Toska92 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ser ut som jeg stikker over til statene(eller England, får høre hva rådgiveren på vgs sier) om 1 år folkens:) Muttern ble overbevist etter at jeg fortalte henne om blogging:P Fattern er likedan. Gleder meg til å begynne på vgs der jeg kan starte prosessen med søking og det hele:) Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Gleder meg til å begynne på vgs der jeg kan starte prosessen med søking og det hele:) Til informasjon så kan du starte å søke før du begynner på VGS også. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Vil vite hva erfaringer og synspunkt skolen min har på dette. Hvordan tidligere utv.studenter har hatt det og sånn. Men er nok godt igang før midten av september. Lenke til kommentar
master air Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Er det veldig vanskelig/sjeldent å havne i en storby som New York eller LA? Virker som alle bor i småbyer og samfunn en time eller to utafor en by. Jeg skjønner at det er lettere å leve i småby enn storby, men likevel..skjer det aldri? Det hender. Selv bor jeg i en by med bare 1 M innbyggere, men jeg vet om flere som endte opp i Toronto i år. Toronto er selvfølgelig mindre enn LA og NY med sine 5 M innbyggere, men Toronto kan forsatt regnes som en storby. Hvertfall sammenlignet med de fleste stedene folk ender opp. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Selvfølgelig hender det at man kommer til en storby, men det ikke noe man bør stille seg inn på, for det skjer veldig sjeldent. Lenke til kommentar
marssvin Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Skal på ambassaden 9 juli og har fortsatt ikke fått ds 2019 skjemaet. Noen her som har fått det? hvor lenge før møte, burde man møte opp på ambassaden? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg har vært på ambassaden, og ikke fått DS-2019. Det er ikke noe problem, da de bare kan ettersendes. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Da drar jeg til Oslo for å ha intervju på ambassaden i morra... Cya! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Lykke til.. Får håpe du slipper den lange ventetiden aller prater om. Som jeg har skrevet tidligere, så mener jeg den ventetiden er altfor oppskrytt Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Velger USA 09/10. Grunnen er at jeg tror 1 år i statene vil gjøre mer for meg som person enn 1 år i England. Det frister også mer med amerikans kultur enn engelsk. Likedan med amerikansk skole(og idrett)-system mot det engelske. Nå gjenstår bare valg av organisasjon før jeg søker. AFS er den som ser best ut, med tanke på pris innhold, og erfaring. Så om dere ikke har noe å si på det(dere med erfaring) så blir det nok AFS innen få uker. Endret 30. juni 2008 av Toska92 Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det står mellom STS og AFS for meg.. tenkte jeg skulle søke i juli en gang.. Når det gjelder STS føler jeg at de er veldig sjappe, får svar dagen etter osv.. De har lengst erfaring også. AFS syns jeg har et bra pris system, med alt det prisen inngår i er det bra, samme pris hvor du drar hen + leir i både norge og evt USA... Men er ikke sikker.. Noen som har erfaring eller no med STS eller AFS? fornøyd ufornøyd? let me know.. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det kjipe med AFS er vel at man ikke er garantert å komme til statene, eller tar jeg feil der? Jeg vurderer å søke med dem, og ta Canada som andrevalg. Frister litt med et utvekslingsår der og. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det kjipe med AFS er vel at man ikke er garantert å komme til statene, eller tar jeg feil der? Jeg vurderer å søke med dem, og ta Canada som andrevalg. Frister litt med et utvekslingsår der og. Hvorfor vil du reise med AFS? Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Er vel fordi jeg har hørt mest positivt om dem, har egentlig fått rimelig bra inntrykk. Er det noen skrekkhistorier jeg bør ha fått med meg? Edit: Vurderer også STS og EF. Hadde egentlig tenkt å søke med Speak, men siden dere advarer mot Case, så ombestemte jeg meg. Endret 1. juli 2008 av Karlson Lenke til kommentar
master air Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det kjipe med AFS er vel at man ikke er garantert å komme til statene, eller tar jeg feil der? Jeg vurderer å søke med dem, og ta Canada som andrevalg. Frister litt med et utvekslingsår der og. Kan lett anbefale Canada. Tror du vil ha en like god tid uansett hvilket land du ender opp i. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 De fleste vil nok lett anbefale det landet de var i selv. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 De fleste vil nok lett anbefale det landet de var i selv. Sant nok, men har hørt mye positivt om Canada. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Tenker på hvordan det vil bli det siste året på vgs. Om det er relativt enkelt å opprettholde ett høyt karaktersnitt og dermed komme inn på det universitetet man vil inn på? Lenke til kommentar
gringochileno Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det står mellom STS og AFS for meg.. tenkte jeg skulle søke i juli en gang.. Når det gjelder STS føler jeg at de er veldig sjappe, får svar dagen etter osv.. De har lengst erfaring også. AFS syns jeg har et bra pris system, med alt det prisen inngår i er det bra, samme pris hvor du drar hen + leir i både norge og evt USA... Men er ikke sikker.. Noen som har erfaring eller no med STS eller AFS? fornøyd ufornøyd? let me know.. Jeg reiste med AFS til Chile og det var veldig bra opplegg!!! Det er foresten AFS som har lengst erfaring - de hadde 60 års-jubileum i fjor =) Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 AFS's søknader er kjipe greier. Ferdig med del 1, og skal få mail når jeg kan begynne på del 2. Dealen med del 2 er at den ikke er ferdig utfylt før engelsklærer + rektor/rådgiver/lærer/samme lærer har skrevet på masse stuff, det vil si i slutten av August. Da jeg ikke tenker på annet for øyeblikket kan det bli vanskelig å vente, men skal prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå