Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

hm. rundt sommeren i fjor husker jeg at jeg fikk en mail fra EF om et program på hawaii. Har ikke hørt om det på noen plass annen enn på den mailen. og ikke funnet på nettsiden. Det stod blant annet at et 9/10 mnd opphold kostet 100k. Men dette kan jo godt mulig ikke ha noe med high school year å gjøre da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slik at om alt går som det skal med søknader og slikt, så får man pengene fra Lånekassen før man må betale Speak/EF/AFS(osv.)?

Nei, pengene fra Lånekassen får du ikke før i august og januar det året du er i utlandet.

Lenke til kommentar

okei dette temaet vet jeg har blitt diskutert tidligere, men søkemotoren til diskusjon.no er ikke akkurat verdensbeste og det er tross alt 170 sider å bla igjennom. så jeg bare spør kjapt:

det gjelder det å ta lappen :] I den siste mailen fra vertsmor spurte hun meg om jeg har tenkt på å ta lappen der nede, for det går lett an i TX sa hun. Bare å ta 6 mnd med timer elns også prøven. poenget er: Hvordan blir dette i Norge når jeg har det her? går det an å gjøre det "valid" (jeg kommer ikke på hva det norske ordet er..) slik at jeg kan få brukt det her? osv osv

Lenke til kommentar
;D

Byen min var for liten til å ha kjøreskole:P

haha, såpass ja!

forresten: jeg kan vel sikkert ikke få gjort førerkortet gyldig før jeg fyller 18 da? men jeg regner med det går an å bruke det førerkortet en viss tid før jeg gjør det gyldig og? for det er jo slik at man kan bruke norsk førerkort når man er på gjennomreise osv i andre land - og på ferie i andre land, så sant det ikke er leiebil hvor man må ha hatt førerkort så så lenge for å fått leid selvsagt.

Endret av chriis91
Lenke til kommentar

Er det veldig vanskelig/sjeldent å havne i en storby som New York eller LA? Virker som alle bor i småbyer og samfunn en time eller to utafor en by. Jeg skjønner at det er lettere å leve i småby enn storby, men likevel..skjer det aldri?

Lenke til kommentar
Er det veldig vanskelig/sjeldent å havne i en storby som New York eller LA? Virker som alle bor i småbyer og samfunn en time eller to utafor en by. Jeg skjønner at det er lettere å leve i småby enn storby, men likevel..skjer det aldri?

Det er veldig sjeldent at utvekslingsstudenter havner i storbyer ja. Som Speak forklarte det, er det veldig dyrt å bo i byen og de bor som oftest i leiligheter. Siden det er dyrt, jobber de ofte veldig mye for å klare å betale husleien.

Defor havner utvekslingsstudenter som oftest i suburbs av storbyer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...