smismas Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Fikk 60 000 jeg; ) Wow det er mye! Lucky you Jeg tror kanskje jeg har drete litt på draget jeg da, fikk papirene tilsendt i posten av læreren min (som er rådgiver på skolen) siden vi ikke skulle ha flere timer sammen på skolen den siste mnd, bare tull og chilling, dere kjenner situasjonen. LITE visste jeg da at det var et felt på de papirene som skulle fylles ut av skolen! Men snakket med en i klassen og hun sa at tilleggsbrevet med skolestempel, hvor læreren min ber om at året blir godkjent fungerer som erstatter for det. Noen som er kjent med denne situasjonen? Det er et grått felt, nummer 9 tror jeg... Skal skolen fylle ut de grå feltene? Er ikek det kun hvis man skal gå i Norge, på den skolen? trodde det jeg, ettersom skolen skal skrive ett eget brev. Jeg har i hvertfall ikke fått skolen til å skrive på selve søknaden, kun eget brev.. Men hva skrev dere som ikke har fått plassering på bosted under skoleåret? Jeg lot den å navn på skole stå tomt, ettersom jeg ikke har den ringeste aning om hvor jeg skal bo/gå på skole! Slik det er hele veien angående ALLE skjemaer skal du fylle ut adressen til områderepresentanten din, hvis du ikke har fått det så fyller du til hovedkontoret til organisasjonen. Og tilbake til stipendgreiene, du vet du får 2 ark sant? Det ene er beskrivelse av hvert punkt, og i beskrivelsen står det at skolen sku fylle ut. Men når jeg var ferdig så satt jeg for meg selv og tenkte, jeg nekter å tro at så lite informasjon skal gi meg 40 000+ Er litt rart da! Lenke til kommentar
sforum Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Fikk 60 000 jeg; ) Wow det er mye! Lucky you Jeg tror kanskje jeg har drete litt på draget jeg da, fikk papirene tilsendt i posten av læreren min (som er rådgiver på skolen) siden vi ikke skulle ha flere timer sammen på skolen den siste mnd, bare tull og chilling, dere kjenner situasjonen. LITE visste jeg da at det var et felt på de papirene som skulle fylles ut av skolen! Men snakket med en i klassen og hun sa at tilleggsbrevet med skolestempel, hvor læreren min ber om at året blir godkjent fungerer som erstatter for det. Noen som er kjent med denne situasjonen? Det er et grått felt, nummer 9 tror jeg... Skal skolen fylle ut de grå feltene? Er ikek det kun hvis man skal gå i Norge, på den skolen? trodde det jeg, ettersom skolen skal skrive ett eget brev. Jeg har i hvertfall ikke fått skolen til å skrive på selve søknaden, kun eget brev.. Men hva skrev dere som ikke har fått plassering på bosted under skoleåret? Jeg lot den å navn på skole stå tomt, ettersom jeg ikke har den ringeste aning om hvor jeg skal bo/gå på skole! Slik det er hele veien angående ALLE skjemaer skal du fylle ut adressen til områderepresentanten din, hvis du ikke har fått det så fyller du til hovedkontoret til organisasjonen. Og tilbake til stipendgreiene, du vet du får 2 ark sant? Det ene er beskrivelse av hvert punkt, og i beskrivelsen står det at skolen sku fylle ut. Men når jeg var ferdig så satt jeg for meg selv og tenkte, jeg nekter å tro at så lite informasjon skal gi meg 40 000+ Er litt rart da! Neida, du/vi har gjort riktig! Tror jeg, hvis jeg tolker rettledningen til Lånekassen riktig... Fra Lånekassens rettledning: 4) Boforhold ..... Hybel/boligadresse ved lærestedet "vet du ikke hvor du skal bo når du fyller ut blanketten, kan du la feltet stå blankt. Lånekassen spør etter adressen din når vi får behov for den. Postbummer i utlandet skal ikke fylles ut" 8) Skal fylles ut av skolen, faglæringskontoret, opplæringsavdelingen eller yrkesopplæringsnemnda ... "går du på skole i utlandet skal den utenlandske skolen IKKE fylle ut punkt 8" Det at du "bare" har fått 40.000 vil jeg tro går på dine foreldres økonomi. Vil tro 40.000 er borteboer stipend som alle får. Om man får mer er vel dette behovdsprøvd på foreldrenes økonomi.... Endret 25. juni 2008 av shaaland Lenke til kommentar
smismas Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Neida, du/vi har gjort riktig! Tror jeg, hvis jeg tolker rettledningen til Lånekassen riktig... Fra Lånekassens rettledning: 4) Boforhold ..... Hybel/boligadresse ved lærestedet "vet du ikke hvor du skal bo når du fyller ut blanketten, kan du la feltet stå blankt. Lånekassen spør etter adressen din når vi får behov for den. Postbummer i utlandet skal ikke fylles ut" 8) Skal fylles ut av skolen, faglæringskontoret, opplæringsavdelingen eller yrkesopplæringsnemnda ... "går du på skole i utlandet skal den utenlandske skolen IKKE fylle ut punkt 8" Det at du "bare" har fått 40.000 vil jeg tro går på dine foreldres økonomi. Vil tro 40.000 er borteboer stipend som alle får. Om man får mer er vel dette behovdsprøvd på foreldrenes økonomi.... Åja, så greit da! Jeg kunne ikke finne den rettledningen om punkt 8 (sorry jeg trodde det var 9) i papirene om skole i utlandet! Da er vel papirene klare til å sendes, jeg har ikke fått pengene enda da for papirene ekke sendt 40 000 får man anyway ja, er det nå man skal håpe på at foreldrene hadde et dårlig inntektsår det årstallet lånekassen sjekker? Men thank you Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) 40000 holder vel en stund i USA, alt er jo halvparten så dyrt som i Norge..og du betaler jo ikke for å bo hos vertsfamilien din? Men skolen koster vel en del.. Endret 25. juni 2008 av Bytex Lenke til kommentar
sforum Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Åja, så greit da!Jeg kunne ikke finne den rettledningen om punkt 8 (sorry jeg trodde det var 9) i papirene om skole i utlandet! Da er vel papirene klare til å sendes, jeg har ikke fått pengene enda da for papirene ekke sendt 40 000 får man anyway ja, er det nå man skal håpe på at foreldrene hadde et dårlig inntektsår det årstallet lånekassen sjekker? Men thank you Min feil det. trodde det var du som hadde fått 40.000, men så feil:) Ikke no problem vet du:) Fort deg å få inn søknaden du:) 40000 holder vel en stund i USA, alt er jo halvparten så dyrt som i Norge..og du betaler jo ikke for å bo hos vertsfamilien din? Men skolen koster vel en del.. De fleste bruker vel stipendet for å dekke utgiftene til utvekslingsåret.. ? Trodde jeg.... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Tilbake fra Oslo. Ambassaden var lame. End of story! Lenke til kommentar
tameg Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 hva spurte de deg om der? på ambassaden altså ; ) Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 De fleste bruker vel stipendet for å dekke utgiftene til utvekslingsåret.. ? Trodde jeg.... Hmm, jeg trodde at man ikke fikk mer enn halve stipendet til første semester og andre delen av stipendet til andre semester? Så de fleste bruker vel stipendet til lommepenger;) Lenke til kommentar
smismas Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hmm, jeg trodde at man ikke fikk mer enn halve stipendet til første semester og andre delen av stipendet til andre semester? Så de fleste bruker vel stipendet til lommepenger;) Det er sant det, du får det betalt ut i 2 halvdeler, og det er jo like greit for de som ikke er vant med å ha store summer penger mellom fingrene uten noe som helst kontroll! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 hva spurte de deg om der? på ambassaden altså ; ) Dama på ambassaden: "Hei. Får du penger fra Lånekassen?" Jeg: "Nei." Dama på ambassaden: "Ok, ha en fin dag." Lenke til kommentar
ananasringer Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 hva spurte de deg om der? på ambassaden altså ; ) Dama på ambassaden: "Hei. Får du penger fra Lånekassen?" Jeg: "Nei." Dama på ambassaden: "Ok, ha en fin dag." Ganske så piece of cake, ja. 2-3 minutter smalltalk med hyggelig amerikansk dame, det var alt. Jaja, fort gjort! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Samtalen min var ikke på engelsk engang -- MEEEEN!! I'm going to Georgia! Mer info kommer i kveld etter jobb! Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) sør statene på deg og altså martin:) fiine men, wehoo, alt ordnet seg med ambassaden for meg og :] phew. 7 juli! forresten så fikk jeg nettopp enda en mail fra vertsmor, 4. august har jeg min første football practice : )) (2 dager etter jeg er kommet til vertsfamilien, og den starter 7:30 AM vel og merke) EDIT: fikk brev fra EF, skal på Bryant campen : )) altså den i Rhode Island :] Endret 26. juni 2008 av chriis91 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Nå har jeg skrevet litt om familien i bloggen min Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 I'm going to Georgia! Lykke til i bibelbeltet. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Takk Jeg håper virkelig de er litt mer liberale i suburbene rundt Atlanta.. Lenke til kommentar
Mandelpotet Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Du befinner deg i hjertet av College-Football i tillegg til at du befinner deg i nærtheten Falcons ! Endret 26. juni 2008 av Mandelpotet Lenke til kommentar
Aquila_ Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg fikk beskjed av skolen min å vente med å søke Lånekassen til etter jeg fikk plasseringen pga bostedsadresse, men ser flere har har søkt om stipend allerede. Det kan jo hende jeg ikke får vertsfamilie før sent i sommer, så burde jeg søke allerede nå? Hva skriver jeg isåfall i adressefeltet på søknadspapirene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå