aanoonyym Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Skal til USA skole året 07/08, med AFS-programmet:) Noen andre her som har samme planen? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Kurstet i New York er virkelig til å anbefale. IKKE dra til USA uten å oppleve dette. Jeg storkoste meg under denne turen. Chrst, har du meldt deg på track? Jeg har et stevne i Moorhead, Minnesota på lørdag og det hadde vært konge om du også hadde dratt. Lenke til kommentar
Chrst Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 ahahaha, track teamet skal dit tror jeg, men jeg meldte meg ikke paa :/ angrer litt naa! Det faar bli en anna gang! Loeper du eller driver du med hopping og slik? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Dra med noen venner da. Hadde vaert genialt aa moett deg. Jeg driver med langdistanseloeping. Springer 800 meteren paa loerdag, men egentlig saa holder jeg paa med 1600 - 3200 meteren. Lenke til kommentar
Chrst Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Skulle gjerne dratt men skal til Washington D.C, du faar si ifra neste gang du skal til Minnesota! Langdistanse loeping, det jeg ogsaa snuste litt paa, er treninga hard? Jeg drar nok paa etpar track meets ettersom jeg kjenner folk som er med i track. Endret 23. mars 2007 av Chrst Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Dette er det eneste stevne vi har i Minnesota. Treningen er hard, men det er også digg! Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Programmet ser ganske bra ut, og jeg takker ikke nei til noen dager i New York for en billig penge. Så ja, meldt meg på jeg også. 8214477[/snapback] Hehe, enig med Goz her. Tror dette kurset er veldig lærerikt. Endret 30. mars 2007 av SurfingElite Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Kurset var veldig bra, bare ikke gjor som danskene gjore paa vaar tur, drikke i bussen og nesten bli sendt hjem. Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 haha! kødder du?! drikke på bussen hvor reiselederene også var?! haha, danskene er jammen dumme! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Chrst, hva heter laget ditt? Lenke til kommentar
Chrst Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) NHS track team, vettafan:P Kom akuratt hjem fra D.C, herlig, 80 grader der nede ;D Er det kaldt oppe i ND? Likte forresten blog posten din om foelelser ang. hjemreise, kjenner meg igjen i nesten alt du skriver, utrolig! Endret 29. mars 2007 av Chrst Lenke til kommentar
deshrysa Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Anbefaler ikke Aspect til de som vil reise.... Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Anbefaler ikke Aspect til de som vil reise.... 8275123[/snapback] Å, hvorfor det? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Har nå kommet inn via Speak, fikk nå 10 nye papirer som må fylles ut, noe som vil bli et problem siden det er påske nå.. Men jaja, mangler uansett timeplan fra lle de 6 terminene pluss karakterutskrift fra høsten 2006=/ Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 NHS track team, vettafan:PKom akuratt hjem fra D.C, herlig, 80 grader der nede ;D Er det kaldt oppe i ND? Likte forresten blog posten din om foelelser ang. hjemreise, kjenner meg igjen i nesten alt du skriver, utrolig! 8267307[/snapback] NHS? Er det nærme New York Mills? Haha, vi hadde 81 grader her i ND for en uke siden. Desverre har det begynt å bli kaldt.. Nå ligger vi rundt 33 F! Flott at du kjenner deg igjen og at jeg ikke er alene. Har nå kommet inn via Speak, fikk nå 10 nye papirer som må fylles ut, noe som vil bli et problem siden det er påske nå.. Men jaja, mangler uansett timeplan fra lle de 6 terminene pluss karakterutskrift fra høsten 2006=/ 8277454[/snapback] Tro meg, det vil bli mer enn 6 papierer å fylle ut. Lenke til kommentar
henrik_87 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Heisan! hvordan er familiene dere har kommet til a? kusina mi er i usa nå og reiser rundt med vertsfamilien i privatflyet deres. er det mange som kommer til sånne rike familier, eller er det noen få... Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Sier vel seg selv. De fleste i USA har ikke privatjet, altså kommer de fleste til en familie som ikke har det. Det er ekstremt få som kommer til en veldig rik familie, fordi det er få veldig rike familier. Lenke til kommentar
deshrysa Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Anbefaler ikke Aspect til de som vil reise.... 8275123[/snapback] Å, hvorfor det? 8277315[/snapback] Daarlig oppfoelging, skjekker ikke familiene ordentlig (vennina mi kom til alenemor som underviste barna hjemme, og som hadde restricted license fordi hun hadde slaatt til en politimann (!), vertsmoren var god venn med lederen hennes, saa hun turte ikke aa snakke med henne.... Familien hadde nesten ikke mat i huset, gjorde INGENTING, det eneste stedet hun dro paa 4 maaneder var en matbutikk EN gang. Hun ryddet og vasket minst 2 timer hver dag. Soesknene (som sov halve dagen og spiste resten roeyket marihuana). Familien ville ikke la henne gaa ut med venner heller, og den ene gangen hun gikk ut fikk hun husarrest (fordi de ombestemte seg og dro paa bowling istedenfor kino), da sendte hun en laang mail til en av lederne og de tok henne ut neste dag. Hun bodde hos en vennine i 2 uker, foer hun selv fant en familie.. Dette var bare litt av det hun opplevde..... Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 uflaks, sa suverin suveren. Aspect i iowa, folger ikke saa bra heller. Men du tar jo sjangsen naar du drar som FES Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 heisann, har lest en del inlegg her nå... følte bare at jeg måtte skrive litt siden jeg er her nede jeg å... (usa) som utveklingsstudent... jeg reiste med aspect, og jeg er veldig fornøyd, selv om jeg endte opp med en alenefar med 4 katter (ja... jeg var litt redd jeg å, før jeg kom hit) men jeg visste hele tiden at jeg skulle bo her sammen med en annen tysk utveklingsstudent... og vi snakket mye sammen før vi dro ned hit. jeg tror det har hjulpet meg mye, og ha en som alltid opplever omtrendt det samme, noen man kan snakke med når man vet det er ingen andre som ville ha forstått sitasjonen din... fordi du møter på en god del rare og vanskelige sitasjoner her nede... bor i bristol som er i både virginia og tennessee... ligger akkurat på grensen... og ja, det er MYE religiøse mennesker her! alle går i kirken minst hver søndag... noe som kan være litt irriterende noen ganger... det blir litt mye for meg en gang iblant... noen tips hvis du tenker på å være utveklingsstudent... ikke tenk på at engelsken din ikke er perfekt... snakk med folk, prøv og ikke være sjenert hvis du er det, folk er faktisk veldig venlige, og veldig nysgjerrige på hvem du er... bli med i klubber/sport (selv var jeg på wrestling laget, anbefales hvis du kan takle treninga) bare bli med når folk spør deg... gjør mest mulig ut av det, ikke ta vanskelige fag... ta skolen litt med ro... prøv og ligg unna forhold... hehe, ps, dame elsker "accents"... prøv og ligg unna alkohol men en ting jeg tenker på nå... er 2mnd til jeg drar hjem... mitt spm er... er det noen her som har vært utveklingsstudent... som nå er hjemme? hvordan var det å komme hjem? er redd for at MYE har endret seg i løpet av de 10mnd... sorry... ble litt langt... men for de som gidder å lese kunne sikkert skrivd 10 sider om dette men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå