MartinF Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Tør jeg tippe Oregon? Lenke til kommentar
Leonie Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg som satsa på at det endelig var noen som skulle til Montana.. ^^ Lenke til kommentar
smismas Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hehe skal nok til Oregon ja! Men tror dette er en regel som ble innført i år, er noe forsikringsdrit... Jeg som mange andre kommer sikkert til å gi litt blaffen i den, med mindre områderepresentant samt vertsfamilie er klar over dette og skikkelig streng på den! Helt utrolig teit spør du meg, sendte mail til EF og spurte om jeg kunne få et lite unntak siden det sier seg selv at folk drar til Idaho og ikke andre siden av Oregon for å komme seg til sivilisasjonen, men nei det gikk ikke... Så alle dere som har vært borte i statene nå og krysset grensene tror jeg ikke har gjort noe ulovlig! Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hehe skal nok til Oregon ja!Men tror dette er en regel som ble innført i år, er noe forsikringsdrit... Jeg som mange andre kommer sikkert til å gi litt blaffen i den, med mindre områderepresentant samt vertsfamilie er klar over dette og skikkelig streng på den! Helt utrolig teit spør du meg, sendte mail til EF og spurte om jeg kunne få et lite unntak siden det sier seg selv at folk drar til Idaho og ikke andre siden av Oregon for å komme seg til sivilisasjonen, men nei det gikk ikke... Så alle dere som har vært borte i statene nå og krysset grensene tror jeg ikke har gjort noe ulovlig! Men hvis du skal med f.eks Discovery Tours da reiser du vel alene til reisemålet gjør du ikke det? Lenke til kommentar
smashild Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Teit regel ;p Jeg har planlagt å møte familien i New York når de skal besøke meg, men funker ikke det da . :/ Menmen. Lenke til kommentar
smismas Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Men da reiser jeg med organisasjonen, SMG som er en underorganisasjon hos EF. Det er lov, glemte å nevne det! Så alle reiser med vertsfamilie, områderepresentant eller organisasjonen er lov! Ufattelig trangsynt regel likevel..! De SMG har egne turer, SMG Trips. Litt kjedelig for da får jeg ikke reist med den discovery touren som de fleste andre jeg kjenner kommer til å dra med! Er det explore america de heter? Endret 10. juni 2008 av smismas Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Er det explore america de heter? jaaaaaa=) Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Så hvis du kommer i SMG når du reiser med EF, kan du ikke reise med EF Discovery Tours? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Litt kjedelig for da får jeg ikke reist med den discovery touren som de fleste andre jeg kjenner kommer til å dra med! Er det explore america de heter? Jo, det kan du. Explore America kan alle utvekslingsstudenter melde seg på, så vidt jeg forsto. Og bare slapp av, du kommer sikkert til å krysse grensen tusen ganger uten at de bryr seg. De må se med skjønn på saken. Er forskjell på å dra med venner på spring break til Cabo, mot det å dra på Wal Mart i nabobyen som tilfeldigvis ligger på den andre siden av statsgrensen. Lenke til kommentar
smismas Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Litt kjedelig for da får jeg ikke reist med den discovery touren som de fleste andre jeg kjenner kommer til å dra med! Er det explore america de heter? Jo, det kan du. Explore America kan alle utvekslingsstudenter melde seg på, så vidt jeg forsto. Og bare slapp av, du kommer sikkert til å krysse grensen tusen ganger uten at de bryr seg. De må se med skjønn på saken. Er forskjell på å dra med venner på spring break til Cabo, mot det å dra på Wal Mart i nabobyen som tilfeldigvis ligger på den andre siden av statsgrensen. Hmm men i følge ISE som jeg ikke vet hva er får jeg kun reise på smg trips Jeg vet ikke hva som skjer, driter egt litt langt i det! Og du har jo et godt poeng med det du sier på slutten der! Men jeg har allerede fått reisedatoer osv! Hawaiituren f.eks koster $ 819, tror egentlig de fleste turene kostet rundt det! Håper jeg kan reise med explore america, hadde vært mye kulere Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Noen som vet hvem jeg skal kontakte for å få borteboerstipend og sånne ting for college? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Saa da sitter jeg i Dallas igjen, flyet mitt drar paa Torsdag.. Har hatt en knallferie med Pappa, kjoert Route 66 og Highway 1, Obama ble demokratkandidat, siste ukene har vaert bra! Var veldig trist aa si hadet til venner og familie I Texas, men men, maatte jo komme, gleder meg utrulig til aa komme hjem til Norge igjen naa! Lenke til kommentar
