Toska92 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Erfaringen deres og det de hadde å tilby. En diskusjon med Ulriksen styrket valget om AFS men det var foreldra mine som hadde siste ordet og syns det så bra ut og at prisen(ca 20,000 utenom stipend fra lånekassen) var grei. Endret 2. juli 2008 av Toska92 Lenke til kommentar
tameg Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hmm.. kanskje jeg også skulle søke med dem Men jeg må betale alt selv.. får ikke stipend siden jeg ikke skal gå studiespesialiserende. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hva syns vi om STS? Skal søke hos dem og(Som e slags sikkerhet) Pluss de er 10,000 billigere enn AFS da jeg dropper forb.kurs. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) De prisene du får oppgitt lyver veldig, bare så det er sagt. AFS er dyre, men dog er alt inkludert. Selv om jeg betalte "kun" 53 000 i programavgift hos Speak, så har jeg vel brukt tilsammen 60 000 i diverse greier som må til for å få reise. Visum, sprøyter, reise til oslo osv.. Mye ekstrautgifter, som AFS dekker. Endret 2. juli 2008 av MartinF Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Så heller AFS enn STS altså. Endret 2. juli 2008 av Toska92 Lenke til kommentar
gringochileno Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hva syns vi om STS?Skal søke hos dem og(Som e slags sikkerhet) Pluss de er 10,000 billigere enn AFS da jeg dropper forb.kurs. Det er kjempeviktig å ta kurset!! Det beste med AFS er leirene de har.. Jeg var på en helg med de norske som skulle reise, så 3 leirer med alle de fra de andre landene som var i Chile og så en med de norske når jeg kom hjem igjn. I AFS er leirene oblgatorisk. Noe er litt kjedelig men det meste er kjempenyttig og utrolig aartig!! Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Til dere som skal søke nå. Bestill katalogene til de forskjellige organisasjonene og les dem. Kontakt dem for spørsmål og finn ut hvem du føler er troverdige og proffesjonelle. For å bestemme seg på grunnlag av enkelt personer på et forum kan være risikabelt. Alle organisasjonene har fornøyd og misfornøyde studenter, så det går mye på tilfeldighet. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 AFS er da ikke noe risky valg. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Det var ikke det han skrev! Jeg sier det samme.. Bestille katalogene, og les de nøye frem til skolen starter i høst. Så tar du en prat med rådgiver, om hvilke fag du trenger for å få året godkjent. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Den kan jeg gå med på. Hva gjør jeg med AFS og STS som sikkert vil ha meg med på diverse framover da? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Du kontakter dem om dine spørsmål og leser katalogene deres! Finn deretter ut hvem du føler er riktig for deg. Lenke til kommentar
tameg Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det er så spennende alt sammen:) hvordan føles det når dere har komt med på programmet og bare må vente leeeenge på å få reise.. huff. er så utolmodig:p Lenke til kommentar
master air Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Fikk aldri ordentlig beskjed fra EF at jeg var godkjent for et år i Canada. Var vertsfamilien min som måtte si det til meg så jeg fikk vite det ganske sent. Kan ikke si at det føltes som jeg måtte vente lenge. Hadde alt for mye å gjøre før jeg dro, fikk ikke tid til å tenke ordentlig over at jeg skulle flytte til et annet land. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 hvordan føles det når dere har komt med på programmet og bare må vente leeeenge på å få reise.. huff. er så utolmodig:p Jeg syntes det var utrolig kjedelig å vente lenge, fikk ikke vertsfamilie før i begynnelsen av september (etter skolen var begynnt) Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg er ganske innstilt på AFS nå, og kommer ikke til å takke nei til deres program. STS derimot. Muttern foreslår å søke på begge, gå på begges intervju og så takke ja til STS om det ikke går som det skulle med AFS. God ide? STS er(sålangt) mer effektive enn AFS, men alikevel er jeg mer innstilt på AFS programmet. EDIT: Sorry Folks, ditchet STS. Så nå søker jeg bare hos AFS. Endret 4. juli 2008 av Toska92 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Har du noen gang vurdert Speak og Aspect eller lignende? Jeg var innom alle organisasjonene (leste brosjyrene) før jeg bestemte meg. Ser ut som du kun har vurdert AFS og STS. STS har jeg ikke hørt noen særlig om heller, btw. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Gaad. Har IKKE lest alles brosjyrer.Lest gjennom ALLE nettsidene. Valgte AFS fordi de har mye erfaring, sålangt(nesten) bare gode kommentarer om dem(lest diverse blogger) og prisen var veldig god når man tenker på hva som er inkludert. Er ingen nødvendighet for meg å kjøre bil/mc i USA(og den meningen forandres ikke). EF er den eneste jeg utelukker pga mange skuffa studenter og ett tvilsomt inntrykk av dem. Gleder meg til å få fortsette på del 2 av AFS sin søknad. Endret 4. juli 2008 av Toska92 Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Toska92: altså.. det folk prøver å si her er at hvis du har sett litt mer på hva de forskjellige organisasjonene tilbyr, så kan det hende du finner ut at f.eks speak har noe som AFS ikke har og som du gjerne kunne tenkt deg. og det trenger forresten ikke bare være muligheten for å kjøre bil.. Altså folk prøver å hjelpe deg, og det verste jeg vet er at folk svarer utakknemlig når de får hejlp/tips. Med tanke på at det er et helt år det er snakk om så må jeg si det virkelig er et godt tips å skjekke alt og finne ut hva som passer best. Men du gjør da som du vil. Og lykke til med det. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Gaad. Jaja, da får du gjøre som du vil, og helst ikke spør oss om mer tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå