise med Speak. Disse turene til Hawaii og slikt, er det noe man får beskjed om, eller må man holde seg oppdatert? Og angående statvalg er jeg veldig usikker... Tenker ikke å søke meg til Flordia eller California ettersom pågangen er svært stor her, men andre som har kommet til en stat de vil anbefale? Endret 15. august 2008 av hkon_t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå