Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare lurer, så ikke innom denne tråden før igår, og 170 sider orker jeg ikke gå igjennom.

Det er ikke til å legge skjul på at det ikke har vært positivt å reise med EF for noen, men jeg vet dette.

Derfor lurere jeg på hvilke organisasjoner DERE vil anbefale, og ikke hvilke det er snakket mest dritt om.

Lenke til kommentar

Man anbefaler vel sannsynligvis den organisasjonen man selv har reist med.. Jeg anbefaler gjerne Speak. De har opptrådt proffesjonelt, og jeg har ikke opplevd noen problemer. Var en periode i vår hvor de ikke svarte så raskt på mail o.l., men det var grunnet sykdom.

Lenke til kommentar

sant. alle vil vel anbefale sin egen for den vet man mest om. Men ettersom jeg har forstått det så er de fleste organisasjoner på en måte like bra.

Jeg vil anbefale EF (fordi jeg vet mest om de og jeg syns de har et bra opplegg). Også ble jeg ganske imponert da de fikset visum problemet jeg hadde for meg ganske fort : p - nevnte vel det for noen få innlegg tilbake.

Alle jeg har vært i kontakt med har vært veldig hyggelige og koslige og har fått følelsen av at de vil hjelpe til med alle slags problemer og de stiller opp osv. Men det er det inntrykket jeg har så langt. Jeg har jo ikke dratt enda så kjenner de ikke helt inn og ut. men har da snakket med de og hatt masse spørsmål som jeg har fått svar på osv i over ett år nå.

For meg sto det mellom Speak og EF - og ja.. jeg har vel sagt hva det ble til slutt nå :]

Men husk i alle fall på at det er ingen organisasjon som bare har solskinns historier å fortelle :)

Lenke til kommentar

Ja, som de andre sier så anbefaler vi som oftest den organisasjonen vi selv reiser med. Jeg reiser med Aspect, "søsterselskapet" til speak, og det har gått veldig fint til nå. Jeg synes alle organisasjonene har vært flinke til nå, men jeg må si at AFS virker utrolig bra. Hørt at prisen ikke er så dyr i forhold til de andre, de fikser all visum og lignende, mer land å velge mellom og de har en bra "camp" på våren før de reiser. Men jeg vet ikke, både AFS, Aspect, Speak og EF er å anbefale.

Det med EF er utrolig variert, selfølgelig. Mange kommer hjem med et utrolig bra år, og noen er dessverre ikke fornøyde.. Noen er jo det også, uansett organisasjon. Men siden EF har flest studenter av alle, er det jo naturlig at det negative kommer mest frem. Jeg hadde tenkt å reise hos EF, men rett før jeg søkte hørte jeg utrolig mange skrekkhistorier, så da valgte jeg aspect. Vi velger vanligvis ikke en organisasjon vi har hørt mye dritt om, selv om det er like mye bra :)

Lenke til kommentar
Jeg starter første år på videregående etter sommeren.

Er det lurest å komme igang med søknader o.l raskest mulig?

Det er det.. mange gir prisavslag om du søker tidlig, samt at du kommer i gang med prosessen.

Det er ikke et "must" å begynne å søke så tidlig, men jeg ville anbefale det. Selv søkte jeg veldig sent...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...