smismas Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Jeg syns ikke noen organisasjon er bedre enn noen andre Hvordan vet du dette? Noen organisajoner kan være langt mer proffesjonelle, ha langt bedre og erfarne områderepresentanter, ha bedre kontakter i statene osv. Jeg sier ikke at det er en organisasjon som er best, men det du sier her har du veldig lite bevis for. Jeg SYNS det. Det er en mening, les før du kommenterer. Men hadde vel egentlig ventet en kverulerende kommentar fra deg, de kommer jo trillende hele tiden. Ufattelig unødvendig innlegg, går utifra at du svarte bare for å lire av deg noe drit... som alltid. Og dette er ikke akkurat ord jeg har stjålet fra wikipedia, det er mine egne meninger, og man trenger vel ikke bevis for dem? Og organisasjonene er profesjonelle alle sammen, noen på andre områder enn andre. Derfor kan ingen være best. Alle har positive og negative sider, den som passer best for deg, den er best i dine øyne. Og det er ikke bare erfarne områderepresentanter og kontakter i statene som avgjør om de er profesjonell, er det? Alle har som sagt sine områder hvor de er mer profesjonell enn andre. I dine øyne er det kanskje områderepresentanter og kontakter i statene som avgjør om de er profesjonell, for andre er det kanskje andre ting. Endret 5. juli 2008 av smismas Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Nå må vi bare slappe helt av her, puste med magen. Din mening er vel kanskje ikke den beste å gå utfra når du ikke har tatt utvekslings året ditt enda, du vet vel meget lite om område representantene i USA? Du har vel storsett kun erfart 50 % av organisasjonene? Lenke til kommentar
smismas Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Nå må vi bare slappe helt av her, puste med magen. Din mening er vel kanskje ikke den beste å gå utfra når du ikke har tatt utvekslings året ditt enda, du vet vel meget lite om område representantene i USA? Du har vel storsett kun erfart 50 % av organisasjonene? Jeg har ikke akkurat sagt at noen skal gå utifra meningene mine heller? Jeg har lest katalogene + pratet på telefon med alle organisasjonene, iallefall de mest kjente. I tillegg har jeg en haug med bekjente som har vært utvekslingsstudent dette året og har erfart ufattelig mye fra de og. Jeg presenterte mine meninger, slik du og alle andre gjør i et forum. Har aldri sagt at noen trenger å følge de heller. Når kan folk få ha meningene sine i fred uten at du skal blande deg å påstå at det er mer i de ordene enn hva det virkelig er? Men nå er du grunn til en stor offtopicsamtale som ikke skal være noe av, så setter strek her. Cheer up, du virker som et ufattelig trasig og kverulerende menneske. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Når kan folk få ha meningene sine i fred uten at du skal blande deg å påstå at det er mer i Dette er et forum, skjønner ærlig talt ikke hvorfor du skriver dine egne meninger om du ikke tåler at folk svarer på dem. du virker som et ufattelig trasig og kverulerende menneske. Først klager du på off topic deretter kommer du med personangrep? Veldig voksent. Får håpe du klarer deg deg i USA, for de fleste amerikanere velger bare å overse bitchy personer. Endret 6. juli 2008 av SurfingElite Lenke til kommentar
tameg Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Cheer up, du virker som et ufattelig trasig og kverulerende menneske. Den var unødvendig. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Da det(med AFS) ikke er lov å kjøre bil/mc/båt i USA, er det da ett lurt kjøp å kjøpe seg sykkel(så sant familien ikke har en egen til deg)? Lenke til kommentar
master air Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det kommer jo helt ann på hvor du ender opp. Selv så syklet jeg hver dag til skolen før snøen kom så sant det ikke regnet, men jeg brukte en av sykklene som familien min hadde. Jeg kjøpe meg min egen sykkel, men den blir bare brukt til trening. Hvem trenger vel områderepresentant. Snakket med min tre ganger kanskje, og møtte henne bare en gang. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvem trenger vel områderepresentant. Snakket med min tre ganger kanskje, og møtte henne bare en gang. Jeg hadde ikke områderepresentant, men det er veldig viktig om man kommer i problemer. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvem trenger vel områderepresentant. Snakket med min tre ganger kanskje, og møtte henne bare en gang. Det som er at man vet aldri når man trenger en områderepresentant, hvis du kom ut for noe problemer eller om du kom til en dårlig familie, tror jeg nok du også ville vært glad for å ha en områderepresentant. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Hva er det vertsfamilier sender inn til AFS slik at AFS kan matche dem og student? EDIT: Fant svar da jeg leste gjennom vertsfamilie-søknaden til AFS. Sjekk den ut dere også om dere lurer. http://www.afs.no/vertsfamilie/soknad.asp Endret 6. juli 2008 av Toska92 Lenke til kommentar
Arkayology Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei, jeg har nå nettopp fullført VG1 på Teknikk og industriell produksjon (yrkesfaglig) og har tenkt til å fullføre VG2 (Kjøretøy). Jeg hadde egentlig tenkt på å ta allmennfaglig påbygging i 3. året, slik jeg kan få generell studiekompetanse. Men jeg fikk nå lyst til å dra til USA og studere et år. Jeg vet at det er nærmere umulig å få 3. året godkjent i utlandet, ihvertfall hvis det er snakk om påbygging. Men jeg lurer da på om det er mulig å få noen fag godkjent i utlandet, slik at man slipper å ta disse når jeg skal ta 3. året igjen etter et år i utlandet? Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Jeg har fått brukernavn og passord til å logge på hos AFS, men ingen av delene virker. Noen andre som har vært plaget med det? EDIT: Logget på hos afs.no riktig plass var AFS.org (: Endret 10. juli 2008 av Ulriksen Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Men jeg lurer da på om det er mulig å få noen fag godkjent i utlandet, slik at man slipper å ta disse når jeg skal ta 3. året igjen etter et år i utlandet? Tviler veldig sterkt på at dette er mulig, men hør med rådgiver. Lenke til kommentar
master air Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg vet at det er nærmere umulig å få 3. året godkjent i utlandet, ihvertfall hvis det er snakk om påbygging. Men jeg lurer da på om det er mulig å få noen fag godkjent i utlandet, slik at man slipper å ta disse når jeg skal ta 3. året igjen etter et år i utlandet? Tror du bare er mulig vis du blir regnet med som senior graduate i utlandet, og at karakterene dine du får i utlandet er de karakterene du bruker når du søker deg videre til høyere utdanning i det landet, eller andre land utenom Norge. Men å få det godkjent i Norge tviler jeg på. Selv om jeg har hatt fag som kan sammenlignes med 3FY og 3KJ i år kommer ikke de til å bli godtatt som det i Norge når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
MagnusPG Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Blander meg litt inn her Jeg har nå lest i gjennom brosjyrer til speak, afs, ef, sts og valgt å søke på ef og speak. Ja, satser virkelig på en tur over dammen til neste år. meen... jeg så at afs og sts har forbud mot å bedrive risikoaktiviteter. Vet noen av veteranene her (eller noen andre for den slags skyld) om speak og ef har samme policy, da jeg holder på med dykking og paragliding og har lyst til å fortsette med det når jeg er i USA. Magnus Lenke til kommentar
tameg Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Du kan jo ringe eller sende en e-post til de å spørre:) Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg skal være utvekslingsstudent om 2 år, altså Vg2. Har allerede bodd 2,5 år i USA for en stund siden og har 6 i både muntlig og skriftlig engelsk, så det er liksom så rom for forbedring der. Har veldig lyst til å dra tilbake, samtidig som jeg vil dra et annet sted. Noen som har hatt samme problem eller som kanskje kjenner noen? Noen anbefalinger? Men jeg har jo god tid på meg for å velge et land. Lenke til kommentar
master air Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Blander meg litt inn her Jeg har nå lest i gjennom brosjyrer til speak, afs, ef, sts og valgt å søke på ef og speak. Ja, satser virkelig på en tur over dammen til neste år. meen... jeg så at afs og sts har forbud mot å bedrive risikoaktiviteter. Vet noen av veteranene her (eller noen andre for den slags skyld) om speak og ef har samme policy, da jeg holder på med dykking og paragliding og har lyst til å fortsette med det når jeg er i USA. Magnus Vis du har forsikringen EF anbefaler med Sports Supplement i tillegg som koster 600 kr ekstra så går det fint. Lenke til kommentar
marssvin Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Er det mange her som drar til høsten som fortsatt ikke har fått famillie? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Ja, jeg kjenner mange som ikke har fått familie.. Jeg syns det var lenge å vente til meg, men kan ikke tenke meg hvordan det er å vente enda. Noen som reiser på camp om to uker blant annet, og ikke har familie. Jeg har btw mekket et Goog Maps kart med plasseringer på norske utvekslingsstudenter i USA. De som vil legge seg til på listen kan sende meg en PM med navn (Fullt navn), og plassering (By, stat). Kartet kan sees her: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&...amp;t=p&z=6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå