SurfingElite Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hvordan gjør dere det med mobiltelefoner? En til å bruke i Norge og en til å bruke i USA? Eller? Jeg kjopte bare en ny en i USA, fungerer helt fint. Lenke til kommentar
master air Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du får ikke lov til å opprette vanlig mobilabonnement ettersom det krever SSN (Social Scurity Number). Derfor er såkalte "pre-paid plans" det eneste som vi kan opprette. Jeg sjekket det ut og fått det bekreftet av AT&T. Vertsfamilien er som oftest villig til å stå som ansvarlig, så er du som utvekslingselev bruker, og du betaler selvfølgelig selv. SurfingElite, er flybilletten din betalt av organisasjonen, eller har du valgt å kjøpe din egen? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Betalte for Speak sin, men valgte fremdeles aa kjope min egen. Aa dra fra Atlanta naar jeg er i NYC er ikke helt passende. Lenke til kommentar
smashild Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Aff, jeg var så smart å kjøpte ny mobil for noen uker siden MED djuice control... det funker jo ikke i USA. Finner vel ut hva som er best ;D Har aldri gledet meg mer enn det jeg gjør nå :!: Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Du må for all del ikke bruke ditt norske abonnement i USA. Da vil du fort få en stygg overraskelse i posten! Lenke til kommentar
smismas Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Som jeg skrev, så kan du opprette en pre-paid plan. Altså det som tilsvarer kontantkort i Norge. Du kan ikke kjøpe en telefon med bindingstid, men du kan sikkert få kjøpt telefoner uten noen bindingstid noen plasser. Selv så kjøper jeg meg telefon i Norge før jeg drar, siden jeg ikke vil få kjøpt den telefonen jeg vil ha i USA, da man må ha et fullt abonnement for å få kjøpe den. Joda, men skjønte ikke helt hva pre-paid plan var for noe. Kunne du fortalt litt om det om du har noe peiling? Lenke til kommentar
smashild Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du må for all del ikke bruke ditt norske abonnement i USA. Da vil du fort få en stygg overraskelse i posten! Nei, jeg vet det. Men tenkte å ha et billig et som jeg kunne bruke når jeg skulle sende mld/ringe hjem til Norge. + ha en telefon med amerikansk abonnement som jeg bruker i USA. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Da kjøper du deg et godt headset med mikronfon og laster end Skype. Billigere international calls får du ikke. Og om dine foreldre eller hvem du skal ringe, har Skype på PCen så ringer du gratis. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Da har jeg pakket sakene mine og er klar til aa dra ut til Newark for aa ta flyet hjem, saa da er utvekslings aaret mitt helt over Lenke til kommentar
smismas Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Da har jeg pakket sakene mine og er klar til aa dra ut til Newark for aa ta flyet hjem, saa da er utvekslings aaret mitt helt over Ekke det helt usannsynlig trist? Lenke til kommentar
smashild Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Noen som har noen fag å anbefale ? Og når det er blocksystem.. blir alle fagene for hele året valgt med en gang ? det er så utrolig mange kjekke fag å velge mellom ;D Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Har de Speech på den skolen du skal på, så ikke nøl med å velg det. Det morsomste, beste og mest nyttige faget jeg har hatt opp igjennom mine 12 år med skolegang. Lenke til kommentar
smashild Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har de Speech på den skolen du skal på, så ikke nøl med å velg det. Det morsomste, beste og mest nyttige faget jeg har hatt opp igjennom mine 12 år med skolegang. Ja, det virker spennende og lærerikt. De hadde speech and debate: SPEECH AND DEBATE ELECTIVE COURSE LENGTH: 2 semesters CREDITS: 1 PREREQUISITE: None Students will be introduced to argumentation and research. Debating skills will be developed. Traditional two-person debate and Lincoln Douglas debate will be studied. The purpose of this course is to promote interscholastic debate, oratory, public speaking, and interpretation of literature by encouraging a spirit of fellowship. Students will build skills toward participating in National Forensics League competitions, and earn opportunities to compete for awards and scholarships at state and national levels. Er så utrolig mange interessante fag å velge mellom, så det er litt vanskelig ;p Bare til å komme med tips Lenke til kommentar
ananasringer Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Sitter også her og undrer over hvilke fag jeg skal ta, det er så mye fancy! Hvor mange fag er det egentlig vanlig å ha pr semester, med block systemet? Og er det forresten noen av dere som skal ta/har tatt noe tilsvarende R1? Hva slags matte tok dere da isåfall? Lenke til kommentar
sforum Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Som jeg skrev, så kan du opprette en pre-paid plan. Altså det som tilsvarer kontantkort i Norge. Du kan ikke kjøpe en telefon med bindingstid, men du kan sikkert få kjøpt telefoner uten noen bindingstid noen plasser. Selv så kjøper jeg meg telefon i Norge før jeg drar, siden jeg ikke vil få kjøpt den telefonen jeg vil ha i USA, da man må ha et fullt abonnement for å få kjøpe den. Joda, men skjønte ikke helt hva pre-paid plan var for noe. Kunne du fortalt litt om det om du har noe peiling? Prepaid plan= forhånds betalt "plan" = kontant kort;) Kontantkort kan du skaffe der borte fra bl.a AT&T (Tidligere cingular), T-mobile osv. Hvis du kjøper en telefon i Norge bør den ha såkallet "quad band" altså med støtte for alle de fire GSM båndene ettersom de bruker andre frekvenser der borte.. Er vel heller ikke alle steder i USA hvor det er GSM dekning.. Men nå skal jeg ikke si noe sikkert.. Jeg tenker ta med min telefon med tri-band, for så å kjøpe ett kontantkort. Funker det ikke skaffer jeg en ny amerikansk telefon.. Er ikke verre enn det:) Endret 19. juni 2008 av shaaland Lenke til kommentar
smismas Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Som jeg skrev, så kan du opprette en pre-paid plan. Altså det som tilsvarer kontantkort i Norge. Du kan ikke kjøpe en telefon med bindingstid, men du kan sikkert få kjøpt telefoner uten noen bindingstid noen plasser. Selv så kjøper jeg meg telefon i Norge før jeg drar, siden jeg ikke vil få kjøpt den telefonen jeg vil ha i USA, da man må ha et fullt abonnement for å få kjøpe den. Joda, men skjønte ikke helt hva pre-paid plan var for noe. Kunne du fortalt litt om det om du har noe peiling? Prepaid plan= forhånds betalt "plan" = kontant kort;) Kontantkort kan du skaffe der borte fra bl.a AT&T (Tidligere cingular), T-mobile osv. Hvis du kjøper en telefon i Norge bør den ha såkallet "quad band" altså med støtte for alle de fire GSM båndene ettersom de bruker andre frekvenser der borte.. Er vel heller ikke alle steder i USA hvor det er GSM dekning.. Men nå skal jeg ikke si noe sikkert.. Jeg tenker ta med min telefon med tri-band, for så å kjøpe ett kontantkort. Funker det ikke skaffer jeg en ny amerikansk telefon.. Er ikke verre enn det:) Thanks Triband skal funke i hele amerika, samt nord amerika (altså USA) Men hvem henvender man seg til i Norge dersom man vil ha en telefon med prepaid plan? Eller kjøper man bare en telefon uten abbonement? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Da har jeg pakket sakene mine og er klar til aa dra ut til Newark for aa ta flyet hjem, saa da er utvekslings aaret mitt helt over Ekke det helt usannsynlig trist? Eller usannsynlig deilig: ) Lenke til kommentar
sforum Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Som jeg skrev, så kan du opprette en pre-paid plan. Altså det som tilsvarer kontantkort i Norge. Du kan ikke kjøpe en telefon med bindingstid, men du kan sikkert få kjøpt telefoner uten noen bindingstid noen plasser. Selv så kjøper jeg meg telefon i Norge før jeg drar, siden jeg ikke vil få kjøpt den telefonen jeg vil ha i USA, da man må ha et fullt abonnement for å få kjøpe den. Joda, men skjønte ikke helt hva pre-paid plan var for noe. Kunne du fortalt litt om det om du har noe peiling? Prepaid plan= forhånds betalt "plan" = kontant kort;) Kontantkort kan du skaffe der borte fra bl.a AT&T (Tidligere cingular), T-mobile osv. Hvis du kjøper en telefon i Norge bør den ha såkallet "quad band" altså med støtte for alle de fire GSM båndene ettersom de bruker andre frekvenser der borte.. Er vel heller ikke alle steder i USA hvor det er GSM dekning.. Men nå skal jeg ikke si noe sikkert.. Jeg tenker ta med min telefon med tri-band, for så å kjøpe ett kontantkort. Funker det ikke skaffer jeg en ny amerikansk telefon.. Er ikke verre enn det:) Thanks Triband skal funke i hele amerika, samt nord amerika (altså USA) Men hvem henvender man seg til i Norge dersom man vil ha en telefon med prepaid plan? Eller kjøper man bare en telefon uten abbonement? Så lenge den ikke er operatør låst er det samme hvilket abbonement du har i Norge. Du kan altså kjøpe en telefon med abbonement, uten eller med kontantkort så lenge den er opplåst. Men selvfølgelig er det greiest å kjøpe uten abb. Lite gøy å betale på ett norsk abbonement når du er i USA... Endret 19. juni 2008 av shaaland Lenke til kommentar
andypan Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 MartinF: du sa du skulle kjøpe deg en iPhone her i norge før du drar, iPhonene som blir solgt i norge vil vel bli låst til netcom, har du planer om å låse den opp selv da eller? Lenke til kommentar
sforum Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 MartinF: du sa du skulle kjøpe deg en iPhone her i norge før du drar, iPhonene som blir solgt i norge vil vel bli låst til netcom, har du planer om å låse den opp selv da eller? Jeg tenkte også å kjøpe Iphone. Men med mindre den blir solgt uten abbonemtn eller med kontantkort blir det vanskelig.. I USA blir den solgt med 18mnd abbonement i Norge med 12mnd. Begge er jo uaktuelle siden jeg ikke skal bo i Norge det neste året, men heller ikke i USA i 18 mnd. Håper ett av landa begynner å selge den med kontantkort eller uten abb. I England skal den visstnok selges med kontantkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå