Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hadde besøk av ei tante i dag og selfølgelig kom d jo opp at eg tenkte på å ta neste år i usa :roll:

mn ho trudde at en måtte ta opp igjen matta når en kom heim, e d sant?? :ermm:

 

 

Neida det må du nok ikke;) men lurt å ta litt matte der så du klarer å komme ''back on track'' i norge;)

Lenke til kommentar

Skal forhåpentligvis til USA 2009/2010! Flott at det finnes en slik tråd her! Leser nøye gjennom alle blogger! Trur jeg har gode sjanser - leverte tross alt søknaden i mars :)

 

Ble oppringt av intervjueren fra STS idag som ville kalle meg inn til intervju. 14 dager etter jeg avbestillte. Sløve folk.

Hvorfor avbestile du? :hmm: Eller ''ombestilte'' du? Syns jeg så noe om AFS..?

Endret av Vierett
Lenke til kommentar

Tja, når vi hadde siste samling før vi skulle til USA, fikk vi beskjed om at norsk og svensk snus var ulovlig utenfor Norge og Sverige. Har dere sett norskj snus i Spania f.eks? Vi ble fortalt at hvis vi tok det med oss, ville det bli ansett som et ulovlig narkotisk stoff, fordi det inneholder så mange ulovlige stoffer, som de ikke får lov til å bruke utenom, ja, Norge og Sverige.

Lenke til kommentar
Skal forhåpentligvis til USA 2009/2010! Flott at det finnes en slik tråd her! Leser nøye gjennom alle blogger! Trur jeg har gode sjanser - leverte tross alt søknaden i mars :)

 

Ble oppringt av intervjueren fra STS idag som ville kalle meg inn til intervju. 14 dager etter jeg avbestillte. Sløve folk.

Hvorfor avbestile du? :hmm: Eller ''ombestilte'' du? Syns jeg så noe om AFS..?

 

kva byrå tok du med?

Lenke til kommentar
hadde besøk av ei tante i dag og selfølgelig kom d jo opp at eg tenkte på å ta neste år i usa :roll:

mn ho trudde at en måtte ta opp igjen matta når en kom heim, e d sant?? :ermm:

 

 

Neida det må du nok ikke;) men lurt å ta litt matte der så du klarer å komme ''back on track'' i norge;)

 

 

Det kommer helt ann på om du må ta opp igjen matte eller ikke.

 

Hvis du skal ha matte videre i 3 året så trenger du ikke ta opp igjen noe. Men er 2 året siste året du skal ha matte så må du ta det som privatist når du kommer tilbake.. Jeg må ta opp matte som privatist dette året. Så det kommer helt ann på.. Snakk med skolen din om dette du:)

Lenke til kommentar
Tja, når vi hadde siste samling før vi skulle til USA, fikk vi beskjed om at norsk og svensk snus var ulovlig utenfor Norge og Sverige. Har dere sett norskj snus i Spania f.eks? Vi ble fortalt at hvis vi tok det med oss, ville det bli ansett som et ulovlig narkotisk stoff, fordi det inneholder så mange ulovlige stoffer, som de ikke får lov til å bruke utenom, ja, Norge og Sverige.

 

Hvem reiser du med forresten?:)

 

Tror de bare skremmer dere litt, fordi USA er verdens 2. største snus produsent etter Sverige, det finns mange amerikanske merker og på www.buysnus.com kan du få snus tilsendt overalt i verden + at en kompis av meg har en engelsk lærer som kommer fra USA, han er typ 40 år og har bodd 30 år i USA og snust hele livet sitt. Men tror jeg kanskje dropper det, men det er bare Norge, Sverige, Bosnia, USA og Afganistan der snus forekommer, men i Afganistan inneholder det visst nok opium så er vel ganske ulovlig der håper jeg. Men takk for svar;)

 

Fant dette på wikipedia, men den er ikke up-to-date og wikipedia er ikke helt til å stole på;

 

Snus is sold mainly in Sweden and Norway,and is being trialed in South Africa and the United States.

Endret av FredrikUSA91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...