bnd Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 eddabu.blogspot.com min blog jeg heter edda, og skal til san antonio texas Lenke til kommentar
master air Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Foerste eksamen ferdig, tre igjen! Skal bli deilig aa bli ferdig med skolen her. Lenke til kommentar
KarolineF90 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hei. Jeg vil bare si til ALLE ut.studenter som drar til utlandet om å sjekke hva slags reiseforsikring du har når du er i USA. Guro Magnussen som var i ulykken i missouri 27 februar i år var ikke godt nok dekket i det hele tatt. hun reiste med EF og det eneste de har gjort var å ringe foreldrene hennes for å si at hun var i koma. de har ikke hørt noe fra dem etter det, og det viser seg at de må betale så utrolig mye som forsikringsselskapet ikke dekket. sjekk det ut alle sammen, utrolig kjedelig hvis det skulle skje noe. Karoline Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Hei. Jeg vil bare si til ALLE ut.studenter som drar til utlandet om å sjekke hva slags reiseforsikring du har når du er i USA. Guro Magnussen som var i ulykken i missouri 27 februar i år var ikke godt nok dekket i det hele tatt. hun reiste med EF og det eneste de har gjort var å ringe foreldrene hennes for å si at hun var i koma. de har ikke hørt noe fra dem etter det, og det viser seg at de må betale så utrolig mye som forsikringsselskapet ikke dekket. sjekk det ut alle sammen, utrolig kjedelig hvis det skulle skje noe. Karoline Du vet vel ikke hvilken forsikring hun hadde ogs? - muligheter for at det var Erika? - siden det er den EF studenter får nå i år i allefall, vet ikke om det er et nytt opplegg eller ikke :] takk for advarsel Endret 12. juni 2008 av chriis91 Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hei. Jeg vil bare si til ALLE ut.studenter som drar til utlandet om å sjekke hva slags reiseforsikring du har når du er i USA. Guro Magnussen som var i ulykken i missouri 27 februar i år var ikke godt nok dekket i det hele tatt. hun reiste med EF og det eneste de har gjort var å ringe foreldrene hennes for å si at hun var i koma. de har ikke hørt noe fra dem etter det, og det viser seg at de må betale så utrolig mye som forsikringsselskapet ikke dekket. sjekk det ut alle sammen, utrolig kjedelig hvis det skulle skje noe. Karoline Dette kan jeg vel også skrive under på. Fikk hjernerystelse å måtte betale over 35 000 kr og det er enda ikke sikkert om forsikringselskapet får dekket det. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Sitter paa skolen naa, nest siste dag (mandag er siste). For dere der ute som vurderer aa bli utvekslingsstudenter: TA SJANGSEN og resi ut. Om du drar til USa, Canada, Spania eller hvor som helst i verden, du laerer saa uendelig mye. For all del alt er ikke bare fryd og fordraglighet. Har selv hatt perioder/situasjoner som har vaert ubehagelige som har fort til at jeg hadde lyst til a dra hjem. Men hvis duveier det opp mot alt det posetive som jeg har fatt opplevd gjennom aaret saa er det ingenting. Faat laert engelsk saa og si flytende (ikke helt selvsagt). Faat proved og sett steder som jeg bare hadde dromt om, og ikke minst faat venner for livet. Mitt utvekslingsaar har helt klart vaert det beste aaret av mitt liv, og selv om det skal bli godt aa komme tilbake til Norge saa blir det toft aa forlate mitt "nye" liv her i statene. Saa hvis du har muligheten til aa dra saa annbefaler jeg helt klart at du tar sjagsen og drar hjemmefra for 10 maaneder. Kan nevnes at jeg dro med EF saa alt som anngaar EF er ikke bare negativit, men etter min mening saa er det veldig individuellt hvis du faar et godt aar eller ikke. Hvis du er heldig og faar en god vertsfamile, og kommer til en god skole med fine mennesker saa gjor detter ting lettere. Samtidig saa er det viktig at du byr paa deg selv ogsaa. Ikke vaer redd for aa gaa aa snakke til fremmede. Haaper at det jeg skrev var nogenlude lesbart, hvis dulurer paa noe bare send meg en melding. Vil vaere en fornoyelse aa hjelpe fremtidige utvekslingselever med dems sporsmaal. Lenke til kommentar
master air Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hadde nest siste dag paa skolen jeg ogsaa. To eksamner paa en dag suger big time! Bare 2 timer igjen med canadisk high school for meg, sykt deilig, og ganske saa trist. Personlig har jeg ikke opplevd no saerlig mer ubehagelig annet enn irriterende folk i bilturer og saant. Veldig glad jeg gjorde dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå