Anna-E Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jaja.. Nå er tiden kommet for at jeg snart skal søke, og etter mye lesing både brosjyrer og websider tror jeg at jeg faller for explorius, Vet det er få som reise med dem, men de virker veldig personlige og proffosjonelle.. Men får se. Hvis ikke blir det STS.. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Alle organisasjoner virker personlige og proffesjonelle ved første øyekast (syns jeg), og jeg har aldri hørt noen reise med Explorius før. Jeg vil ikke fraråde deg å reise med dem, men ville valgt noen med litt mer erfaringer. Men lykke til med søkeprosessen. Den er lang og tidskrevende Edit: Jeg drar btw om 17 dager. Bloggen er oppdatert igjen. Endret 12. juli 2008 av MartinF Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 drar om 6 dager :0 noen som er blitt nervøs eller noe lignende? har ikke gått opp for meg enda hva jeg egentlig holder på med så har egentlig ikke merket noe :/ jeg tenker at jeg burde merke noe men heh. :] Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Oi, du må være en av de første som reiser (til usa). Har du blogg? I så fall så har jeg ikke fått det med meg, tror jeg. Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 christoffer i texas som er added på første siden ; ) Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Haha, hvordan er det mulig å ikke få med seg sånt? Jaja, nå linker jeg til deg ihvertfall.. Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 hehe:) 2 uker på rhode island på ef sin camp først da, så 2. august er jeg til familien. Og da er det ikke nøling med å begynne med ting visst nok, skal visst nok starte med å ta lappen så fort som mulig jeg kommer dit, så begynner football 4. august + en dallas cowboys kamp mot slutten av august :00 gleder vi oss? jaaaa var faktisk 50 stk som reiser sammen med meg sa EF :0 det var en del : p Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt Lenke til kommentar
smismas Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 I dag (lørdag) var det faktisk bare 2 uker til jeg skal dra. Jeg har fremdeles ingen følelser ovenfor det, er jeg unormal eller skjer dette alle? De siste dagene har jeg sagt hadet for siste gang til utallig mange venner, men det føles som om jeg sier hadet til de på samme måte som jeg gjør når jeg vet jeg vil se de igjen innen noen dager! Ufattelig rart! Jeg sitter hver dag og tar livet med ro som om jeg skulle fortsatt med mine rutiner og gjøremål det neste året, noe jeg ikke skal! Føler andre på samme måten eller? Lenke til kommentar
Quin Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Er det noen som har fått en familie som etter en stund ombestemte seg? Jeg fikk nemlig familie på tirsdag, og nå har de bestemt seg for at det var en dårlig ide å velge meg. Vet noen om/hvordan dette løser seg? Lenke til kommentar
smismas Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Er det noen som har fått en familie som etter en stund ombestemte seg? Jeg fikk nemlig familie på tirsdag, og nå har de bestemt seg for at det var en dårlig ide å velge meg. Vet noen om/hvordan dette løser seg? Går utifra at du går tilbake igjen i prossessen hvor du står på vent med å få familie igjen. Gud så utrolig skuff da! Håper virkelig det var en skikkelig kræsj mellom deg og familien som gjorde at noe så drastisk som det der skjedde! Lykke til Lenke til kommentar
Quin Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 De fant ut at jeg ikke var kristen, og etter å ha oversatt en norsk blogg med få seriøse innlegg fikk de det for seg at jeg var involvert i okkulte ting mens jeg plottet ut hvordan min søster kunne kjøre over bestemor og tante fordi jeg syns de var kjedelige. Ingenting stemte, men de syns det ville vært pinlig om jeg kom.. Håper alt løser seg uten store problemer. Får vel ta en telefon til Speak på mandag for å høre hva som skjer.. Lenke til kommentar
master air Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Er det noen som har fått en familie som etter en stund ombestemte seg? Jeg fikk nemlig familie på tirsdag, og nå har de bestemt seg for at det var en dårlig ide å velge meg. Vet noen om/hvordan dette løser seg? Når jeg fløy over hit til Canada, var det en av de tyske jentene som egentlig ikke hadde familie. Vertsfamilien ombestemte seg fordi moren var veldig syk, men hun skulle bo der helt til EF fikk ordnet en ny familie til henne. Vet ikke helt hvordan det gikk. I morgen er min siste dag, freaker ut. Er mer nervøs nå enn når jeg kom hit. Sa i dag hadet til vennenne mine fra sykling. I kveld blir det folka jeg har blitt kjent med gjennom vertsbror. Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Skal dra jeg og, drar 12. August til Aspect sin camp i New York:) Flere som skal? Har enda ikke fått familie da , men kommer til enten AZ, CA, CO, NM, NV eller UT Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Nå vet jeg ikke om Aspect og Speak har samme praksis, men fikk du velge ønskestater? Det fikk vi i Speak og, men jeg havnet ikke i noen av de statene. Så uten at du har statsgaranti, så er du ikke garantert å komme til en av de. Her er det nå 16 dager igjen.. Begynner å få litt panikk Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Nå vet jeg ikke om Aspect og Speak har samme praksis, men fikk du velge ønskestater? Det fikk vi i Speak og, men jeg havnet ikke i noen av de statene. Så uten at du har statsgaranti, så er du ikke garantert å komme til en av de. Her er det nå 16 dager igjen.. Begynner å få litt panikk Nei, vi har sånn vi betaler 3-5000kr (husker ikke) så kommer vi garantert til en av de, så var jeg en dag for sen med statsgaranti men de skulle prøve å fikse California allikevel.. Lenke til kommentar
loloba Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg har også meldt meg på forbredelseskurset til Aspect 13.august men har ennda ikke fått vertsfamilie :/ Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg har også meldt meg på forbredelseskurset til Aspect 13.august men har ennda ikke fått vertsfamilie :/ Brabra;) da er vi samme situasjon, har du regionsvalg? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 christoffer i texas som er added på første siden ; ) Hva skal du gjøre i Texas i litt over en måned før skolen begynner? Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 noen som skal til Tyler eller i området rundt der (Arp, troup, whitehouse?) i TX. Jeg var i Arp det året her. så lurte jeg på om det er noen som er/skal på college? tenker litt på å dra på college til Florida eller California. Men vet ikke så mye om det så fint hvis noen har noe de vil dele:) så ville jeg bare si at ikke tro på alt det de forskjellige organisasjonene sier. Jeg reiste med speak og i USA samarbeider med Aspect. jeg og andre jeg har hørt om havnet i ikke akkurat veldig bra familier. Var utrolig mye trøbbel også var områderepresentanten og hun regionale ikke til å stole på i det hele tatt. Jeg fikk liksm høre at du kan prate med dem om alt osv og at de velger ut familiene veldig nøye. I mitt tilfelle hadde de ikke akkurat det. Med en hostfar som skriker til hostmoren min midt på natten og vekker oss alle opp. så delte jeg også rom med ei 12 år gammel jente, i huset var det også to andre små på 5 og 7 år. han på 5 hadde autism som gjør at når han ikke får det som han vil skriker han så jævlig mye.( de hadde naborommet) i tillegg var huset veldig lite og en trailer hvis dere vet hva det er. Men bare husk å gjøre alt for å bytte familie hvis du vet du ikke liker deg der du har kommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå