Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

legebesøket skulle brukes til å få legen til å skrive på skjemaet som skal med i søknaden.

Men er vel kanskje lurt å starte på hepatitt-sprøytene i samme slengen.

 

Jeg ville gjort det, selv om du har et år på deg da, så er det greit å ha det gjort, plutselig glemmer du det som meg og jeg begynte i januar så fikk akkurat tatt siste før jeg dro, ellers må du stresse med å ta det der borte + du kan bli nektet adgang til skolen=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lite spørsmål til de som har noe peiling på det (de som har vært der eller vet noe om statene)

 

Det har seg sånn at jeg reiser med Aspect og har regionsvalg og halveis statsgaranti whatsoever, dvs California, Utah, New Mexico, Arizona, Nevada og Colorado. Og Utah og Colorado bl.a er etter det jeg har sett veldig mye kaldt klima og vinteraktivitet, har jo vært OL osv der. Og det står Skiing på interesser på profilen min, noe som er en halvveis misforståelse siden jeg ikke liker det i det hele tatt men det ble tatt ut av en sammenheng.

 

Det jeg lurer på nå er om dere syns utifra det jeg har sagt - liker ikke kaldt klima, og ikke noe med vinter å gjøre - om jeg burte høre om jeg kan fjerne regionsvalget og få over hele Amerika, siden sånn jeg ser det nå ender jeg enten opp i en ørken, ski familie eller 1% sjangse for California.. Hva syns dere? Noen forslag?

Lenke til kommentar

Begynner du å rote med det igjen nå, så stiller du det bakerst i køen igjen. Bare la ting være som de er, siden du har tatt et valg.

 

Ps hvis du ikke har vært i USA før eller andre steder du trenger de sprøytene (bl.a hepatitt A & B) så start med de så fort som mulig =)

 

Jeg har bare tatt de to første :) Tar den siste i USA.

Lenke til kommentar
Begynner du å rote med det igjen nå, så stiller du det bakerst i køen igjen. Bare la ting være som de er, siden du har tatt et valg.

 

Ps hvis du ikke har vært i USA før eller andre steder du trenger de sprøytene (bl.a hepatitt A & B) så start med de så fort som mulig =)

 

Jeg har bare tatt de to første :) Tar den siste i USA.

 

 

Jepp har vel ikke så mye valg enn å bare vente og se .. =)

 

Jeg fikk beskjed av Aspect at hvis ikke alle sprøytene var på plass til skolestart kunne jeg blitt nektet adgang til skolen i noen stater :p

Lenke til kommentar
Noen som vet hva de skal gi i gave eller om de skal gi gave i det hele tatt?

Til vertsfamilien altså :)

 

Hehe, er i samme situasjon, lurer på hva jeg skal gi.

 

Vi ble anbefalt å ta med ting som var typiskt norske, troll med norske flagg osv :p hehe, og tidligere i denne tråden har det blitt foreslått ostehøvel.. men jeg vet ikke hva jeg gjør, men vi ble rådet til å vente med de 'store' gavene til det blir jul, da er det tid for sånt :)

Lenke til kommentar

ja, det er ganske mye billigere der nede.. men da får du jo ikke æ ø å på tastaturet men det er bare å sette på sånn norsk versjon så kan du trykke to ganger på a og får en å. Man blir vant til det å, så ikke noe problem igrunn... Det kommer jo helt ann på hvor lang tid du har til skolen starter men tviler på at det er noe stress.. du måå jo ikke ha pc med en gang.

Lenke til kommentar
ja, det er ganske mye billigere der nede.. men da får du jo ikke æ ø å på tastaturet men det er bare å sette på sånn norsk versjon så kan du trykke to ganger på a og får en å. Man blir vant til det å, så ikke noe problem igrunn... Det kommer jo helt ann på hvor lang tid du har til skolen starter men tviler på at det er noe stress.. du måå jo ikke ha pc med en gang.

 

Så det er altså sånn i USA at pcene brukes og ikke bare penn og papir?

Lenke til kommentar
Fikk nettop tilbud om å dra til New York sin IB-skole i New York. Noen som har hørt noe om den? Det virker jo kult, men det kom utrolig brått på...

 

Fikk Du det på E-post av EF, Det fikk jeg ogs ... :S

 

Nei, ejg hadde sendt en mail til dem så ringte ei dame til meg og sa at hu syntes det passa bra for meg. Selv er jeg ikke helt sikker.. Veit ikke om jeg vil til USA en gang.

Lenke til kommentar

okeeeei.. snakker vi sommerfugler i magen? noe enormt og

 

tar fly til oslo om 4 timer eller noe slikt. og da har altså dette eventyret begynt. Må være på hotell noen timer før jeg drar til gardermoen igjen og tar neste fly. Plana var og sove der men for å si det slik er det vel bare til å gi opp:) aldri i verden om jeg får til det : pp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...