Toska92 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Hvilken organisjasjon anbefaler dere(med tanke på både pris og erfaring)? Og hvorfor? Har den siste tiden lest MYE dritt om EF og deres opplegg i USA. Endret 27. juni 2008 av Toska92 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Spar meg for den EF-klagingen igjen.. Jeg er så lei det, og jeg reiser ikke med EF engang! Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg bare lurer, så ikke innom denne tråden før igår, og 170 sider orker jeg ikke gå igjennom. Det er ikke til å legge skjul på at det ikke har vært positivt å reise med EF for noen, men jeg vet dette. Derfor lurere jeg på hvilke organisasjoner DERE vil anbefale, og ikke hvilke det er snakket mest dritt om. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Man anbefaler vel sannsynligvis den organisasjonen man selv har reist med.. Jeg anbefaler gjerne Speak. De har opptrådt proffesjonelt, og jeg har ikke opplevd noen problemer. Var en periode i vår hvor de ikke svarte så raskt på mail o.l., men det var grunnet sykdom. Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 sant. alle vil vel anbefale sin egen for den vet man mest om. Men ettersom jeg har forstått det så er de fleste organisasjoner på en måte like bra. Jeg vil anbefale EF (fordi jeg vet mest om de og jeg syns de har et bra opplegg). Også ble jeg ganske imponert da de fikset visum problemet jeg hadde for meg ganske fort : p - nevnte vel det for noen få innlegg tilbake. Alle jeg har vært i kontakt med har vært veldig hyggelige og koslige og har fått følelsen av at de vil hjelpe til med alle slags problemer og de stiller opp osv. Men det er det inntrykket jeg har så langt. Jeg har jo ikke dratt enda så kjenner de ikke helt inn og ut. men har da snakket med de og hatt masse spørsmål som jeg har fått svar på osv i over ett år nå. For meg sto det mellom Speak og EF - og ja.. jeg har vel sagt hva det ble til slutt nå :] Men husk i alle fall på at det er ingen organisasjon som bare har solskinns historier å fortelle Lenke til kommentar
smashild Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ja, som de andre sier så anbefaler vi som oftest den organisasjonen vi selv reiser med. Jeg reiser med Aspect, "søsterselskapet" til speak, og det har gått veldig fint til nå. Jeg synes alle organisasjonene har vært flinke til nå, men jeg må si at AFS virker utrolig bra. Hørt at prisen ikke er så dyr i forhold til de andre, de fikser all visum og lignende, mer land å velge mellom og de har en bra "camp" på våren før de reiser. Men jeg vet ikke, både AFS, Aspect, Speak og EF er å anbefale. Det med EF er utrolig variert, selfølgelig. Mange kommer hjem med et utrolig bra år, og noen er dessverre ikke fornøyde.. Noen er jo det også, uansett organisasjon. Men siden EF har flest studenter av alle, er det jo naturlig at det negative kommer mest frem. Jeg hadde tenkt å reise hos EF, men rett før jeg søkte hørte jeg utrolig mange skrekkhistorier, så da valgte jeg aspect. Vi velger vanligvis ikke en organisasjon vi har hørt mye dritt om, selv om det er like mye bra Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Personlig vil jeg ikke anbefale Speak, ikke pga. SPeak, men pga. samarbeidsorganisasjonen i USA. DEN var drtitt. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg anbefaler heller ikke Speak, CASE er en horror organisasjon. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Fy f***. Graduation i morgen klokka 10 og after parties saa er aaret mitt her i USA over. Tida gaar saa altfor fort. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Lykke til, gjør det beste ut av dine siste dager Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Party like a rockstar homie;D Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg starter første år på videregående etter sommeren. Er det lurest å komme igang med søknader o.l raskest mulig? Lenke til kommentar
sforum Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg starter første år på videregående etter sommeren.Er det lurest å komme igang med søknader o.l raskest mulig? Det er det.. mange gir prisavslag om du søker tidlig, samt at du kommer i gang med prosessen. Det er ikke et "must" å begynne å søke så tidlig, men jeg ville anbefale det. Selv søkte jeg veldig sent... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg søkte i oktober i fjor, og jeg fikk det ganske travelt. Siste papirarbeid var ikke ferdig før i januar, så det er bare å starte så fort skolen starter til høsten. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hawaii er da en stat i USA om jeg ikke tar feil. Men har ikke sett det går an være utv.student der,bare at Speak arrangerer turer til øyene. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Meg bekjent så sendes ingen til Hawaii eller Alaska, men godt mulig noen organisasjoner gjør det. Speak arrangerer ingen turer. Det er det andre firma som gjør. Explore America fks. Endret 29. juni 2008 av MartinF Lenke til kommentar
smashild Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg vet i hvert fall et par stk som var i Alaska, men har ikke hørt om Hawaii, nei. Alaska er i hvert fall sjeldent, i følge speak. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 For de av dere som skal hadde tellende år og skal begynne i tredje klasse, når får vi velge hvilke fag vi skal ta neste år? De som gikk i Norge har jo valgt det allerede. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hawaii er da en stat i USA om jeg ikke tar feil.Men har ikke sett det går an være utv.student der,bare at Speak arrangerer turer til øyene. Det er ingen som sender til Hawaii, kun ferieturer som arangeres av Explore America. Alaska har jeg dog hørt om folk som har kommet til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå